23/05/09 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
duff
Mountainbiker

Post by duff »

normaal ook wel aanwezig!
nog wat anderen ook proberen overtuigen! :lol:
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Het zal zeker de moeite zijn van de kempen hier eens tekomen rijden (hartje vlaamse ardennen in schuusse stad) #-o #-o , heb hier en daar al gehoord da het parcourke van de donkvijver in oudenaarde er niet inzit .Maar da ze meer over elzelle en zo trekken en aan foto's tezien zit den ijskelder er ook in . Hij zal iets zwaarder zijn dan vorig jaar denk ik en mooier , hopen da het niet regend [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

@ de herders,

Als het weer meezit kom ik af voor de grootste afstand. [-o<

Vraagje, is jullie rit vergelijkbaar met MTB XXXL uit Poperinge? Vorig jaar daar de 125km gereden en 't was plezant, lastig, maar plezant...

Vorig jaar kon ik bij jullie niet deelnemen, daar ik moet werken op zaterdag. :-?

Gezien jullie overal voorbijvliegen =D>, had ik toch graag geweten welk gemiddelde haalbaar is voor de normale :wink: biker als je kiest voor de 140km?

Nu nog wat trainen, 't zal 'waarschijnlijk' #-o nodig zijn!?!

Grtz & THX voor de antwoorden :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Misschien kan ik u het best verwijzen naar ons verslag over poperinge: http://www.herders.be/verslagen/2008/0815.html

Frederik schreef daarin:
De mooie technische stukjes lagen soms nogal ver uit elkaar en de verbindingsstukken waren nogal in vele gevallen gewoon over de baan. Goed om weer op adem te komen, minder goed voor het offroad percentage
Bij ons zitten er ook wel korte baanstukjes in, maar de recuperatiemogelijkheden zijn veel beperkter. Kilometerslange klimmen moet je bij ons niet verwachten, maar net de snelle opeenvolging van korte stevige klimmen kan je in de verleiding brengen om die te vlug op te rijden... Uw gemiddelde zal niet alleen van uw conditie afhangen, maar zeker vd weersomstandigheden. Staar je niet blind op je gemiddelde, maar hou in de eerste helft zeker je eigen pols goed in de gaten.
Als je graag een gemiddelde hebt als richtwaarde: 15/uur klinkt misschien weinig, maar dit wordt dan een mooie lange duurtraining. Boven de 17/uur ben je zeker al een ervaren marathonrijder die ook nog over de nodige technische bagage beschikt. En haal je een gemiddelde dat een stuk boven de twintig ligt, dan ben je waarschijnlijk een getraind koerskonijn dat eens komt genieten van onze streek ;)
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Ik heb beide al gereden , kan Ronny alleen maar bijtreden.
Maar beide zijn supermarathons in de Vlaanders, zowel qua parcours als organisatie en sfeer.
Vorig jaar tamelijk fris de 130km uitgereden.
Dit jaar ben er nog niet uit welke afstand ,wegens te weinig lange afstand in de benen verlopig de 90 of 105km tenzij mijn metgezellen beloven van 100km in groep te genieten zoals we vorig jaar de 1ste 80km gedaan hebben met een 4-tal.
Veel zal ook afhangen van het weer , indien het droog blijft zal de avs eerder naar de 20 gaan indien nat zal het meer 15 worden(=10u onderweg voor de 140km).
Zou graag nog een beetje "treffelijk" op de foto staan aan het "peerdegedoe". Het meeste zie ik uit naar de region pays des collines en den track van den docteur in het muziekbos.
Als ik me inschrijf voor de volle afstand na hoeveel km volgt de splitsing voor de 90 of 105 km ?
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik ga er normaal ook bij zijn dit jaar na vorig jaar in laatste instantie te moeten afhaken....

Zal van s'morgens zijn....

Een kilometerke of 60 zal volstaan daar de basis er niet is en we onderaan de ladder moeten beginnen.

