Idd wat origineler denken qua parcours, het korter maken, ruwer, spectaculair, brood en spelen, dan heb je publiek, en komt mtb en cc'ers misschien ten goede, maar ik denk dat beide 'milieus' nogal conservatief zijn.
Gemakkelijke kritiek op Nys hier, al genoeg bewezen dat hij kan biken. En ik blijf erbij, als ge met een crossfiets overweg kunt, dan lukt dat ook wel met een mtb... Echt extreem klimwerk heb je op XC toch niet zoveel, dus daarop hem afkraken is ook niet echt relevant.
Echte mtb staat toch nog een afstandje van het XC wereldje vind ik...
Beneluxcup (Kampioenschap) Averbode 9/05/2009 - 10/05/2009
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Lucifer wrote:Ik begrijp de kritiek op Sven Nijs niet, hij is outstanding op de cycocrosser. Maar misstaat (en dat is een understatement) ook niet in MTB wereld.
Neem nou Offenburg 2007, daar reed hij vanaf een 147e startplek of zoiets naar plaats 13, maar werd door materiaalpech teruggeworpen naar een 24e plaats.
In Peking werd hij zelfs 9e !! Nijs kan er tenslotte niets aan doen dat er in Averbode een parcours ligt dat voor hem prima is.
momentje : Sven heeft wel mee het parcours ineengepuzzeld !!!!
zeggen dat hij er niet aan kan doen...tsssss.
misschien niet bewuust, en zal men naar oa parkeergelegenheid etc gekeken hebben. de groenen daar liggen al langer dwars, temeer omdat er ook al een deel van een mtb gepijlde route bestaat vermoed ik.
Hij is wel nuchter genoeg om te weten dat dit geen mtb is... alleen het woordje is ervoor gezet dat is alles.
maar voor een wedstrijd van dat niveau op de int. UCI kalender... is het wel een schande iets te presenteren waar de gemiddelde wedstrijd erbovenuit steekt qua profiel en moeilijkheid (letterlijk en figuurlijk)
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
klopt geheel. mtb staat in weze voor gewoon fietsen op extremer parcours zonder competitekarakter...dat is de basis van mtb.pacer wrote: Echte mtb staat toch nog een afstandje van het XC wereldje vind ik...
XC staat zuiver als basis voor competitievorm van het mtb'en, hetzij beperktere afstanden en gesloten omloop.
dit ook over al dan niet even extreme of extremere parcours.
mega-verschil dus.
- DaVinci
- Mountainbiker
Heb de eer gehad gisteren in averbode een klapke te slaan met Roel Paulissen net na zijn opwarmronde over het parcours. Hij stond zeker niet negatief tegenover het parcours, zeker niet te vergelijken natuurlijk met een houffalize. Hij zei dat het een snel parcours, iets minder technisch en dat iedereen er wel zen weg in vond. Dus ja gasten blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde mening. Maar ge moet daar allemaal zo moeilijk niet om doen.

@perro: dat ge ze maar 1 keer om het kwartier ziet passeren, dan is het omdat gij op een slechte plaats stond zeker, ge moet een beetje verlopen é

@perro: dat ge ze maar 1 keer om het kwartier ziet passeren, dan is het omdat gij op een slechte plaats stond zeker, ge moet een beetje verlopen é
Het betrof hier een echt Nijs lees cyclocros parcours daar zijn de meesten onder ons het over eens, ook de reden waarom er zoveel cyclocrosrijders bij de eerste 3O reden.
Indien Nijs zich echt wil proffileren als top MTB'er met wereldklasse dan kunnen we ons sterk afvragen waarom hij zich niet stort in het wereldbekercircuit ? Dan moet hij natuurlijk alle parcours wereldwijd doen en niet alleen deze die hem goed liggen of zich maanden voorbereiden op één parcours lees het Olympisch parcours .....
Cyclocross is nu éénmaal geen mondiaal gebeuren.
Waar zat trouwens Bart Wellens terwijl haast het ganse Fidea team van partij was en deed hij geen uitspraak om zich voor te bereiden op volgende Olympische ? Gemiste kans Bart en dat op een boogscheut van Vorselaar .....
Indien Nijs zich echt wil proffileren als top MTB'er met wereldklasse dan kunnen we ons sterk afvragen waarom hij zich niet stort in het wereldbekercircuit ? Dan moet hij natuurlijk alle parcours wereldwijd doen en niet alleen deze die hem goed liggen of zich maanden voorbereiden op één parcours lees het Olympisch parcours .....
Cyclocross is nu éénmaal geen mondiaal gebeuren.
