Ik had 67km en 870 hoogtemeters. (garmin edge 705)Bostrippertje wrote:vraagske, iemand enig idee van de overwonnen hoogtemeters op de 68km?
09/05/2009 Reningelst
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Zoals Marge al aangaf wordt niet voor alle wegen beide richtingen toegelaten. In het geval van de onverhard naar de Kemmeltop, wordt die enkel als klim toegelaten voor de veiligheid. Bergaf is die behoorlijk veraderlijk met de spoorvorming. Als een minder behendige biker aan 40-45 naar beneden gaat, kan dat goed fout aflopen. Ook voor wandelaars is dat vrij beangstigend.blomsky wrote:Amaai ik wou dat ik dat ook kon zeggen.... Hier (Brugge) is het echter zo plat als...
Super tochtje! Ik heb hem al een paar keer gedaan en ik krijg er geen genoeg van. Tot volgend jaar.
Alleen een klein vraagje; het was nu al de 4 of de 5de keer da ik de Kemmel ben opgereden en telkens wordt er afgedaald via de gewone weggetjes. Is er dan geen offroad afdaling van de Kemmel?? Gewoon een vraagje. Geen negatieve opmerking. Ik vroeg me dat gewoon af.
Bedankt voor deze tocht!!
Dat is de reden die de officiële instanties althans aanhalen.
Wat in het geval van de Kemmel wel jammeris, is dat er idd weinig mogelijkheden zijn voor een mooie afdalingen op onverhard. Zeker als je ziet wat er allemaal van metersbrede wandelwegen wordt aangelegd.
Het gevolg is dat de toertochtrijder ten onrechte het idee krijgt dat organisatoren weinig kreatief zijn en klakkeloos mekaar kopiëren. Bovenstaande is dus de reden.
Ik verklap geen geheim met te zeggen dat Mtb XL op 15/8 (Poperinge) een heel herkenbare Kemmellus zal presenteren. De rest van de TT zal dat wel goed maken.
Overigens prima tocht in Reningelst. Goeie bepijling, info, bevoorrading, parcours,... Enkel een paar vreemde lussen maar dat is de vrijheid van de parcoursbouwer.
Jammer dat die instanties de clubs zelf niet laten kiezen. Je kan toch zoals in sommige TT's de mogelijkheid laten tot "voor ?pro's?" of "normale afdaling"? Op zo'n heuvel heb ik dan altijd zin om het parcours even te verlaten en mijn eigen afdaling te zoeken en dan terug te keren naar het punt waar ik de pijltjes heb verlaten. In het Kluisbos heb ik ook soms dat gedacht.
Nu, bedankt voor het snelle en duidelijk antwoord. Nu weet ik dat het (zoals gedacht) niet ligt aan de parcoursbouwers.
Nu, bedankt voor het snelle en duidelijk antwoord. Nu weet ik dat het (zoals gedacht) niet ligt aan de parcoursbouwers.
- Fuerzabert
- Mountainbiker
Post by Fuerzabert »
Na een heel lange tijd ook nog eens een toertocht gereden. Genoten van het afwisselende parcours (af en toe wat rare extra lussen). Alleen gestart maar aan de eerste bevoorrading samen vertrokken met een collega biker en al vlug bleek dat we hetzelfde tempo er op na hielden. Als tandem trokken we verder op pad over de Rodeberg, Zwarte Berg en Kemmel. Het tempo lag redelijk hoog maar desondanks groeide het groepje op weg naar Kemmel verder aan. Mannen uit Moorsele nestelden zich ook in het snelle wiel van onze spitsbroeder van VTT Kemmel die ons intussen op sleeptouw had genomen. Op de terugweg naar de Rode Berg was het beste bij mij er af zodat ik onze locomotieven moest laten gaan. Bij aankomst nog gezocht naar mijn tandemmaat maar niet meer gevonden. Jammer! Had er graag nog samen één op gedronken en wie weet eens afgesproken voor een volgend tochtje.
Aan Reningelst: goed gedaan, mannen! Wel jammer dat er geen colaatje was in de bar om mijn zwak momentje eerst suikergewijs door te spoelen i.p.v. met een pint.
