Tom Boonen betrapt op cocaine

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Dickie wrote:.
Door bier te brouwen is nog niemand om het leven gebracht, voor coke daar en tegen #-o .

bier en alcohol toch niet onderschatten hoor er vallen geen rechtstreekse doden. Maar wees gerust op deze planeet zijn er veel meer mensen die door alcohol alles naar de kloten helpen dan door drugs. Het zou nog verschieten zijn hoeveel procent van de mensen werkelijk verslaafd is aan alcohol.
Mss rijd ik hier tegen sommigen hun kar. Ik weet ook wel dat de meesten er verstandig mee omgaan. Maar alcohol heeft al veel meer kapot gemaakt dan coke. (niet dat ik coke verdedig hoor)
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Louis Theroux had over cocaine een interessante reportage die vorig jaar op Canvas is uitgezonden. Als je ziet welk leed en miserie daar achter verscholen gaat opdat anderen hun neus kunnen poederen #-o
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

madskatingcow wrote:Louis Theroux had over cocaine een interessante reportage die vorig jaar op Canvas is uitgezonden. Als je ziet welk leed en miserie daar achter verscholen gaat opdat anderen hun neus kunnen poederen #-o
stuk hiervan gezien.
Maar als je mondiaal drank en cocaïne afweegt ligt drank nog pakken voor.
neem nu bv de wodka rusland waar elke man bijna aan verslaafd is en zo zeker geen werk meer vind en gefrustreerd raakt en vrouw en kinderen slaag heeft. Kinderen die dan opgevoed worden bij ouders die altijd dronken zijn en zelf later ook problemen hiermee krijgen. Accidenten die over heel de wereld gebeuren met dronken chauffeurs.

Schiet mij niet dood.
Ik pleit hier niet voor een wereld zonder drank want ik drink ook graag eens iets een lekker streekbiertje of een whiskey bv. Maar ik drink er wel geen tien van.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik bedoelde enkel de keten van productie tot bij de 'klant'.
Wat die ermee doet is uiteraard nog een ander paar mouwen.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Dickie wrote:Uzelf niet meer onder controle hebben na alcoholgebruik, OK.
Ik vraag me af hoe je dan nog aan coke geraakt...
-Slechte vrienden?
-Als je in Balen op café 5 trappisten drinkt, krijg je een gratis lijntje?
-Het spul al hebben klaarliggen?
Imo het laatste.
De boog kan gerust eens wat losser, beter gewoon bij drank blijven ipv naar verboden middelen grijpen.
Door bier te brouwen is nog niemand om het leven gebracht, voor coke daar en tegen #-o .
Nooit zoveel onwaarheden gelezen.
coke is een yuppie drug, mensen als tom boonen hebben waarschijnlijk veel yuppie vrienden.
Bier bevat alcohol. Van alcohol en tabak (legaal) zijn al veel meer mensen gestorven dan van illegale drugs.

De reden dat bier en sigaretten legaal zijn is dat de staat de markt onder controle heeft en taksen kan heffen. Bij cocaine is dit niet het geval, en alleen daarom is het illegaal. Nicotine in sigaretten is even verslavend als heroïne en dus veel verslavender dan cocaïne.

Het hele verhaal rond Tom Boonen is ferm opgeblazen. Een onbekend iemand die "betrapt" wordt met cocaïne in het bloed, krijgt in het slechtste geval een PV tegen hem zonder gevolg. Alleen dealers worden zwaarder aangepakt. Maar omdat het Tom Boonen is, moet hij nu een zware straf krijgen. Dikke bullshit. Laat die mens toch gewoon gerust, hij is BUITEN competitie betrapt, dus waarom dan moeilijk doen?
GBFelPresidente
Mountainbiker

Post by GBFelPresidente »

Fry wrote:
Dickie wrote:Uzelf niet meer onder controle hebben na alcoholgebruik, OK.
Ik vraag me af hoe je dan nog aan coke geraakt...
-Slechte vrienden?
-Als je in Balen op café 5 trappisten drinkt, krijg je een gratis lijntje?
-Het spul al hebben klaarliggen?
Imo het laatste.
De boog kan gerust eens wat losser, beter gewoon bij drank blijven ipv naar verboden middelen grijpen.
Nooit zoveel onwaarheden gelezen.
coke is een yuppie drug, mensen als tom boonen hebben waarschijnlijk veel yuppie vrienden.
Bier bevat alcohol. Van alcohol en tabak (legaal) zijn al veel meer mensen gestorven dan van illegale drugs.

