09/05/09 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Method
Mountainbiker

Post by Method »

Biestie1 wrote:Toptocht !
Maar dan wel voor mijne top van SAAISTE tochten ooit !
Dit grensde aan het ongelooflijke.
Ik heb de 60 gedaan, als ik zeg dat daar 70% asfalt van was, dan zal ik er nie ver naast zitten.
En van de overige 30% offroad was dan nog eens de helft langs den demer !
:lol:
70%, nu ook niet overdrijven he :lol:

Ik heb nog nooit in de streek daar gaan MTB'en, maar aan de hoeveelheid bos daar was er zeker meer mee te doen. Na de 2de bevoorrading was het parcours echt wel de moeite. Tot aan de eerste was het wel slecht.
En tussen de twee viel het wel mee.

Bevoorradingen waren ook hééééél goed
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

Hmm .. een tocht met 2 gezichten :
* een top organisatie .... mooie bevoorrading, duidelijke splitsing borden, tshirts (rond 9 uur was er van elke maat iets en zelfs speciale maten voor vrouwen) =D>
* Het parkoers daarentegen was , voor deze streek, een flop #-o Het eerste gedeelte blonk uit in zoveel mogelijk paden te mijden en asfalt te zoeken. Na de bevoorrading werd het beter en de laatste 7km waren zelfs om van te genieten.
Bij aankomst toch nog een gedeelte van het parkoers van morgen kunnen doen/bezichten en Sven Nijs aant werk gezien ... en wijlie weer content :roll: (oh ja, het wedstrijdparkoers heeft geen heuvels maar ik zou er geen 2uur willen overhossen )
kfcdenbiker
Mountainbiker

Post by kfcdenbiker »

als ge nu zegt 50% asfalt dan kan ik daar mee leven maar ik versta de teleurstelling,ik ben ook zo iemand want zeg nu zelf welke bergjes hebben ze laten liggen,in diest,testelt en dan opt laatst in averbode zelf ,we passeren gewoon aan die berg en we moeten gewoon de baan oversteken en om aan de aankomst te geraken was ook niet echt simpel,nog wa tegen ons kl*ten gehad van die seingevers aan het parcour maar vraag me niet waarom.ons t-shirt dat we normaal kregen gingen we na de tocht meenemen want we waren er met de fiets naartoe gereden.deze kregen we ook niet want deze waren op zeiden ze.

ieder zijn idee zou ik zo zeggen om een tt te organiseren
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:lol: Ik heb de 4O km gekozen die wel ets meer waren. Dadelijk mijn T-shirt meegenomen aan de start (z moeste maar eens op zijn aan de finish) dan eerst 5 km pure asfalt. Al héél snel werd duidelijk dat dit een asfalt/shotter tocht ging worden. Alle bergjes werden mooi links gelaten, maar dan de bevoorrading, die was héél goe vond ik met AA-drinks. Daarna verder over mooie landwegjes. Nie klage maar vlamme. ben wéér blij de kilometers in de bene te hebbe. Ik vond na de bevoorrading het parcours wél leuk. see ya
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

De tocht van 60 km gereden en mij toch geamuseerd.
Niks speciaals, maar eerste 20 km goed doorgevlamd, alsook de extra lus na de eerste bevoorrading volle gas gegeven.
Bevoorradingen waren prima en met pijlen ook niet veel last gehad.
T-schirt direkt meegenomen in de juiste maat ( weer eentje meer in de kast ).
Parkoers kennen we intussen allang en misschien komen we daar morgen nog eens.
Op het einde een deel van het parkoers van morgen gereden en dat viel eerlijk gezegd dik tegen met de mtb -banden, vooral in dat los zand.
Voor het eerst dus ook eens over zo een kunstmatige brug gereden wat dan weer meeviel, ik had dat veel erger verwacht, maar is in feite niks aan.
Als er een volgende organisatie moest komen ben ik er zeker toch terug bij, ben nogal rap content. :wink:
kever69
Mountainbiker

Post by kever69 »

ik heb ook voor de 40 gekozen. Plat begin(ook mijne band al na 400m), veel mooie stukken laten liggen. Heb nog stukken herkend van de TT in Okselaar en Hulshout maar dan in de andere richting. Na de bevoorrading werd het iet beter en zelfs een beetje hoger. Het einde kon veel mooier dan ons daar naar beneden te laten bollen en dan nog moeten wachten van de seingevers.

De T-shirt een dikke flop: er waren er geen meer, niet zoveel volk verwacht? Volgend jaar gade wel toekomen met de T-shirts, gaat er een pak minder volk zijn denk. Eentje meepakken voor vertrek is voor mij geen optie, dan moet ik daar nog 47km mee rond bollen (moest nog met fiets naar huis) Zie dat die T-shirt tussen men wiel draait, dan heb ik wel iets voor.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Volgende week is er de toertocht in Wolfsdonk (dezelfde streek). Hopelijk is die toch iets beter dan de reacties die ik hier lees... #-o Als je 150 km moet rijden (heenrit) verwacht je wel iets meer....
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Fritsie wrote:Volgende week is er de toertocht in Wolfsdonk (dezelfde streek). Hopelijk is die toch iets beter dan de reacties die ik hier lees... #-o Als je 150 km moet rijden (heenrit) verwacht je wel iets meer....
Zijt maar zeker dat die vééééééééééééél beter is!
Zeker de moeite om af te komen hoor.
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Als 'k dat hier lees kan ik alleen maar content zijn da'k mijn gewoon trainingsparkoers gedaan heb : 70 km met massa's singletracks, geen km rechtdoor, bochten a volonte, 80% off-road, yiehaaaaaaaaaa :bounce: :bounce: :bounce:
Stalley
Mountainbiker

Post by Stalley »

En dan die doofstomme wandelaars die echt niet aan de kant wilden gaan (heb er na de tocht nog klachten van gehoord) en ook nog een bende gepensioneerden op electrische fietsen langs de Demer ! Onvoorstelbaar !!

Ooit worden we ook oud...Een minimum aan respekt is hier wel op zijn plaats, wat is er fout aan mensen die op een mooie zaterdag langs de demer fietsen?
Post Reply