Tom Boonen betrapt op cocaine

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

GBFelPresidente wrote:
Fry wrote:
Dickie wrote:Uzelf niet meer onder controle hebben na alcoholgebruik, OK.
Ik vraag me af hoe je dan nog aan coke geraakt...
-Slechte vrienden?
-Als je in Balen op café 5 trappisten drinkt, krijg je een gratis lijntje?
-Het spul al hebben klaarliggen?
Imo het laatste.
De boog kan gerust eens wat losser, beter gewoon bij drank blijven ipv naar verboden middelen grijpen.
Door bier te brouwen is nog niemand om het leven gebracht, voor coke daar en tegen #-o .
Nooit zoveel onwaarheden gelezen.
coke is een yuppie drug, mensen als tom boonen hebben waarschijnlijk veel yuppie vrienden.
Bier bevat alcohol. Van alcohol en tabak (legaal) zijn al veel meer mensen gestorven dan van illegale drugs.

De reden dat bier en sigaretten legaal zijn is dat de staat de markt onder controle heeft en taksen kan heffen. Bij cocaine is dit niet het geval, en alleen daarom is het illegaal. Nicotine in sigaretten is even verslavend als heroïne en dus veel verslavender dan cocaïne.

Het hele verhaal rond Tom Boonen is ferm opgeblazen. Een onbekend iemand die "betrapt" wordt met cocaïne in het bloed, krijgt in het slechtste geval een PV tegen hem zonder gevolg. Alleen dealers worden zwaarder aangepakt. Maar omdat het Tom Boonen is, moet hij nu een zware straf krijgen. Dikke bullshit. Laat die mens toch gewoon gerust, hij is BUITEN competitie betrapt, dus waarom dan moeilijk doen?
Kom, kom, je redenering loopt zo mank als wat. Gematigd alcoholgebruik is sociaal ingeburgerd. Ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar het lijkt wel alsof jij pleit voor de decriminalisering van drugsgebruik. Dat mag nooit gebeuren! Trouwens, alcohol en tabak worden ook veel repressiever behandeld dan pakweg tien of twintig jaar terug. Denk maar aan het verbod op tabaksreclame, sensibiliseringscampagnes, alcoholcontroles (niet alleen in het verkeer, maar ook bij potentieel explosieve aangelegenheden). Inderdaad, nicotinegebruik is op lange termijn zeer schadelijk voor de longen en hart en bloedvaten. Ook alcoholmisbruik is op termijn potentieel schadelijk. Bovendien zeg jij dat de staat alcohol en tabak controleert omdat het aan de bron zit en accijnzen kan innen. Dat is misschien historisch zo gegroeid, maar ook criminelen controleren secundaire circuits, met alle gevaren vandien.

Frans De Cock zei deze middag dat hij Boonen zal verdedigen als elke andere werknemer. Wel, ik zou eens het arbeidsreglement van Unilin willen lezen. Zij maken nu deel uit van een Amerikaanse groep en hun beleid kennende, is in het reglement zeker een clausule over drugsgebruik opgenomen.

In onze maatschappij is het de verantwoordelijkheid van iedereen om onze toekomst, en dus die van onze kinderen, te vrijwaren van dergelijke vuiligheid. NEEN aan drugs dus!
Mijn redenering loopt absoluut niet mank. Ik moet er wel aan toevoegen dat het gevaar van illegale drugs ook het gebrek aan kwaliteitscontrole is. Cocaïne wordt vaak versneden met allerlei rommel gaande van bloem tot waspoeder. Dat is ook de reden waarom ik nooit aan dergelijk spul zou komen, terwijl ik wel een pintje drink zo nu en dan.

Sociale inburgering is GEEN argument. Die sociale inburgering heeft ervoor gezorgd dat hoeveel mensen jaarlijks aan longkanker sterven door passief roken? Het is waarschijnlijk een cijfer dat het aantal doden door illegale drugs in het niets doet verdwijnen.

Ik ben tegen drugs, maar nog veel meer tegen hypocrisie. Als hij zich blackout drinkt, heeft hij een drankprobleem. 3x coke snuiven in 2 jaar tijd is geen drugsprobleem.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik het gewoonweg ongelooflijk idioot vind van Tom Boonen om aan de coke te zitten.
Als je al eens een tik op de vingers hebt gekregen, is het hoog tijd om te beginnen nadenken.
Ik keur dit dus ABSOLUUT NIET goed!!!