Aan Reningelst: goed gedaan, mannen! Wel jammer dat er geen colaatje was in de bar om mijn zwak momentje eerst suikergewijs door te spoelen i.p.v. met een pint.
-
Bergdal Reningelst MTB
- Mountainbiker
Bedankt
Post by Bergdal Reningelst MTB »
hallo
We waren met meer dan 500 zaterdag. Aan allen bedankt. Ook voor jullie opmerkingen. We houden er volgend jaar rekening mee.
Die "vreemde lussen" zijn een beetje het gevolg om een oplossing te bieden omdat we niet over de cats mochten en toch ons parcours zo veel mogelijk willen behouden. Maar ik heb reeds een mailtje gestuurd naar de 4daagse om de voorziene datum te vragen voor volgend jaar. Een paar medewerkers op de zwarteberg wisten mij trouwens te zeggen dat ze volgend jaar mss over Rodeberg of Kemmelberg gingen gaan. Veranderen van datum zal mss de beste oplossing zijn dan.
De foto's gaat de webmaster zo vlug mogelijk on-line zetten.
Wat de drankkeuze aan de bar betreft, hebben wij met Tonissteiner en Maredsous een ideale sponsor gevonden. Die dranken zijn namelijk heel gezond en lekker.
Voor de rest ga ik helemaal akkoord met Sean, op de Kemmelberg wordt idd veel tijd en geld gestoken in wandelpaden. De mtb'er staat hier wat in de kou. Maar we moeten onze collega's-wandelaars ook iets jeunen. Op de rodeberg is die afdaling door het bos niet toegelaten, hoewel sommige tochten daar wel doorgaan. Maar daar komt verandering in meent het ANB, misschien tegen volgend jaar: er is een strook grond aangekocht naast de trappen om de mtb'ers die afdaling te kunnen laten nemen.
Bedankt ook aan alle medewerkers: met een heel beperkte groep, hebben wij in een paar dagen veel werk verzet.
Tot volgend jaar.
We waren met meer dan 500 zaterdag. Aan allen bedankt. Ook voor jullie opmerkingen. We houden er volgend jaar rekening mee.
Die "vreemde lussen" zijn een beetje het gevolg om een oplossing te bieden omdat we niet over de cats mochten en toch ons parcours zo veel mogelijk willen behouden. Maar ik heb reeds een mailtje gestuurd naar de 4daagse om de voorziene datum te vragen voor volgend jaar. Een paar medewerkers op de zwarteberg wisten mij trouwens te zeggen dat ze volgend jaar mss over Rodeberg of Kemmelberg gingen gaan. Veranderen van datum zal mss de beste oplossing zijn dan.
De foto's gaat de webmaster zo vlug mogelijk on-line zetten.
Wat de drankkeuze aan de bar betreft, hebben wij met Tonissteiner en Maredsous een ideale sponsor gevonden. Die dranken zijn namelijk heel gezond en lekker.
Voor de rest ga ik helemaal akkoord met Sean, op de Kemmelberg wordt idd veel tijd en geld gestoken in wandelpaden. De mtb'er staat hier wat in de kou. Maar we moeten onze collega's-wandelaars ook iets jeunen. Op de rodeberg is die afdaling door het bos niet toegelaten, hoewel sommige tochten daar wel doorgaan. Maar daar komt verandering in meent het ANB, misschien tegen volgend jaar: er is een strook grond aangekocht naast de trappen om de mtb'ers die afdaling te kunnen laten nemen.
Bedankt ook aan alle medewerkers: met een heel beperkte groep, hebben wij in een paar dagen veel werk verzet.
Tot volgend jaar.
-
Heuvellander
- Mountainbiker
Post by Heuvellander »
Ik heb deze toertocht jammer genoeg links laten liggen wegens een weerbarstige keel. Het is dan ook met enige jaloezie dat ik de reacties hier lees.
Als bewoner van de Kemmel moet ik beamen dat het gene vette is op en rond de berg. Inderdaad wandelpaden genoeg en dat is prima zo. Maar er zou inderdaad ook eens aan een mtb-trail gedacht mogen worden. Zo'n trail zou er dan voor zorgen dat er niet langer (illegaal) gebiket wordt op de wandelpaden (wat voor wrevel zorgt bij de wandelaars). Zo maak je alle recreanten gelukkig. De Kemmel is grotendeels eigendom van de provincie West-Vlaanderen, misschien moet er daar eens wat lobbywerk gedaan worden door de verschillende clubs uit de streek.
