Mijn redenering loopt absoluut niet mank. Ik moet er wel aan toevoegen dat het gevaar van illegale drugs ook het gebrek aan kwaliteitscontrole is. Cocaïne wordt vaak versneden met allerlei rommel gaande van bloem tot waspoeder. Dat is ook de reden waarom ik nooit aan dergelijk spul zou komen, terwijl ik wel een pintje drink zo nu en dan.GBFelPresidente wrote:Kom, kom, je redenering loopt zo mank als wat. Gematigd alcoholgebruik is sociaal ingeburgerd. Ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar het lijkt wel alsof jij pleit voor de decriminalisering van drugsgebruik. Dat mag nooit gebeuren! Trouwens, alcohol en tabak worden ook veel repressiever behandeld dan pakweg tien of twintig jaar terug. Denk maar aan het verbod op tabaksreclame, sensibiliseringscampagnes, alcoholcontroles (niet alleen in het verkeer, maar ook bij potentieel explosieve aangelegenheden). Inderdaad, nicotinegebruik is op lange termijn zeer schadelijk voor de longen en hart en bloedvaten. Ook alcoholmisbruik is op termijn potentieel schadelijk. Bovendien zeg jij dat de staat alcohol en tabak controleert omdat het aan de bron zit en accijnzen kan innen. Dat is misschien historisch zo gegroeid, maar ook criminelen controleren secundaire circuits, met alle gevaren vandien.Fry wrote:Nooit zoveel onwaarheden gelezen.Dickie wrote:Uzelf niet meer onder controle hebben na alcoholgebruik, OK.
Ik vraag me af hoe je dan nog aan coke geraakt...
-Slechte vrienden?
-Als je in Balen op café 5 trappisten drinkt, krijg je een gratis lijntje?
-Het spul al hebben klaarliggen?
Imo het laatste.
De boog kan gerust eens wat losser, beter gewoon bij drank blijven ipv naar verboden middelen grijpen.
Door bier te brouwen is nog niemand om het leven gebracht, voor coke daar en tegen.
coke is een yuppie drug, mensen als tom boonen hebben waarschijnlijk veel yuppie vrienden.
Bier bevat alcohol. Van alcohol en tabak (legaal) zijn al veel meer mensen gestorven dan van illegale drugs.
De reden dat bier en sigaretten legaal zijn is dat de staat de markt onder controle heeft en taksen kan heffen. Bij cocaine is dit niet het geval, en alleen daarom is het illegaal. Nicotine in sigaretten is even verslavend als heroïne en dus veel verslavender dan cocaïne.
Het hele verhaal rond Tom Boonen is ferm opgeblazen. Een onbekend iemand die "betrapt" wordt met cocaïne in het bloed, krijgt in het slechtste geval een PV tegen hem zonder gevolg. Alleen dealers worden zwaarder aangepakt. Maar omdat het Tom Boonen is, moet hij nu een zware straf krijgen. Dikke bullshit. Laat die mens toch gewoon gerust, hij is BUITEN competitie betrapt, dus waarom dan moeilijk doen?
Frans De Cock zei deze middag dat hij Boonen zal verdedigen als elke andere werknemer. Wel, ik zou eens het arbeidsreglement van Unilin willen lezen. Zij maken nu deel uit van een Amerikaanse groep en hun beleid kennende, is in het reglement zeker een clausule over drugsgebruik opgenomen.
In onze maatschappij is het de verantwoordelijkheid van iedereen om onze toekomst, en dus die van onze kinderen, te vrijwaren van dergelijke vuiligheid. NEEN aan drugs dus!
Sociale inburgering is GEEN argument. Die sociale inburgering heeft ervoor gezorgd dat hoeveel mensen jaarlijks aan longkanker sterven door passief roken? Het is waarschijnlijk een cijfer dat het aantal doden door illegale drugs in het niets doet verdwijnen.
Ik ben tegen drugs, maar nog veel meer tegen hypocrisie. Als hij zich blackout drinkt, heeft hij een drankprobleem. 3x coke snuiven in 2 jaar tijd is geen drugsprobleem.