De reden dat bier en sigaretten legaal zijn is dat de staat de markt onder controle heeft en taksen kan heffen. Bij cocaine is dit niet het geval, en alleen daarom is het illegaal. Nicotine in sigaretten is even verslavend als heroïne en dus veel verslavender dan cocaïne.

Het hele verhaal rond Tom Boonen is ferm opgeblazen. Een onbekend iemand die "betrapt" wordt met cocaïne in het bloed, krijgt in het slechtste geval een PV tegen hem zonder gevolg. Alleen dealers worden zwaarder aangepakt. Maar omdat het Tom Boonen is, moet hij nu een zware straf krijgen. Dikke bullshit. Laat die mens toch gewoon gerust, hij is BUITEN competitie betrapt, dus waarom dan moeilijk doen?
Kom, kom, je redenering loopt zo mank als wat. Gematigd alcoholgebruik is sociaal ingeburgerd. Ik weet dat je het zo niet bedoelt, maar het lijkt wel alsof jij pleit voor de decriminalisering van drugsgebruik. Dat mag nooit gebeuren! Trouwens, alcohol en tabak worden ook veel repressiever behandeld dan pakweg tien of twintig jaar terug. Denk maar aan het verbod op tabaksreclame, sensibiliseringscampagnes, alcoholcontroles (niet alleen in het verkeer, maar ook bij potentieel explosieve aangelegenheden). Inderdaad, nicotinegebruik is op lange termijn zeer schadelijk voor de longen en hart en bloedvaten. Ook alcoholmisbruik is op termijn potentieel schadelijk. Bovendien zeg jij dat de staat alcohol en tabak controleert omdat het aan de bron zit en accijnzen kan innen. Dat is misschien historisch zo gegroeid, maar ook criminelen controleren secundaire circuits, met alle gevaren vandien.

Frans De Cock zei deze middag dat hij Boonen zal verdedigen als elke andere werknemer. Wel, ik zou eens het arbeidsreglement van Unilin willen lezen. Zij maken nu deel uit van een Amerikaanse groep en hun beleid kennende, is in het reglement zeker een clausule over drugsgebruik opgenomen.

In onze maatschappij is het de verantwoordelijkheid van iedereen om onze toekomst, en dus die van onze kinderen, te vrijwaren van dergelijke vuiligheid. NEEN aan drugs dus!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

veel herrie omdat't toevallig een bekende coureur is.

Koppel dat coke gebruik los van de competitie (theeft er niks mee te zien), en laat die mens snuiven wattie wil..
Moetie zelf maar weten alsie dat graag heeft. Hij zal er geen meter sneller mee gaan fietsen.

Als ik een paar keer coke snuif zal't geen kat weten.. Boonen heeft alleen pech dattie regelmatig eens een bloedstaal moet geven..
GBFelPresidente
Mountainbiker

Post by GBFelPresidente »

Hubertje wrote:veel herrie omdat't toevallig een bekende coureur is.

Koppel dat coke gebruik los van de competitie (theeft er niks mee te zien), en laat die mens snuiven wattie wil..
Moetie zelf maar weten alsie dat graag heeft. Hij zal er geen meter sneller mee gaan fietsen.

Als ik een paar keer coke snuif zal't geen kat weten.. Boonen heeft alleen pech dattie regelmatig eens een bloedstaal moet geven..
Straffer nog, het is de schuld van bleiter :cry: :cry: :cry: Anciaux die het busje van de Vlaamse Gemeenschap ook buiten de competitie laat rijden! :lol:
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

phille wrote:
Sophie17 wrote:Kent ge dat verhaal van den ezel en de steen?
en hoe gaat het als je 3 keer stoot ;-) mss toch een serieus drugprobleemke ...

Laat duidelijk zijn, cocaine heeft geen prestatie bevorderende invloed !
Wie wil topsporten MOET clean zijn, men zou zoals in de paardensport moeten doen NIX NUL ZERO

't Is ne ezel als hij zich opnieuw laat vangen....
En het is spijtig voor al die klein mannen die zo opkijken naar hun held die nu in een ander daglicht verschijnt.
Mijn zoontje van 11 vind het stom en vraagt zich af waarom doet hij dit?Hij heeft heeft toch alles wat hij wil,geld,roem.
Ik denk dat daar het probleem zit de voetjes willen niet meer op de grond! :roll:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Het verhaal wordt niet beter. Ondertussen al van 2 naar 3 positieve plasjes, heel zijn verhaal 2 jaar geleden al aan De Morgen gedaan, advocaten in het spel die de publicatie tegenhouden. :drunk:
Post Reply