Waar zat trouwens Bart Wellens terwijl haast het ganse Fidea team van partij was en deed hij geen uitspraak om zich voor te bereiden op volgende Olympische ? Gemiste kans Bart en dat op een boogscheut van Vorselaar .....
- Gary'sGirl
- Mountainbiker
Post by Gary'sGirl »
Ik denk dat Bart geen zin had in een cyclocross, hij wilde vast écht mountainbiken!
Kheb gezien da ze al moeten boksen dusja...El Perro Diablo wrote:cyclon wrote:ja, dus moet 't beneluxkampioenschap volgende keer maar op 't circuit van francorchamp georganiseerd wordentoon... wrote:maar als mountainbiker moet je alles kunne .![]()
Ernaast zou een betere optie zijn, maar daar gaat het bergop/af en liggen wortels en stenen, da's te gevaarlijk voor de cyclo crossers.(Sunn was me voor)
Als mountainbiker moet je kunnen mountainbiken, "alles" kunnen is zever, dan moeten ze ook zwemstukken inlassen.
Het is niet de beste die wint, het is de "snelste" op dat parcours.
Het was zwaar, ok, maar 8 uur op een bezemsteel zitten is ook zwaar.
stel dat absalon gaat cyclocrossen, omdat dit een olympische sport is en mtbiken niet, en zijn manager organiseert het EK, op een parcours dat op het lijf geschreven is van een mtbiker (vgl. loopt spaak, omdat je met een mtbike wél een 'extreem' cyclocross parcours kunt rijden, maar niet vice versa)sunn xtreme wrote:momentje : Sven heeft wel mee het parcours ineengepuzzeld !!!!
zeggen dat hij er niet aan kan doen...tsssss.
zou dat normaal gevonden worden? ik vrees dat vlaanderen redelijk op z'n kop zou staan
en dat paulissen en co niet (al te veel) klagen, tja, hoe komt het dat er nu wel kleppers als paulissen en absalon meedoen en vorig jaar niet?
antwoord, imo: poen
't was dus een win-win situatie: golazo zorgt voor de poen, en hun nys 'mag' winnen op een door hem uitgestippeld parcours
zelfs 't publiek was blij, want 'hun' kampieon wint en de meesten weten niet toch beter (inclusief mtbikers)
nog meer winst en win-win situatie: verbeecks recreatiedomein de vijvers raakt bekend(er) dankzij dit evenement
ik veronderstel dat het van den abeele was die het kampioenschap toekende aan verbeeck (verant. voor zowel cyclocross als mtbike bij de uci)?
Tessenderlo - In mei haalt Looienaar Bob Verbeeck (golazo) het Benelux-kampioenschap mountainbike naar Averbode.
Bob Verbeeck haalt mountainbikers naar recreatiedomein De Vijvers.
Tijdens de jongste kampioenenviering gaf Verbeeck al een klein beetje uitleg over zijn plannen met het recreatiedomein De Vijvers, gelegen op de grens tussen Tessenderlo en Averbode. Verbeeck plant er onder meer een atletiekpiste, een BMX-parcours en een gedigitaliseerd loopparcours. In mei haalt hij het Benelux-kampioenschap mountainbike naar Averbode. Het bedrijf van Verbeeck, Golazo, is gestart met de voorbereidende werkzaamheden op het terrein. Tegen volgende zomer zal de vijver uitgediept zijn, wordt een wit strand aangelegd voor beachvolley en wordt het loopparcours gerealiseerd. Verbeeck rekent op een werkgelegenheid van vijftig tot zestig jobs. (IP)
ik veronderstel dat het van den abeele was die het kampioenschap toekende aan verbeeck (verant. voor zowel cyclocross als mtbike bij de uci)?
Tessenderlo - In mei haalt Looienaar Bob Verbeeck (golazo) het Benelux-kampioenschap mountainbike naar Averbode.
Bob Verbeeck haalt mountainbikers naar recreatiedomein De Vijvers.
Tijdens de jongste kampioenenviering gaf Verbeeck al een klein beetje uitleg over zijn plannen met het recreatiedomein De Vijvers, gelegen op de grens tussen Tessenderlo en Averbode. Verbeeck plant er onder meer een atletiekpiste, een BMX-parcours en een gedigitaliseerd loopparcours. In mei haalt hij het Benelux-kampioenschap mountainbike naar Averbode. Het bedrijf van Verbeeck, Golazo, is gestart met de voorbereidende werkzaamheden op het terrein. Tegen volgende zomer zal de vijver uitgediept zijn, wordt een wit strand aangelegd voor beachvolley en wordt het loopparcours gerealiseerd. Verbeeck rekent op een werkgelegenheid van vijftig tot zestig jobs. (IP)