Beneluxcup (Kampioenschap) Averbode 9/05/2009 - 10/05/2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

veel volk gaat er wel zijn :)
alleen al het feit dat er een camping is, en ook nog eens mooi weer erbovenop... tzal druk worden daar in Averbode
Jeankie Powerrr
Mountainbiker
Location: Ridley bike test rider Ignite 29r , 27,5 and Helium SL road bike

Post by Jeankie Powerrr »

wat lees ik.... Hindernissen? moeten we over balkjes springen?? :-D :-D :-D
Gille
Mountainbiker

Post by Gille »

kan ik mij vandaag nog inschrijven voor de FUN B?
ik beschik niet over een licentie of chronocode...
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

de Hindernis is een rioolbuis ofzo iets waar ze een beetje zand op gekapt hebben (deze bevindt zich vlak voor de oude hoeve), ook vlak na de 2de matriaalpost hebben ze een dikke boomstam liggen, dat die er nog ligt zondag weet ik niet ?

Owja, als er niemand start buiten Sven Nijs, dan wint zeker Sven Nijs =D>
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

Ik denk dat het wel ne afgang is moest sven nys niet winnen, Ik viond het parcours amper cyclocross waardig dus dan moet de beste cyclocrosser toch kunnen winnen!
(Ik hoop stiekem op Roel)
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Gun sven en sportza dat hij wint maar dat daar veel eer uit valt te rapen centen wel da zal het zo wa zijn , het fijt dat stybar aan de start stond en heeft uitgereden in houffa is meer waard dan de overwinning morgen . als de benelux cup ernstig wil genomen worden in het buitenland zulle ze toch eens goed moeten nadenken , en wat nederland betreft hebben ze nog wel een paar plekken buiten limburg . En eigenlijk moeten we niets over nederland zeggen want we kunnen het blijkbaar zelf niet ,zo ver moet je niet gaan van averboden om een omloop te maken dat 150 hm heeft op 6km ik krijg dat zelfs klaar in herentals .
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

centen?? welke centen?? er valt gewoon niks te verdienen voor een broodrenner in de mtb als je over prijzengeld spreekt.
een wedstrijd van redelijk hoog niveau in Frankrijk verdient nog beter dan een topwedstrijd in Belgie/Nederland.
Als er geen sponsors bereid waren lonen te betalen aan mtb renners en hun als werknemer in te schrijven, dan konden ze allemaal in een fabriek gaan werken wilden ze niet verhongeren.

wie hier wint verdiend zowieso een proficat, maar helaas heeft dat minder uitstraling dan een doorsnee mtb wedstrijdje in een Ardens decor. (vanwege de amper veldritwaardige omloop)
Wat nog erger is, is dat menige mtb renners het gewoon niet kunnen opbrengen om eens stevig door te gaan, en hier gewoon meerijden maar in hun hoofd al een week verder zitten... maw : het kopje zal er niet naar staan.

de organisatie heeft hier absoluut een zwaar gemiste kans gecreeerd.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

sunn xtreme wrote:centen?? welke centen?? er valt gewoon niks te verdienen voor een broodrenner in de mtb als je over prijzengeld spreekt.
een wedstrijd van redelijk hoog niveau in Frankrijk verdient nog beter dan een topwedstrijd in Belgie/Nederland.
Als er geen sponsors bereid waren lonen te betalen aan mtb renners en hun als werknemer in te schrijven, dan konden ze allemaal in een fabriek gaan werken wilden ze niet verhongeren.
Ik denk dat er heir een paar veldrijders toch een serieuse startpremie krijgen zè.
Dit is echter maar een vermoeden hoor.
Als je de namen ziet. :roll:
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

waarom riepen ze vandaag nog af dat absalon zal starten morgen? en doet meirhaeghe nu mee????
in elk geval, vandaag was het best prettig als toeschouwer... IK zou die afdaling naar het zand toe niet durven nemen... door dat zand rijden zou ik ook maar niks vinden... maar ik ben dan ook luismurf :lol:
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

ik vond toch een zware wedstrijd en de sterkste zal morgen winnen,alleen spijtig van die loop strook in het zand naar boven.De afdaling ben ik telkens afgestapt ,door het los geraakte ik wel door.
Post Reply