Dit ter zijde, vind ik hem nog steeds een fantastisch sportman, wat velen er ook van denken.
Heel die toestand wordt enorm opgeblazen, omdat het hier om een toprenner gaat.

Waarom zou Tom Boonen harder moeten aangepakt worden dan de pakweg enkele duizenden die wekelijks of meer aan de dope zitten?
Het is ten eerste geen overtreding tegen de regels van de UCI, want het was buiten competitie, en coke staat niet bij hun verboden producten, dus op sportief vlak is er geen vuiltje aan de lucht.
Ten tweede heeft iemand in zijn geval hulp nodig, en geen overdreven strenge straf.
Dat verergert alleen maar de situatie.
Laat hem desnoods als straf, maatschappelijk werk verrichten, zoals bv. in een afkickcentrum voor drugsverslaafden.
Misschien dat dan zijn ogen open gaan.

Nogmaals, ik keur dit absoluut niet goed, maar moet dit echt zo een heisa worden?
Help die kerel er van af, en hoop dat er meer sportmannen van zijn (sportief)kaliber bijkomen.

Mijn bescheiden menig.

Pike jr
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

De brief van zijn ouders gelezen op zijn site?

SO ST #-o PID net ze de enige zijn die zoiets overkomt.
Hij is niet verslaafd maar toch iedere week een plaske en hulp krijgen zoiets krijg je nie zomaar.
VDB hebben ze anders aangepakt dit was ook een groot talent maar ze lieten hem liever sterven JAMMER!
Bij mij zou hij van hetzelfde laken een broek krijgen.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Jep VDB hebben ze idd veel harder kapotgemaakt, los van de epotoestanden. Raar. Boonen blijft immens veel krediet krijgen, maar wel enkel in den Belgique, lees Vlaanderen.

Die jongen heeft een serieus probleem, het staat idd los van de sport, maar dat maakt niet uit, er is een lijn te volgen (moehahaha) en dat is die van zerotolerance, pure wielersport, hoe moeilijk en utopisch dat ook is.

Hij heeft een voorbeeldfunctie met zijn status en miljoenenloon, als hij druk niet aan kan, is hij zijn status niet waard, het is een totaalplaatje. Erg voor jonge gastjes die naar hem opkijken.

Het ergste probleem is natuurlijk privé, wie gelooft er nu dat het bij drie keer is gebleven, zelfs met een mol in het spel wordt hij drie keer betrapt, kom nou, kerel is dus verslaafd, harddrug, wrong track baby.....ik hoop voor hem dat hij het kan oplossen.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Image
Image
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

hahaha poedersuiker =D> :lol: :lol:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

de vergelijking tussen Boonen en VDB gaat niet op, Boonen wordt positief bevonden bij een bloedcontrole ZONDER dat er verder verboden middelen worden gevonden. Bij VDB werd voldoende spul in beslag genomen om hem als DEALER op te pakken.

Maar ook daar een fel overtrokken reactie van de pers.

Er moet dringend iets veranderen aan de reglementen van de verschillende sportfederaties, 1 gezamelijk reglement! Gisteren ergens vernomen dat een tennisser betrapt is op cocainegebruik, riskeert 2 jaar schorsing. Ne renner precies niets. Voetballers mogen dan weer alles (cfr het geval Cluivert, Sterchele, Maradonna.........)
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Image

Image

Image
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

Willy D wrote:de vergelijking tussen Boonen en VDB gaat niet op, Boonen wordt positief bevonden bij een bloedcontrole ZONDER dat er verder verboden middelen worden gevonden. Bij VDB werd voldoende spul in beslag genomen om hem als DEALER op te pakken.

Maar ook daar een fel overtrokken reactie van de pers.

Er moet dringend iets veranderen aan de reglementen van de verschillende sportfederaties, 1 gezamelijk reglement! Gisteren ergens vernomen dat een tennisser betrapt is op cocainegebruik, riskeert 2 jaar schorsing. Ne renner precies niets. Voetballers mogen dan weer alles (cfr het geval Cluivert, Sterchele, Maradonna.........)
Dat heeft niets te maken met verschillen tussen sporten maar wel of hij betrapt is binnen of buiten competitie. Als Boonen zijn coke plasje in de tour had afgeleverd was hij ook 2 jaar uit roulatie.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

en dat mag nu eens geen verschil uitmaken: ofwel mag cocaine ofwel mag het niet, en mijn idee: een compleet verbod!
Post Reply