Hoi hoi,
Ik heb sinds kort bijna elke rit een lekke band vooraan, overgeschakeld op HS33 en heeel lange afdalingen waar ik woon.
Ik denk dat de velg opwarmt bij het vele remmen plus de zeer rotsige ondergrond doet er ook niet goed aan (tja misschien iets te voorzichtig...)
Ga buitenband binnenin nog ns checken of er niks scherps insteekt en overgaan op een 2.35 band, ns zien of dat helpt.
Iemand die dit al meegemaakt heeft?
Vooraan lekrijden?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Dickie
- Mountainbiker
Opwarming van de velg: Na platrijden moet die dan nog te warm staan om aan te raken.
Uit eigen ervaring:
Het plastieken velglint dat de binnenband in de rug doorsneed.
Een doorntje dat in de buitenband is blijven steken.
Een scherp stukje steen dat eerst de biba lek prikte, een stukje dat binnenin afgebroken was veroorzaakte later opnieuw een lek.
Na die tralala op Notubes overgeschakeld
.
Daarna nog twee keer plat:
Een steentje tussen remblok v-brake en band sneed de rand van de band door.
Scherp stuk glas en scheur in de buba...
Uit eigen ervaring:
Het plastieken velglint dat de binnenband in de rug doorsneed.
Een doorntje dat in de buitenband is blijven steken.
Een scherp stukje steen dat eerst de biba lek prikte, een stukje dat binnenin afgebroken was veroorzaakte later opnieuw een lek.
Na die tralala op Notubes overgeschakeld
Daarna nog twee keer plat:
Een steentje tussen remblok v-brake en band sneed de rand van de band door.
Scherp stuk glas en scheur in de buba...
Re: Vooraan lekrijden?
heb je dat nog niet gedaan na de 1ste keer??pacer wrote:Ga buitenband binnenin nog ns checken of er niks scherps insteekt
lijkt mij nogal wiedes dat als er een dorn insteekt dat je blijft lekrijden.
als je platrijdt eerts checken of er niets in je buitenband steekt,
en dan pas nieuwe tube erin gooien.
En slepend remmen is nooit goed,
dat dient enkel om remblokjes te verslijten (en bij schijven stook je je remschijf ook op).
ik kijk dat normaal altijd na, die mogelijke doorns, heb het nu pas gedaan en niks gevonden..
wel gevonden... het cheapass velglint dat verschoof en plooide.
heb nu Kenda Nevegals 2.1 steken, heel lekker 'cushy' voor hier en veel betrouwbaarder, voorlopig geen platte tubekes meer gehad...
afdalingen zijn hier lang en bezaaid met stenen en kleine rotsen en greppels, dus ik rem nogal veel ja
greetz vanuit Costa Rica!
wel gevonden... het cheapass velglint dat verschoof en plooide.
heb nu Kenda Nevegals 2.1 steken, heel lekker 'cushy' voor hier en veel betrouwbaarder, voorlopig geen platte tubekes meer gehad...
afdalingen zijn hier lang en bezaaid met stenen en kleine rotsen en greppels, dus ik rem nogal veel ja
greetz vanuit Costa Rica!