Weet er iemand iets meer over dit parcours ?
Le Roc d'Opale ???
Thanks
17/05/2009 Calais FRA
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Metalbiker
- Mountainbiker
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
- lange Peter
- Mountainbiker
- lange Peter
- Mountainbiker
Post by lange Peter »
Heel toffe voormiddag gehad.
Het parcour was een aangename verassing voor mij.
Veel hoogtemeters,veel offroad,veel in het bos,enkele technische stukjes,weinig modder...
Als ik dan toch zou willen zeuren dan mag voor mij het quadpad eruit op de lus van de 75 en een douchke kunnen nemen achteraf zou ook plezant zijn.
Het parcour was een aangename verassing voor mij.
Veel hoogtemeters,veel offroad,veel in het bos,enkele technische stukjes,weinig modder...
Als ik dan toch zou willen zeuren dan mag voor mij het quadpad eruit op de lus van de 75 en een douchke kunnen nemen achteraf zou ook plezant zijn.
voor mij van tzelfde als was het reeds mijn derde deelname
. Superrit al zaten er weer wat verassingen in. In de extra lus op de 75km zat er een mega bangelijke afdaling waar ik toch even mijn billen heb dichtgeknepen
maar het daaropvolgende (quad?)pad kon mij evenmin bekoren. Deze was haast niet berijdbaar en leek meer op een meterdiepe gracht van 30cm breed. Kzou zelfs nie weten hoe je daar met een quad zou doormoeten.
Ruime bevoorradingen en zeer duidelijke bepijling.
Staat al genoteerd voor volgend jaar.
Ruime bevoorradingen en zeer duidelijke bepijling.
Staat al genoteerd voor volgend jaar.
-
Voske
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Scalpel Si Hi-Mod, Scalpel HT, Topstone Carbon Lefty, Niner Air 9 RDO
Voor de eerste keer deze tocht gereden; de 55km en tis er zeker eentje om te onthouden! Super genoten van deze tocht veel hoogtemeter, veel offroad, leuke technische singletracks in het bos en prachtige vergezichten, wat moet ne mens nog meer verlangen.
Alleen mijne kater was tijdens de eerste 15km moeilijk te verteren
gelukkig kwam ik er dan na een colatje op de eerste bevoorrading door
en kwam algauw spijt dat ik de 75km niet deed.
Een streek met veel mogelijkheden denk ik, kent er iemand nog zo'n juweeltjes in die streek? Zo rond calais en duinkerke? Wissant weet ik is waarschijnlijk ook ne goeie
Alleen mijne kater was tijdens de eerste 15km moeilijk te verteren
gelukkig kwam ik er dan na een colatje op de eerste bevoorrading door
Een streek met veel mogelijkheden denk ik, kent er iemand nog zo'n juweeltjes in die streek? Zo rond calais en duinkerke? Wissant weet ik is waarschijnlijk ook ne goeie
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Hoi,
Ivm met die "superrit" ga ik hier toch wat "tegenwind" geven
De bevoorradingen en bepijling waren inderdaad super. Maar er zat te véél weg (vooral op 't einde) om deze rit het superetiket te geven.
Ik twijfel tussen een 6.5 of 7 op 10
Leuk om eens te doen, maar nu niet om elk jaar naar hier af te zakken als je niet dichtbij woont.
Het weer droog, bewolkt maar véél wind. De 1ste kilometers gingen over de weg om wat in rijden, maar dan kwam dat mollenpad langs het kanaal waar mijn fully zelfs op hobbelde
Langsheen wandelpaden ging het richting 1ste ravito. Zoals gezegd : super : fruit, koeken, cola, chocolade, suiker, enz ... te veel om op te noemen.
Na de 1ste ravito hebben de 75 km-rijders heel weinig gezien van het nochtans prachtige Bois de Guînes. Ik kan het weten want ik heb er zaterdags in rondgetoerd
. De mooiste paadjes hebben we daar gemist ... In dat bos staat ook de Colonne Blanchard waar de 1ste luchtballon die de overtocht over het kanaal neerdaalde. Maar de streek heeft meerdere bossen. Ook dat van Licques was prachtig en een stuk technischer. Na de 2de ravito maakten we een klim naar het hoogste punt waar de windmolens op volle kracht stonden te draaien. Het waaide daar zo fel dat ik de ganse weg nodig had (neen, ik had niet gedronken
). Na de windmolens kwam een moeilijke afdaling, gevolgd door een quadpad, maar dat viel nog redelijk mee. Ik ben daar 2 keer moeten afstappen omdat het niet berijdbaar was. Het verste punt zal wellicht het kerkje geweest zijn (zie foto) en langs velden en holle wegen (een beetje à la Wissantaise) keerden we terug richting Calais. Nu met meewind. De toegang tot het privéstuk door het bos was ook tricky (zie foto). Ik kon nog net mijn lijf tussen die 2 poetrels wringen
Wat zou een kleine persoon hier doen ? Zijn stuur loszetten ? Wat later kwam dat padje langs het riviertje. Ook tricky met schuine kanten en een blootliggende wortel. Met wat geluk kon je aan een nat pak geraken
Maar toen kwam de oversteek op paletten... doch eerst moesten we nog tussen 2 bomen klauteren. Allemaal leuke dingetjes die een VTT avontuurlijk maken
In het bos van Licques kwam nog een mooi technisch stukje en een mooie single track. Aan de "put" gekomen wist ik niet goed wat doen, want de pijlen stonden in alle richtingen. Ik ben dan maar in de put gereden, maar kon er niet meer uit ... omhoog was te steil en te glad. Ik ben dan maar met de fiets op de rug door het struikgewas naar het bovenliggende pad geklommen
. Eenmaal voorbij dit bos was de rit in principe over. Nog een stukje "dur", maar dat was helemaal niet moeilijk. Het bleek een bmx parcours-tje met een steile afdaling. Dan nog wat in de velden rondgetoerd en de laatste 7 km waren allemaal op de weg. We moeten nu eenmaal terug naar Calais waar wellilcht de sponsor zit
Deze rit heeft heel weinig gemeen met de Wissantaise. Hier is veel meer bos en minder klimmen/dalen, al waren ze er ook. Ik kom hier zeker nog eens terug, maar toch niet elk jaar
http://picasaweb.google.com/HerderAlex2 ... directlink
Ivm met die "superrit" ga ik hier toch wat "tegenwind" geven
De bevoorradingen en bepijling waren inderdaad super. Maar er zat te véél weg (vooral op 't einde) om deze rit het superetiket te geven.
Ik twijfel tussen een 6.5 of 7 op 10
Het weer droog, bewolkt maar véél wind. De 1ste kilometers gingen over de weg om wat in rijden, maar dan kwam dat mollenpad langs het kanaal waar mijn fully zelfs op hobbelde
Na de 1ste ravito hebben de 75 km-rijders heel weinig gezien van het nochtans prachtige Bois de Guînes. Ik kan het weten want ik heb er zaterdags in rondgetoerd
In het bos van Licques kwam nog een mooi technisch stukje en een mooie single track. Aan de "put" gekomen wist ik niet goed wat doen, want de pijlen stonden in alle richtingen. Ik ben dan maar in de put gereden, maar kon er niet meer uit ... omhoog was te steil en te glad. Ik ben dan maar met de fiets op de rug door het struikgewas naar het bovenliggende pad geklommen
Deze rit heeft heel weinig gemeen met de Wissantaise. Hier is veel meer bos en minder klimmen/dalen, al waren ze er ook. Ik kom hier zeker nog eens terug, maar toch niet elk jaar
http://picasaweb.google.com/HerderAlex2 ... directlink