Ze moeten er iets mee doen eh! Verslaafd of niet! Ik vind het een goede regeling, zo kan Boonen nu ook aan de buitenwereld bewijzen dat hij clean blijft. Met 1-2 testen per jaar zou hij in principe gewoon weer zijn gang kunnen gaan maar nu weet hij dat hij bij de minste misstap eraan hangt. Trouwens, bij zijn eerste (2e) betrapping hebben ze een haartest gedaan waaruit blijkt dat de dosissen coke die gevonden werden niet van die grootte waren om van een verslaving te spreken. Maar ja, iemand die 3 van de 5 werkdagen 's avonds op café een pintje of 3 drinkt noemen ze ook rap verslaafd eh!Sophie17 wrote: Hij is niet verslaafd maar toch iedere week een plaske en hulp krijgen zoiets krijg je nie zomaar.
Wat Willy D zegt vind ik correct, ipv al dat gezever van binnen/buiten competitie verboden/niet verboden. Maak er direct een algemeen verbod van waarbij cocaine een plaats krijgt op de dopinglijst!! En schaf die binnen/buiten competitie ook af. Tenslotte ben je een volledig jaar renner en niet van februari tot oktober met enkele rustperiodes waar het dan opeens weer wel gedoogd wordt. Een renner die gepakt wordt op zondagavond en op maandag gaat koersen na 1 maand rust. Is dat dan binnen of buiten competitie...? Tamelijk rare regel vind ik!