10/05/09 Esneux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Dik in orde daar in Esneux.
Door de late start (9:30) nog minder volk op het parcours en volle bak zon :-D
Mooi en technisch zowel up als down, zelfs inclusief stap-passages 8) (we zullen ze nog genoeg krijgen binnenkort op les chemins du soleil dus een goeie test voor deze tempo brekers.)
had ook de indruk dat de 60 iets meer was maar men tellerke flipte en heb dus geen juiste afstand kunnen meten.
Sox
Mountainbiker
Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Post by Sox »

Na een rit van 60km op Zaterdag hebben we gekozen voor de 50km.
Wat een prachtige rit met iets meer dan 1300hm!! :bounce: =D>
Mooi technisch klimwerk door de wortels en rotsen,gevolgd door snelle afdalingen waar het opletten was voor de losliggende & glibberige stenen.
De pijlen waren door hun oranje fluoserende kleur reeds van op afstand goed zichtbaar,splitsingen waren ook zeer duidelijk aangegeven.
De bevoorradingen waren telkens dik inorde met chocoladekoekjes,peperkoek,appelsien,banaan,fruitsap,extran.
Volgende keer zijn we terug van de partij.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Prachtige tocht,zelfs dat wandelpad met vallen en opstaan bedwongen (bleek la roche du foucon te zijn,bekend van L.B.L).Goede bevoorradingen,schitterend weer en goeie benen.Achteraf een pizza en een wandeling in't bos en we mochten weer naar huis :roll: .Deze tocht staat volgend jaar weer op mijn agenda =D> .
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

julie wrote:Fons inderdaad ook nog gezien :wink:
Ik u ook...
Kep net 99 geknipte fotokes uit de filmbeelden op het net gezet.
Image
Image
Last edited by Fons Moors on Mon 11 May 2009 06:47, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ikzelf ben wegens te moe van gisteren niet geweest, maar een vriendin SMS'te me zonet dat de 60K wreed de moeite was. Ze heeft er 4u30 over gereden en is 'bien-cuit' zoals ze dat in het Frans zeggen.

^ haha, Julie movie-star :-D
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

61km gedaan met 1373hm's, enkele stapstukjes wel, 1 wat er heel steil en schuinbijlag en 1 met al die dikke ritsen, dan dat met die bomen allemaal en nog een paar keer van de fiets af moeten gaan wegen dikke boom of rots, maar werd wel telkens goedgemaakt door een mooi stukje achteraf

maar de tocht is zeker voor herhaling vatbaar, had ze in 2007 ook al gereden en vond ze toen ook goed
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

Ben voor de 60KM gegaan bij wijze van conditietest. Had het moeilijk in de aanvang maar kwam er uiteindelijk door. Desondanks uiteindelijk voor de 50 (op de teller 54) gegaan.
Deze tocht was puur mtb-plezier. Prachtige streek. De tocht begaf zich zo goed als steeds in de bossen. Technisch enorm uitdagend, zeker het stuk op een heuvelkam (ter hoogte van km 25?): werd een lastige stukje stappen.
Voor de rest was de rest top: vriendelijk bemande en verzorgde bevoorradingen, gezelligheid troef aan de aankomst en een warme lentezon.
En als het gaat over de conditie: de uithouding zat ok, maar de conditie nog niet goed genoeg als het gaat over de gemiddelde snelheid. Ik heb nog wat trainingsarbeid voor de boeg :-?
jmeurs
Mountainbiker

Post by jmeurs »

Zoals gezegd, GEWELDIG!

minpuntje: de pijl linksaf op de weg, na de 2e bevoorrading op de 60, die richting ging namelijk terug naar het startpunt terwijl je rechtdoor de beklimming moest pakken...ach daarmee kwamen we op 66km uit ;)

En samen met Fonske een mooie afdaling gepakt, z'n fully functioneerde goed =D>
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

pijlen hingen soms wel ongelukkig, meestal pas na een splitsing of na een bocht, en soms hingen ze schuin terwijl je rechtdoor moet, dan was constant padje zoeken waar geen was, maar door de felle kleur vielen ze wel goed op van ver, 2 keer misgereden maar dat was achteraf gezien mijn eigen schuld, hingen telkens 2 pijlen :lol:
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Ik ben 50km in Esneux gaan rijden (twaren er 54 op mijn teller).
Bangelijke tocht, één van de betere van het jaar.
Klimmen en dalen over het ganse parcours (rond de 1300 hm). Vollen bak technisch. Reken daar het prachtige weer + 4 bevoorradingen + een warme douche aan het einde bij: plezier kon niet op.
Ik was wel stikkapot aan het einde. Alles gegeven.
Post Reply