Hoop van met de bende te kunnen starten en mee te kunnen rijden tot aan de splitsing.....
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

We moeten ons idd.niet blind staren op die grootste afstand van ong. 130 km!
Er zijn vele kortere afstanden voorhanden,met minder zwaar geschut qua hm's.
Het was eigenlijk altijd mogelijk om een shortcut te nemen,vorig jaar,daar je nooit ver weg was v.d.startplaats!
t'Zal nu dus ook wel mogelijk zijn,om af te slaan als de beentjes"choco"zitten,denk ik??
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Herder Ronny wrote:Misschien kan ik u het best verwijzen naar ons verslag over poperinge: http://www.herders.be/verslagen/2008/0815.html

Frederik schreef daarin:
De mooie technische stukjes lagen soms nogal ver uit elkaar en de verbindingsstukken waren nogal in vele gevallen gewoon over de baan. Goed om weer op adem te komen, minder goed voor het offroad percentage
Bij ons zitten er ook wel korte baanstukjes in, maar de recuperatiemogelijkheden zijn veel beperkter. Kilometerslange klimmen moet je bij ons niet verwachten, maar net de snelle opeenvolging van korte stevige klimmen kan je in de verleiding brengen om die te vlug op te rijden... Uw gemiddelde zal niet alleen van uw conditie afhangen, maar zeker vd weersomstandigheden. Staar je niet blind op je gemiddelde, maar hou in de eerste helft zeker je eigen pols goed in de gaten.
Als je graag een gemiddelde hebt als richtwaarde: 15/uur klinkt misschien weinig, maar dit wordt dan een mooie lange duurtraining. Boven de 17/uur ben je zeker al een ervaren marathonrijder die ook nog over de nodige technische bagage beschikt. En haal je een gemiddelde dat een stuk boven de twintig ligt, dan ben je waarschijnlijk een getraind koerskonijn dat eens komt genieten van onze streek ;)
THX voor de verschafte info,

Ik kan nog niet afgaan op een HRM, daar ik 'nog' niet over zo'n handig ding beschik :-?

Ik vraag alleen naar de gemiddelde snelheid om mijn dagplanning te kunnen schikken en het thuisfront te kunnen verwittigen over het approximatieve tijdstip van thuiskomst.... :wink:

Ik heb nog tijd om te trainen en zou net als 'Jodelaietie' komen voor de grote afstand, maar niets kan mij weerhouden om mijn mening te herzien en een afslag eerder te nemen, indien mogelijk :-k ?

Laat ons in ieder geval hopen op goed weer, dan zullen de gemiddelden al wat hoger liggen... hoop ik :roll:

Hoe is het gezet met het parcours bij regenval?

Grtz 8)
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Deze morgen het voorrecht gehad om de eerste 70 km van hun parcours af te bollen met de groepsverkenning in ideale omstandigheden!
Ik heb"slechts" 70 km meegereden door wat fysieke ongemakken allerhanden,maar het waren er
dan ook 70 om duimen en vingers van af te likken,en verderop lag er nog veel meer lekkers te wachten!
De eerste 2 uur hier meer off-road gezien dan gisteren op die 110 km in Merelbeke te samen!
En wat voor off-road,hier krijgt men nog MTB puur voorgeschoteld,zeker de eerste 40 km als in de "echte" Ardennnen-toppers!
We reden tempo 16 avs zodat iedereen nog nipt kon volgen,maar veel meer zat er vandaag,voor mij althans ,niet in!
Het parcours schreeuwt ook hier achter wat regen in de open vlakten,in de bos-zones begonnen er zowaar ook zandige
plekken voor te komen en de vochtige plekjes bleven beperkt tot de bronnen- en grachten oversteken!
Het mini-beest dat er ditmaal inzit heb ik kunnen temmen met een 32x32,kleiner zit er niet op bij mij,zij het wel in 2 pogingen!
Voor de meesten is het wel aangeraden een kleiner verzet te monteren dan dit,kwestie van niet volledig te"parkeren"!
Voorzie in ieder geval voor de grootste afstanden op een volledige dag-uitstap,zeker als je nog wat wil bekomen
en"nakaarten" op de aprés-weide met een hapje en een drankje!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

veeteeteetje wrote:Hoop van met de bende te kunnen starten en mee te kunnen rijden tot aan de splitsing.....
De eerste splitsing lag vorig jaar in de eerste kilometer... Als het weer zo is, dan moet het lukken om mee te kunnen met de rest #-o #-o #-o

Kweet nog nie, maar als ik kom is het ook voor de 60. Misschien kunnen we samen aan de conditie werken !
Post Reply