Tom Boonen betrapt op cocaine

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Edlisjas wrote:
Het gaat hier om competitievervalsing. Dit is de boel belazeren.
Is dit competitievervalsing?! Doping is dat wel ja!! Maar met cocaine belazert Boonen maar 1 iemand! Zichzelf!
Naar mijn mening mag hij blijven koersen, maar een stevige geldboete, enkele tientallen uren verplichte therapie en een voorwaardelijke gevangenisstraf zouden zeker terecht zijn.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

[quote="cyclon"]dit zou een ander licht op de zaak kunnen werpen: hij is naar eigen zeggen geen coca junk maar iemand die de controle over zichzelf verliest (en niet eens meer weet wat hij doet) als hij wat teveel alcohol opheeft

Ja verdorie niet meer weten wat je doet als je te veel gedronken hebt dat is wel heel eigenaardig. Dat is niet normaal terrecht dat tom er hulp voor zoekt.

(ironie)
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

heeft cocaïne hem geholpen om Roubaix te winnen?

a) ja
b) nee

Volgens mij is is nog altijd antwoord b)

dus: hij heeft eerlijk gewonnen

Ik supporter voor Tom Boonen omdat:

a) ik vind dat hij voor een niet-klimmer vaak op een mooie én eerlijke manier overwinningen behaalt als Belg in een steeds meer internationaal peleton
b) ik het belangrijk vind te weten met wie hij in bed ligt, hoeveel pinten hij drinkt, hoe zijn nieuw huis eruit ziet, of hij drugs gebruikt enz....

Ok, subjectief, maar ik ga voor a

dus: het interesseert mij niet dat hij nu weer betrapt is (qua gevolgen moet hij het strafrechterlijk nu wél van mij dragen, want ik ben ondanks ik een andere mening ben toegedaan toch nog democraat genoeg..)

Tenslotte: na zijn overwinning drinken vele supporters zich lazarus. Is alcohol ook een drug?

a) ja
b) nee

Dit laatste zonder verklaring...
GBFelPresidente
Mountainbiker

Post by GBFelPresidente »

+1 Haaike
+1 Freezy

Er zijn veel mensen die nog steeds in hem geloven. De tijd zal uitwijzen of hij dat vertrouwen waard was.
mani
Mountainbiker

Post by mani »

Mij maakt het ook niets uit of hij coke neemt of niet, maar hij moet wel de gevolgen dragen.
Tegenover de ploeg die hem een heel groot loon betalen, laat hij ook zien dat het hem niet intreseert.
Tegenover de sponsor,die toch heel belangrijk is.( betaald een groot deel van het loon)
Tegenover zijn supporters.
Je kan wel zeggen dat het in zijn prive is, maar als topsporter weet je dat je controles krijgt.
Dan nog zo een risico nemen is onverantwoord, zelfs DOM.
Als je je billen brandt, moet je op de blaren zitten.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Vroeger wel wat mensen gekend die met cocaïne hadden te maken en de gevolgen ervan.

Ik vrees voor het verder verloop van zijn privé-leven. Duidelijk dat hij niet kàn stoppen.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Sophie17 wrote:Kent ge dat verhaal van den ezel en de steen?
en hoe gaat het als je 3 keer stoot ;-) mss toch een serieus drugprobleemke ...

Laat duidelijk zijn, cocaine heeft geen prestatie bevorderende invloed !
Wie wil topsporten MOET clean zijn, men zou zoals in de paardensport moeten doen NIX NUL ZERO
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Uzelf niet meer onder controle hebben na alcoholgebruik, OK.
Ik vraag me af hoe je dan nog aan coke geraakt...
-Slechte vrienden?
-Als je in Balen op café 5 trappisten drinkt, krijg je een gratis lijntje?
-Het spul al hebben klaarliggen?
Imo het laatste.
De boog kan gerust eens wat losser, beter gewoon bij drank blijven ipv naar verboden middelen grijpen.
Door bier te brouwen is nog niemand om het leven gebracht, voor coke daar en tegen #-o .
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

In december 2008 Had Hans Vandewege van De morgen een interview met Boonen. Toen wist Boonen 10 dagen dat hij al 2 keer ipv 1 keer positief gecontroleerd was. Vandewege wist het al een jaar, maar hield het uit de pers omwille van het mea culpa en de uitslag van het proces.

Dit is dus de derde keer. Tom heeft blijkbaar een probleem. Vergeet Pantani niet. Die had ook een probleem.

Die mannen leven werkelijk gelijk paters en dat is extreem. En wie extreem zegt ...

Ik zou niet licht gaan over cocaïne, het is een hard drug. Ook al ben je supporter en zie je dit allemaal niet graag gebeuren. Wij maken helden en afgoden van gewone mensen op basis van sportieve prestaties, brood en spelen weet je wel. Ik zag onlangs een strip waarin Boonen een held is die samen met zijn broer een foute fietshandelaar bestrijdt, met succes natuurlijk. Echt een zielig stripverhaal, hoe dan ook, maar het bewijs dat we helden nodig hebben. Als dan blijkt dat de held een gewone mens is die ook donkere kantjes heeft, dat doet zeer.

Wat me wel opviel in het hele verhaal met Vandewege is dat hijzelf vond dat het opiel dat Tom steeds gecontroleerd werd na een avondje uit. Hij sprak over de Mol in Mol. Hoge bomen vangen inderdaad veel wind.

Ik vrees dat dit hele verhaal niet goed gaat aflopen. Het is echt niet moeilijk om in een sukkelstraat te belanden, en er nooit meer uit te komen. De oorzaak : Commerciële belangen, lees geld.

En dat begint gewoon met verlies van vertrouwen, wat gebeurt er als je hem uit het oog verliest, als hij een moment voor zichzelf heeft? Laat hij zich gaan, houdt hij zichzelf onder controle, je zal het nooit weten.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Dedecker had destijds toch gelijk toen hij zei dat Boonen in Italie drugs ging kopen (Italie ligt immers vlak tegen Monaco). Toen werd het afgedaan als laster, maar zoals nu andermaal bewezen : waar rook is, is vuur.

Coken met Tom :

Image
Post Reply