Trouwens, die clubs zouden ook beter eens hun stem laten horen wanneer de gemeente nog maar eens beslist om een onverharde buurtweg af te schaffen om ze aan de landbouw te schenken. Vorig jaar is zo buurtweg 14 in Dranouter van de kaarten geschrapt ondanks protest van verschillende wandel- en natuurverenigingen. Ik weet niet of er mountainbikers een bezwaarschrift hebben ingediend.
Nog één iets ivm met die onverharde beklimming van de Kemmel. Ik vind het vreemd dat de afdaling niet toegelaten wordt onder het mom van de veiligheid terwijl de afdaling wel in het Bloso-parcours zit. Ik denk dat er meer onervaren bikers dit parcours volgen dan er aan toertochten deelnemen.
Als bewoner van de Kemmel moet ik beamen dat het gene vette is op en rond de berg. Inderdaad wandelpaden genoeg en dat is prima zo. Maar er zou inderdaad ook eens aan een mtb-trail gedacht mogen worden. Zo'n trail zou er dan voor zorgen dat er niet langer (illegaal) gebiket wordt op de wandelpaden (wat voor wrevel zorgt bij de wandelaars). Zo maak je alle recreanten gelukkig. De Kemmel is grotendeels eigendom van de provincie West-Vlaanderen, misschien moet er daar eens wat lobbywerk gedaan worden door de verschillende clubs uit de streek.
Trouwens, die clubs zouden ook beter eens hun stem laten horen wanneer de gemeente nog maar eens beslist om een onverharde buurtweg af te schaffen om ze aan de landbouw te schenken. Vorig jaar is zo buurtweg 14 in Dranouter van de kaarten geschrapt ondanks protest van verschillende wandel- en natuurverenigingen. Ik weet niet of er mountainbikers een bezwaarschrift hebben ingediend.
Nog één iets ivm met die onverharde beklimming van de Kemmel. Ik vind het vreemd dat de afdaling niet toegelaten wordt onder het mom van de veiligheid terwijl de afdaling wel in het Bloso-parcours zit. Ik denk dat er meer onervaren bikers dit parcours volgen dan er aan toertochten deelnemen.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Beetje late reactie, maar nog geen tijd gehad.
Zaterdag voor de vierde keer op rij met veel plezier in Reningelst gereden. Cats zat er dit jaar niet bij, maar van het even plezant om rijden. 't was eens iets anders, zelfs een helling tegengekomen die ik naar ik vermoed alleen nog maar in de TT Bailleul ben tegengekomen.
Zaterdag een oude schoolkameraad op sleeptouw genomen die voor het eerst een TT zou rijden. Wel al BLOSO's gereden, maar geen TT's en ook geen Heuvelland-mtb-tochten. Hij hield stand in de grote tocht. Een beetje lager tempo dan ik zou gereden hebben, maar 't was toch plezant. Zeer weinig volk. Vind ik echt wel onverstaanbaar voor deze TT die ik toch wel bij de beste in Heuvelland reken. Aan de organisatie, doe zo voort en proficiat!
Zaterdag voor de vierde keer op rij met veel plezier in Reningelst gereden. Cats zat er dit jaar niet bij, maar van het even plezant om rijden. 't was eens iets anders, zelfs een helling tegengekomen die ik naar ik vermoed alleen nog maar in de TT Bailleul ben tegengekomen.
Zaterdag een oude schoolkameraad op sleeptouw genomen die voor het eerst een TT zou rijden. Wel al BLOSO's gereden, maar geen TT's en ook geen Heuvelland-mtb-tochten. Hij hield stand in de grote tocht. Een beetje lager tempo dan ik zou gereden hebben, maar 't was toch plezant. Zeer weinig volk. Vind ik echt wel onverstaanbaar voor deze TT die ik toch wel bij de beste in Heuvelland reken. Aan de organisatie, doe zo voort en proficiat!