Fully: stand van zaken?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

En natuurlijk gaat iedereen hier zijn eigen fiets al beste keuze neerplanten,
je kan toch moeilijk toegeven dat je (niet zo goedkope) aankoop niet de beste is :-D

Als je in de huidige kwaliteitsfully's gaat (geen cheapass noname merken) dan zit je meestal goed qua ontwerp,
dit gepaard met de huidige kwaliteit van de (platform)dempers maakt dat je eerder naar je toepassing moet kijken dan naar het merk.

En elk veerweg ontwerp (VPP, single pivot, 4bar, ...) heeft zijn voor en nadelen,
maar in de meeste gevallen ga je daar weinig tot niets van merken als hobbyrijder.
Het voornaamste is dat je de demper GOED afsteld op jouw gewicht en rijeigenschappen.
En als je het maximale uit je demper wil halen,
laat 'm dan "pushen" bij TFTuned.com.
Kost je wat maar hij hij is dan afgespeld op jouw gewicht, rijstijl en fiets.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

En vermits je toch al eens naar een Turner hebt gelonkt,
sla 2 vliegen in 1 klap (met extra toetje).
Bel naar Rob Akkermans en vraag of hij een grote maat demo Turner heeft,
en boek een rijcursus bij mtb-school.com
Dan rij je met je gewenste fiets, krijgt een leuke cursus waar je veel van opsteekt, hebt een lekker dagje uit in SPa op een parcours om duimen en vingers af te likken EN kan je met Rob l*llen over je wensen.
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

Mja, ik had al op zijn site rondgekeken. Ziet er inderdaad interessant uit, maar goed, die fietsen zijn echt topsegment en de prijzen dus in dezelfde orde. Ik ga ervan uit dat je dan altijd wel een erg goede fiets kan vinden.

Ik vroeg me eigenlijk gewoon af wat jullie van jullie fully's vinden; positief, negatief, vergeleken met vorige fietsen...
Blijkbaar is dit niet zo evident. Mijn zoektocht zal zowieso niet makkelijk worden, aangezien ik redelijk rechtop wil zitten om mijn rug nog wat extra te ontlasten. Het zal een beetje zoeken worden tussen de xc-fully's en de enduro-modellen.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Edlisjas wrote:
SusXT wrote:Ik heb een Canyon XC gehad en rij nu op een Trek FuelEX. Zij rijden beide heel aangenaam, alleen de Trek heeft als voordeel dat de vering volledig actief blijft tijdens het remmen (in een bergaf dus erg handig) 't Verschil is merkbaar, de Canyon veerde lang niet zo goed tijdens afdalingen. Voor de rest vind ik persoonlijk de EX de perfecte allround fiets. In 't verleden veranderde ik elk jaar van fiets. Nu denk ik er nog niet aan en dat zegt voldoende. De madam is er dus ook content mee :wink:
Wat de fuel EX betreft: +1
+3
Jimpie
Mountainbiker

welke fully

Post by Jimpie »

Ik zou met jou gewicht, vooral naar een stevige en stijve fully gaan, anders ga je dikwijls lagers of bussen kunnen vervangen.
Voor de cannondale rize lijk je me wat te zwaar en voor een epic ook

Litteville, ghost, santa chruz, merida all-mountain, cube om andere te noemen ....
EasyDeluxe
Mountainbiker

Re: welke fully

Post by EasyDeluxe »

Jimpie wrote:Ik zou met jou gewicht, vooral naar een stevige en stijve fully gaan, anders ga je dikwijls lagers of bussen kunnen vervangen.
Voor de cannondale rize lijk je me wat te zwaar en voor een epic ook

Litteville, ghost, santa chruz, merida all-mountain, cube om andere te noemen ....
pffff ik weeg ook 95kg en ik rijd al jaren met de lichtste cannondales en die geven geen krimp hoor. En dat is jumpen, van de terrils afvlammen etc...
95 kg te zwaar voor een rize? Helemaal niet!
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

ik vermoed dat je bij de enduro modellen meestal iets meer rechtop gaat zitten dan bij de XC modellen, hoewel je dat natuurlijk ook wel een beetje zelf kan aanpassen...

hoe dan ook, kijk ook eens rond bij Kona, ik kocht me twee weken geleden een Dawg Deluxe bij Barracuda in wavre, 35% korting omdat het een 2008 stock model was, da's best mooi meegenomen en deze stock verkoop loopt nog steeds...
Ik was oorspronkelijk op zoek naar een Heckler maar de Dawg is vrij vergelijkbaar lijkt me en gezien de goeie deal was de keuze vlug gemaakt.

na twee weken ben'k nog steeds tevreden over m'n aankoop maar twee weken zeggen natuurlijk nog niet zo veel
jdl
Mountainbiker

Post by jdl »

héééééééél tevreden over mijne cannondale scalpel team 2008
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Op zaterdag 16 mei is er een testdag bij barracuda in Waver.
Daar kun je xc fully's testen maar ook am,enduro en freeride fietsen.
Deelnemende merken santa cruz,Yeti,ibis,commencal,kona,intense,bmc...

Zelf een fiets testen is 10x beter dan hier zoeken achter antwoorden.
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

Ik ga hoogstwaarschijnlijk naar Summer Bike Festival in Boom, dus daar zal ik wel een en ander kunnen testen.
Ik ben verrast door de vele positieve reacties op de Trek, mss toch eens gaan kijken bij de lbs.

En verder, tjah, die Turners hè, blijven toch serieus in het hoofd hangen...
Post Reply