Rolarius route Roeselare

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
LFR
Mountainbiker

Post by LFR »

Het is toch mountainbike? gewoon de pijltjes volgen.
Vorige jaren werd dit ook altijd omgeploegd, voor de boer is dit de gemakkelijkste manier van werken.
Na een paar weken is het pad dan opnieuw vlot bereidbaar.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik heb op de site van westtoer wat meer informatie gevonden;

Roeselare lanceert een nieuwe mountainbikeroute. In Menen wordt een erfgoedroute gerealiseerd.

Op 17 Mei wordt in Roeselare een nieuwe mountainbikeroute van 42 kilometer geopend. De route start aan het domein Schiervelde waar een nieuw technisch parcours werd aangelegd. Langs de route wordt de mountainbiker getrakteerd op pittige hellingen, lange onverharde stroken en een passage langs de Stroroute (vroegere spoorwegbedding tussen Roeselare en Moorslede). Een niet te onderschatten uitdaging langs het parcours zijn de kleiputten in Roeselare waar een circuit van 2 kilometer werd uitgewerkt.

http://www.westtoer.be/westtoer/nieuws.aspx?id=138140

.
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Intussen een antwoord gekregen van de sportdienst in Roeselare:
De nieuwe Roularius MTB route wordt inderdaad op zondag 17 mei 2009 ingereden.

De ingeschreven mountainbikers worden om 08.00 u verwacht in de conferentiezaal van Expo Roeselare voor een klein ontbijt. Om 08.45 u is er een verwelkoming door schepen José Debels, een onthulling van het startbord en wordt het startschot voor het inrijden van de route gegeven.

Om 11.30 u is er dan in de cafetaria van Expo Roeselare een receptie voorzien.

Voor de activiteiten moet je wel vooraf inschrijven bij de Provincie.
En nu uitvissen waar je moet inschrijven...

Edit: heb een mailke gestuurd naar de provinciale sportdienst
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

't is toch ongelofelijk...

minder dan een week voor de opening en op de website van de stad is er nog niets te vinden...

maar als het moment er is zullen de politiekers wel allemaal staan te dringen om op de foto te staan...
bjo
Mountainbiker

Uitnodiging MTB route Rolarius.

Post by bjo »

Collega bikers,

Ik ben lid van de commissie die het MTB parcours ontwikkeld hebben in en rond Roeselare.

Bepaalde opmerkingen van jullie zijn volkomen terecht. Ik zal in de komende 48u het nodige doen om de tekortkomingen op te lossen.

Ik doe ook een oproep naar jullie om ons verder te helpen in de toekomst bij de ontwikkeling van de route. Het heeft ons enorm veel moeite gekost om deze route zoals ze nu ligt open te krijgen. Gezien de tijdsdruk hebben we voorlopig bepaalde stukken laten vallen.

De provincie en het Stadsbestuur van Roeselare hebben de afgelopen maanden alles in het werk gesteld om deze route eindelijk te openen. Waarvoor mijn dank aan de bevoegde instanties

Ik hoop dat de commissie MTB samen met jullie, bikers, verder de nodige druk kan plaatsen om bepaalde natuursites (bossen in en rond Roeselare) open te stellen voor de mountainbikers.

Bij deze is natuurlijk iedereen ook uitgenodigd om de route in te rijden.

Zondag 17 mei wordt iedereen verwacht in de cafetaria van Expo Roeselare om 8u.

De aanwezigen krijgen daar een ontbijt en omstreeks 8u45 wordt de route ingereden.

Er is 1 bevoorrading voorzien, er is een afspuitplaats, kleedkamers en nog veel meer. Achteraf is er ook een receptie voorzien.

Er is echter 1 voorwaarde, u moet verwittigen voor 14 mei. Zijn er geïnteresseerden die mee willen fietsen. Stuur gewoon een mail naar: ann.vandamme@west-vlaanderen.be en bevestig uw aanwezigheid voor het ontbijt en de receptie.

Mochten er personen zijn die ook willen biken maar geen MTB ter beschikking hebben, u kunt ook een fiets reserveren op bovenstaand mailadres.

Mochten jullie nog opmerkingen hebben omtrent de route, de opening of andere zaken, jullie kunnen mij steeds mailen op wielergroep.beveren.2000@telenet.be.

Samenwerken kan alleen maar voordeel opleveren voor de bikers. Het enige wat wij willen is dat er een volwaardig, permanente MTB route aanwezig is in en rond onze Stad. De eerste belangrijke stap wordt zondag gezet. Wij zullen in de toekomst verder positief samenwerken met alle instanties om deze MTB - route verder te ontwikkelen.

Bedankt voor jullie opmerkingen

Commissie MTB
Roeselare
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Bjo, dankt u!
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

yoeri wrote:Bjo, dankt u!
+1 =D> =D> =D> =D> =D>

Ik weet niet wie er allemaal gaat dit weekend, maar halen we de blauwe lintjes niet eens boven?
Laat de lezers van dit forum maar eens (positief) opvallen!
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

JurgenG wrote:Image

Bordje wijst door het veld...
Probleem lijkt opgelost, enkele minuten geleden was de boer een spoor aan het trekken.
tibootje
Mountainbiker

Post by tibootje »

ik zal deze pas kunnen rijden in juni, ben in volle training voor de mont ventoux klim begin juni, en een mtb rit past niet direct in mijn schema
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Daar ik ook al de groene pijltje heb zien staan id de omgeving van Roeselare en zondag niet bij de officiele opening kan zijn ben ik gisteren met enkele collega mtb'ers de route afgereden. We zijn wel niet in Schiervelde gestart maar ingepikt aan de oversteek aan de rijksweg. Direct kregen we de oude spoorwegbedding onder de wielen tot aan de bewuste passage met de Roeselarestraat in Moorslede (zie foto JurgenG) wij konden niet rechtdoor rijden de boer had zijn land nog mooi in voren gelegd, mits wat parcours kennis een stukje weg genomen tot aan de café vierkaven en dan terug de route gevolgd, ook op de oude spoorwegbedding zijn er nog hier en daar enkele kleine gebreken. Verder gaat de route terug naar Moorslede en dan via Beitem en dan terug via de andere oude spoorwegbedding naar de Kleiputten (waar volgens mij iets beter uit te halen is). naar de zilverberg. Na de zilverberg moet er een stukje langs de rijksweg gereden worden wat als mtb'er niet echt aangenaam is, maar er zijn geen andere altenatieven. Verder via passage door enkel wijken naar schiervelde. Waar men keuze heeft om een technische stukje mee te pikken.
Wij hadden een kleine 45km op de teller.

Schitterend van de Bloso, de Provincie en stad Roeselare.
Hier en daar nog wat kleine verbeteringen en alles komt goed.

Als streek rijder niet echt nieuwe stukken tegen gekomen, maar toch een tochtje om eens te doen als er niet veel tijd over is en er niet te ver kan gereden worden.

Nog een opmerking voor de Bloso misschien kunnen ze de route van Roeselare koppelen aan de routes van Moorslede, Oostnieuwkerke en Westrozebeke, zo kan er een mtb netwerk komen.

Greetz
2f2f
Post Reply