Dus 29*2.54 = 73.66 cm hoogte.
en 28*2.54 = 71.12 cm hoogte
Als je op een 28 duims velg dus een te dikke band legt, zit je hier al snel bij...
zou er nu bij elke wedstrijd een official met een meetlintje aanwezig zijn??
je kan op je scalpel "mavic speedcity" wielen monteren (700 c wielen met discs)Bö Hanssön wrote:hm...
Nu ben ik even de draad kwijt...
Ik was ervan overtuigd dat ik 28" wielen heb zitten (eigenlijk heb ik ze nooit gemeten), of toch tenminste de wielen (annex banden) die op een klassieke stadsfiets of koersfiets passen.
Zijn die 29" wielen niet nòg groter?
Ik ben wel niet de enige die 28" wielen plaatst op een mountainbike (mits voorzien van schijfremmen). Maar hoe zit het specifiek op de Scalpel.
En die Poelvoorde? Wie is dat?
Post by Bö Hanssön »
voilà, dit wou ik zien...chris wrote:
je kan op je scalpel "mavic speedcity" wielen monteren (700 c wielen met discs)
mvg
chris
Post by Bö Hanssön »
Dat zou lukken, maar 't is gemakkelijker om van wielen te verwisselen dan van plateau vooraan (voor mij althans). En een 46 (of meer) heb ik niet echt nodig om te mountainbiken (in 't bijzonder als je er dan rekening mee houdt dat ik maar 2 plateaus heb en de kleinste een 29 is. 't Verschil wordt dan misschien wel een beetje te groot...).A d r i wrote:Zet vooraan dan een grotere plateau, of lukt dat ook weer niet ? (...)
Post by Bö Hanssön »
Wel, ik heb dus iets gelijkaardigs (maar niet van 't merk Mavic). En toch sleept mijn band lichtjes.chris wrote:
je kan op je scalpel "mavic speedcity" wielen monteren (700 c wielen met discs)
mvg
chris