09/05/09 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hariwake
Mountainbiker

Post by Hariwake »

Mogen we wel over het parcours waar op zondag "de echten" gaan rijden ?
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

Hariwake wrote:Mogen we wel over het parcours waar op zondag "de echten" gaan rijden ?
Neen deze is voorbehouden voor de jeugd op zaterdag.
Izirajder
Mountainbiker

Post by Izirajder »

teizman wrote:Als ik hun routebeschrijving lees, denk ik niet dat ze tot Mie Maan zullen gaan hoor.... Ze rijden langs de voortberg (=weveberg?) maar echt richting Herselt/Westerlo komt deze rit volgens mij niet....

groets,
teizman
De weefberg is niet dezelfde als de voortberg !
De 'weefberg' ligt in averbode ( kort aan de abdij) en de 'voortberg' ligt in testelt (met de antennemast en naast het treinspoor).
In testelt hebben ze ook een 'rode berg', niet dezelfde als de 'rode berg' in engsbergen-tessenderlo waar de TT van deurne-diest niet mocht passeren.
De 'rode berg' in testelt heeft de TT van hulshout wel aangedaan.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Jammer dat de beneluxcup niet over de Weefberg komt, zou heel leuk parcours geven.
de Rodeberg kan ook pittig zijn, die in Testelt hé. Heeft wat langere klimmetjes dan die in Tessenderlo.
De voortberg is ook vaak verboden terrein...
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

misschien erg om te zeggen, maar in Averbode en omstreken is het tt organiseren bijna gedaan. De meeste organisaties mogen gewoon weg niet meer (bv. die van de 4bikers...), op een paar uitzonderingen na...(maar ook WOEW mag bijv.. zijn goesting niet meer doen en elke jaar wordt het minder).

Pas op : er zal altijd een facade van tt'zs daar blijven bestaan, maar zij gaan bijlange niet meer kwalitatief de lading dekken van wat de streek aan mtb-lekkers te bieden heeft.

Om het populistisch uit te drukken: het Groene Leger heeft de Slag om Averbode gewonnen.

De vraag is alleen in hoeverre de Groene Plaag stilaan als een Mexicaanse griep zal verder woekeren. Ik hoop dat Langdorp, Rillaar, enz..nog gespaard zullen blijven, maar ook daar zijn de voortekenen niet zo goed.

Karikaturaal? Natuurlijk, maar wel met een kern van waarheid. Je kan beter ginds alleen rijden, afspreken via het internet of andere kanalen of via andere alternatieven (in de toekomst wilde tt's met groepjes die net nog legaal genoeg zijn qua grootte of...ik verzin maar wat.)

Spijtig, want ik rij daar enorm graag (is mijn trainingsparcours...)
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

langdrop is mijn nr1 van favoriete bikeplaatsen dus dat ze daar maar afblijven, of ik organiseer een optocht van alle mtb'ers :lol:

en als dat ook niet helpt dan trek ik wel naar de ardennen.

Heb vorige week nog de volledige vaste route van averbode/scherpenheuvel gereden en ik had toen 331 hoogtemeters op 47 km dus de 60 zal tussen de 400 à 500 zitten schat ik. Weet niet waar ze komen dus.
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Dan moeten ze alle paarden ook maar weghouden uit de bossen...Want als er ook maar 1 paard ergens passeert, dan is alles al naar de kl*ten... :evil:

By the way: ik woon in Messelbroek, dus ik rij wekelijks door de bossen van Averbode, Testelt, Langdorp...Als ik daar ook maar ene een opmerking hoor over maken als ik ergens passer....dan kan hij wel eens een tatou van mijne achterband krijgen.....Wat is er mis met mtb rijders op de wegeltjes in een bos waar soms honderden wandelaars ook doorgaan? Begrijpe wie begrijpe kan??? :roll:
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

wij komen ook met enkele wa kilometers afmalen. we zullen rond half 12 aan de 60km beginnen. en hopelijk met mijn nieuwe wielen.
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

ik denk rond half 12 terug binnen te zijn van de 60 km :-D
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Rapid wrote:Dan moeten ze alle paarden ook maar weghouden uit de bossen...Want als er ook maar 1 paard ergens passeert, dan is alles al naar de kl*ten... :evil:

By the way: ik woon in Messelbroek, dus ik rij wekelijks door de bossen van Averbode, Testelt, Langdorp...Als ik daar ook maar ene een opmerking hoor over maken als ik ergens passer....dan kan hij wel eens een tatou van mijne achterband krijgen.....Wat is er mis met mtb rijders op de wegeltjes in een bos waar soms honderden wandelaars ook doorgaan? Begrijpe wie begrijpe kan??? :roll:
Zou je niet beter eerst je tanden poetsen en je mond spoelen?? Daarna mooi op je knieèn de allerbeste bedanken en hopen dat je nog in een bos of veld mag komen tijdens een georganiseerde tocht.
En nu mooi onder de lakens, als wij morgen passer wil ik met rust gelaten worden! :wink:
Post Reply