09/05/09 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
biker67
Mountainbiker

Post by biker67 »

Docteur Dérailleur wrote:eigen lof stinkt, ik weet het, maar ik had het voorspeld hé

maar soit: even iets in de groep gooien : ik denk dat euthanasie van deze tocht eerder geboden is dan zoiets te laten groeien...

Voor sommigen beginnen te steigeren, want dit klinkt paradoxaal, want zijn we allen niet voor hoe meer biken hoe liever?

Ja, maar...:

Less is more: als we de tt - klassiekers in deze streek kunnen redden (bijv. (!!echt we bijv. hé) Wolfsdonk, Demermarathon, Hagelandse Chrono,...) door het kaf van het koren te scheiden worden we daar allemaal beter van...

Dus misschien niet veel tt- s meer daar, maar een paar supergoede, goed gespreid (en rekening houdend met het andere aanbod in Vl-Brabant) mét méér kans om unieke stukken parcours één of twéé keer per jaar op te mogen nemen. Met verschillende afstanden en in samenwerking met de lokale clubs...

Nog anders gesteld: we leren van onze groene vijanden en gooien (met alle respect voor zij die het logisch, zelfs leuk vinden dat mtb = formule 1 op asfalt) de minderwaardige organisaties op de storthoop.
Het recycleren van echt leuke mtb stukjes kan volgens mij dan beginnen.

Jij moet in de verschillende provincies in de commisies gaan zitten, dan weet je hoe de mannen op de achtergrand zich moeten weren om het groene geweld tegen te houden, iedereen heeft het recht op een TT te organiseren, en als je toch zo kieskeuring bent selecteer zelf, het is gemakkelijk om als outsidder met slijk naar de organisatoren te smijten. (ik heb niets met de organisatie te maken maar ken mensen die er een tweede (onbetaald) beroep er door hebben voor alles te regelen en te leiden)
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Het grote probleem wat ze hier gehad hebben is zonder twijfel de datum. Het is blijkbaar broedperiode, en dan moet je uit verschillende stukken wegblijven. Onze vrienden van woew zullen dat zondag ook moeten ondergaan.
Een paar top events, ik ben er voorstander van, maar dan krijg je ook weer andere problemen; te druk, files op klimmetjes, mega happenings etc.
Je mag niet vergeten, bij onze beide TT's waren twee keer meer dan 2000 deelnemers... Die laat je niet parkeren op een voetbalveldje hier of daar, die laat je niet douchen in een oude kantine ... Dat beginnen al serieuze events te worden hoor!
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Parcours was heel plat; de single tracks in de bossen waren wel dikke fun. Ik hoor ook wel van heel wat mensen dat de groenen het bijzonder moeilijk maken om nog een deftige toertocht langs mooie hellingen te organiseren.

Spijtig was ook dat er helemaal geen afspuitstand was. Ik heb er althans geen gevonden, en de mensen in de organisatie wisten er ook helemaal niks van.
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

bedankt voor de moeite van de organisatie maar weet niet of we nog eens komen. Ik snap het probleem van groen, wat erg spijtig is, maar daar kan ik ook niks aan doen.
De laatste 5 km waren erg de moeite maar dat compenseerde de rest helaas niet.
Omdat we eens een keertje vroeg (09.00 vertrokken voor 45km)waren hadden we wel nog een passend tshirt, maar dat waren de laatste in de maat. Maar daar komen we niet voor.
Rustpost was erg ok en pijlen goed. Verbeterpunten afstpuitstand, Bewaakte stalling en mischien verkeersregelaars op de drukke oversteekplaatsen op de route.
Maar wat ook weer zeer vervelend was de manier waarop sommige je voorbij komen; erg aso om dan vervolgens ook nog de weg over te steken en zowat een oude man van zijn fiets te rijden.
Ik schrijf dit commentaar mede om op te kunnen zoeken waar ik in het verleden geweest ben en of het de moeite is om terug te komen, de organisatie heeft ze er al voldoende van langs gehad lijkt me zo
evengoed bedankt
Last edited by Bruce Wayne on Mon 11 May 2009 14:40, edited 1 time in total.
Scottusa
Mountainbiker

Post by Scottusa »

zaterdag ook afgezakt naar averbode voor de 60km , voor de eerste bevoorrading wat ingehouden en na de eerste bevoorrading maar beginnen vlammen op het vlak parcour . Na de tweede bevoorrading begon het toch te beteren met het parcour . Soms de pijlen wat te laat gezien ...

Sjanske dat ik mene kamelenzak bij had want dieje drank op de bevoorrading vond ik maar nix :oops: .

Zondag langdorp , daar wete dat zowieso alles dik in orde is
8)
CASH
Mountainbiker

Post by CASH »

Ik heb helaas ook veel betere tochten gereden .
had meer verwacht omdat de week ervoor diest wel de moeite was.
Toch de zelfde streek ?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

't beste van de rit was nadien op een terrasje de babe van de Polar stand :-D
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

madskatingcow wrote:'t beste van de rit was nadien op een terrasje de babe van de Polar stand :-D
foto :P :P :P
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

madskatingcow wrote:'t beste van de rit was nadien op een terrasje de babe van de Polar stand :-D
Das waar. :wink:
Post Reply