Magura HS-33 2005

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

Booster lijkt mij wel in orde. Die plooi zorgt ervoor dat de krachten vooraan nu ook achteraan kunnen opgevangen worden. Het geheel ziet er in ieder geval een pak lichter uit als vroeger. Wielen demonteren mag ook geen probleem zijn. Testen die handel!!
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Ik denk niet dat ze een dergelijk produkt "slechter" gaan maken die domme ingenieurs :roll: :roll: ...

Maar soit, ik denk dat zich rond die nieuwe booster vooral veel minder modder zal ophopen.

Mijn gedacht hé

Mario
nothing 's impossible
Mountainbiker

Booster

Post by nothing 's impossible »

Ziet er super uit, zeer goed doordacht !!!

Booster heeft nu 4 bevestigingspunten ipv 2, bovenkant wordt nu dus in Trek belast ipv in druk, een gewoon stalen kabeltje zou dus ook het werk doen !!!
Zal veel schelen in gewicht !!

Verder inderdaad geen modderproblemen meer, en ik kan weer eens een bredere band steken (handig in de bergen, als 't bergaf gaat).

Op het eerste zicht zullen de banden niet plat moeten om de band te vervangen, maar 't zal er niet makkelijker op worden.

=D> =D> :bounce:

Helaas :(
Ik heb mijn magurakes pas 6 maand, net als de rest van de velo.
Ze zijn nog lang niet versleten.
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Ik denk dat deze booster voor extra remkracht zal zorgen met zijn vier bevestigingspunten. Da gaat ge volgens mij serieus voelen.
Maar het zal afwachten zijn op de testverslagen.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Als niet Magura-kenner volgende vraag:

Foto 2: Ik zie aan de rechterkant een hendeltje (ook duidelijk te zien op foto 3). Ik veronderstel dat dit dient om die kant los te maken voor het wegnemen van het wiel.
Maar: die rem zit daar toch vast met een boutje in de remnok? Hoe lost dat dan?
En dan nog zit de rem (inclusief booster) ook nog vast aan de andere kant waar ik geen ontkoppelingshendeltje zie?
Falco
Mountainbiker

Post by Falco »

Black Phantom wrote:Als niet Magura-kenner volgende vraag:

Foto 2: Ik zie aan de rechterkant een hendeltje (ook duidelijk te zien op foto 3). Ik veronderstel dat dit dient om die kant los te maken voor het wegnemen van het wiel.
Maar: die rem zit daar toch vast met een boutje in de remnok? Hoe lost dat dan?
En dan nog zit de rem (inclusief booster) ook nog vast aan de andere kant waar ik geen ontkoppelingshendeltje zie?
dat klopt BP. den booster zit ts rem en vork vast. Zoals bij een RATbooster(in mijn geval) kan de rem er niet meer af aan die ene kant. (Ik heb daar in een vroegere post eens een discussie omtrent gehad met ne jonge snaak, die bij hoog en bij laag beweerde dat de rem er wel af kon op die manier.)
Mijns inziens: wiel eruit = band aflaten. ofwel met 1.00 rijden.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

uwe nner verloren?
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

(Ik moet voortgaan op de foto's hé):
Die booster zélf lijkt mij zo het probleem niet te zijn.
Die is op 't zicht breed genoeg om uw wiel in opgeblazen toestand eruit te kunnen laten zakken.
Maar die zuigers en blokskes moeten uit de weg kunnen.
En die booster zit er nu met 4 bevestigingspunten aan vastgemaakt.
En de boutjes in de remnokken zitten toch ook vastgedraaid? Dus veronderstel ik dat het hendeltje daar een soort van klemsysteem rond vormt.
Maar ook al kan je de linker zuiger losmaken van dat boutje, dan houdt die booster het geheel toch nog altijd bij elkaar?

Ik snap er de ballen van :roll:
Ik zal eens een Magura i.r.l. onder de loupe moeten nemen denk ik.
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

De zuiger kan zowiezo van de nok door de klem. Als ik de foto eens goed bekijk krijg ik de indruk dat de bovenste pennen gewoon los door de booster gaan en er niet echt aan vast hangen (vroeger steunden die tegen de vork, nu tegen/in de booster) zodat de linker zuiger er af kan en het wiel er uit.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Aha, dat lijkt mij inderdaad de sleutel tot de oplossing.
Ik ben weer helemaal mee.
Bedankt. Kan ik vanavond toch gerust gaan slapen.
Post Reply