SRAM XX groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Altijd intressant deze eerste pics.

Dit is duidelijk nog niet het productie uiterlijk. De cassette lijkt me gewoon een 9 speed met een 36 eraan geplakt en nog geen gehele 10sp cassette.

Ben benieuwd asl het zich wat meer vormt. Ook benieuwd of er gripshifts komen, anders word het sowieso en no go.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Sommige swisspowers reden ook al met de nieuwe groep. We zijn zaterdag even gaan piepen bij de mecaniciens, sjiek materiaal. Een 10s cassette van 190gram en geen alu met coating ofzo maar gewoon ti of staal dacht ik. De remmen waren ook al nieuw voor 2010, de derailleurs (vooral kabelloop achteraan) leek toch wat vernieuwd, de shifters leken niet veel veranderd. De crank zag er ook niet supersjiek uit, maar wel heel kleine q-factor denk ik, de ruimte tussen chainstay en traparm was maar enkele mm!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

wasbeer2006 wrote:Altijd intressant deze eerste pics.

Dit is duidelijk nog niet het productie uiterlijk. De cassette lijkt me gewoon een 9 speed met een 36 eraan geplakt en nog geen gehele 10sp cassette.

Ben benieuwd asl het zich wat meer vormt. Ook benieuwd of er gripshifts komen, anders word het sowieso en no go.
Erghm.. Dit waren geen prototypes, maar erg duidelijk al productieonderdelen.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

jup, dit zijn zeker productiemodellen... of er een gripshift komt is bb nog steeds niet zeker #-o
nog een foto van de X.X remmen waarop de remote lock out is ingewerkt.
Image
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Lockout is hydraulisch !! En de XX vork zal een carbon kroonstuk hebben !

De cassette is gemaakt naar de powerdome van de red groep, enige verschil is dat er meer losse kroontje zijn, maar dus ook afkomstig van één blok staal !
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Ook zou de nieuwe groep volledig af te stellen zijn met een torx 12 bout dacht ik, dus 1 bout voor afstelling aan stuur, derailleurs, remmen,..
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

madskatingcow wrote:Foto's SRAM XX, hier http://www.xcnews.ru/index.php?id=62
Het eerste woord van hun artikel: 'Kak'. :lol: :lol: :lol:

Volgens mij vonden zij het maar niks die nieuwe groep. :lol:

Ik ben eens benieuwd hoe de hele groep er gaat uitzien. :bounce: :bounce: :bounce:
Idworxer
Mountainbiker

Post by Idworxer »

Swannie wrote:jup, dit zijn zeker productiemodellen... of er een gripshift komt is bb nog steeds niet zeker #-o
nog een foto van de X.X remmen waarop de remote lock out is ingewerkt.
Image
In het eerste jaar dat de groep uit is zijn er nog geen plannen om draai shifters te gaan maken. Maar er zullen wel een paar knutselaars zijn die dat wel van een standaart X.0 gemaakt krijgen.

26 Mei Wereld wijde presentatie van de hele Sram XX groep!
Mette
Mountainbiker
Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics

XX Crank

Post by Mette »

Ik was getipt door de verkopers van de SRAM XX groep dat Samuel Schultz in Houffalize rijd met de nieuwe XX crank en kon tijdens de wedstrijd dan ook volgende (spy)foto nemen van de crank. Ze is wel gecamoufleerd als een Truvativ crank maar kan er onmogelijk één zijn daar Truvativ geen duocranks maakt.

Image
Post Reply