09/05/09 Averbode
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De weefberg is niet dezelfde als de voortberg !teizman wrote:Als ik hun routebeschrijving lees, denk ik niet dat ze tot Mie Maan zullen gaan hoor.... Ze rijden langs de voortberg (=weveberg?) maar echt richting Herselt/Westerlo komt deze rit volgens mij niet....
groets,
teizman
De 'weefberg' ligt in averbode ( kort aan de abdij) en de 'voortberg' ligt in testelt (met de antennemast en naast het treinspoor).
In testelt hebben ze ook een 'rode berg', niet dezelfde als de 'rode berg' in engsbergen-tessenderlo waar de TT van deurne-diest niet mocht passeren.
De 'rode berg' in testelt heeft de TT van hulshout wel aangedaan.
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
misschien erg om te zeggen, maar in Averbode en omstreken is het tt organiseren bijna gedaan. De meeste organisaties mogen gewoon weg niet meer (bv. die van de 4bikers...), op een paar uitzonderingen na...(maar ook WOEW mag bijv.. zijn goesting niet meer doen en elke jaar wordt het minder).
Pas op : er zal altijd een facade van tt'zs daar blijven bestaan, maar zij gaan bijlange niet meer kwalitatief de lading dekken van wat de streek aan mtb-lekkers te bieden heeft.
Om het populistisch uit te drukken: het Groene Leger heeft de Slag om Averbode gewonnen.
De vraag is alleen in hoeverre de Groene Plaag stilaan als een Mexicaanse griep zal verder woekeren. Ik hoop dat Langdorp, Rillaar, enz..nog gespaard zullen blijven, maar ook daar zijn de voortekenen niet zo goed.
Karikaturaal? Natuurlijk, maar wel met een kern van waarheid. Je kan beter ginds alleen rijden, afspreken via het internet of andere kanalen of via andere alternatieven (in de toekomst wilde tt's met groepjes die net nog legaal genoeg zijn qua grootte of...ik verzin maar wat.)
Spijtig, want ik rij daar enorm graag (is mijn trainingsparcours...)
Pas op : er zal altijd een facade van tt'zs daar blijven bestaan, maar zij gaan bijlange niet meer kwalitatief de lading dekken van wat de streek aan mtb-lekkers te bieden heeft.
Om het populistisch uit te drukken: het Groene Leger heeft de Slag om Averbode gewonnen.
De vraag is alleen in hoeverre de Groene Plaag stilaan als een Mexicaanse griep zal verder woekeren. Ik hoop dat Langdorp, Rillaar, enz..nog gespaard zullen blijven, maar ook daar zijn de voortekenen niet zo goed.
Karikaturaal? Natuurlijk, maar wel met een kern van waarheid. Je kan beter ginds alleen rijden, afspreken via het internet of andere kanalen of via andere alternatieven (in de toekomst wilde tt's met groepjes die net nog legaal genoeg zijn qua grootte of...ik verzin maar wat.)
Spijtig, want ik rij daar enorm graag (is mijn trainingsparcours...)
langdrop is mijn nr1 van favoriete bikeplaatsen dus dat ze daar maar afblijven, of ik organiseer een optocht van alle mtb'ers
en als dat ook niet helpt dan trek ik wel naar de ardennen.
Heb vorige week nog de volledige vaste route van averbode/scherpenheuvel gereden en ik had toen 331 hoogtemeters op 47 km dus de 60 zal tussen de 400 à 500 zitten schat ik. Weet niet waar ze komen dus.
en als dat ook niet helpt dan trek ik wel naar de ardennen.
Heb vorige week nog de volledige vaste route van averbode/scherpenheuvel gereden en ik had toen 331 hoogtemeters op 47 km dus de 60 zal tussen de 400 à 500 zitten schat ik. Weet niet waar ze komen dus.
Dan moeten ze alle paarden ook maar weghouden uit de bossen...Want als er ook maar 1 paard ergens passeert, dan is alles al naar de kl*ten... 
By the way: ik woon in Messelbroek, dus ik rij wekelijks door de bossen van Averbode, Testelt, Langdorp...Als ik daar ook maar ene een opmerking hoor over maken als ik ergens passer....dan kan hij wel eens een tatou van mijne achterband krijgen.....Wat is er mis met mtb rijders op de wegeltjes in een bos waar soms honderden wandelaars ook doorgaan? Begrijpe wie begrijpe kan???
By the way: ik woon in Messelbroek, dus ik rij wekelijks door de bossen van Averbode, Testelt, Langdorp...Als ik daar ook maar ene een opmerking hoor over maken als ik ergens passer....dan kan hij wel eens een tatou van mijne achterband krijgen.....Wat is er mis met mtb rijders op de wegeltjes in een bos waar soms honderden wandelaars ook doorgaan? Begrijpe wie begrijpe kan???
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Zou je niet beter eerst je tanden poetsen en je mond spoelen?? Daarna mooi op je knieèn de allerbeste bedanken en hopen dat je nog in een bos of veld mag komen tijdens een georganiseerde tocht.Rapid wrote:Dan moeten ze alle paarden ook maar weghouden uit de bossen...Want als er ook maar 1 paard ergens passeert, dan is alles al naar de kl*ten...
En nu mooi onder de lakens, als wij morgen passer wil ik met rust gelaten worden!