Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

prideandglory1891 wrote:Gisteren eens met de bike van thuis af (kuurne) naar ginds gereden en me eens gewaagd aan de gele route die 20km lang is.

Volgens mij qua fungehalte veel beter dan de rood-blauw-groen route's..
Men rijdt veel meer IN het bos op die route. De cote de trieu wordt er ook bijgenomen.

Ik had op m'n sigma bijna 700hm's over 75km.
Waar ligt die gele route dan ? Heb die niet gezien ...
El DaxKEN
Mountainbiker

Post by El DaxKEN »

De gele route ben ik gisteren niet tegenkomen. Is dit een ander type van wijzers dan de bloso-aanduiding misschien? Wel is het zo dat de groene route in het bos loopt en daar was 't gisteren wel fun. Het lag niet te nat en was dus goed berijdbaar, lijkt me namelijk heel zwaar als het geregend heeft.

Het deel na de draaihekken was ook relatief droog, maar de gleuven waren veel te diep om te kunnen blijven trappen. Ik ben er doorgegaan met één voet telkens op het harde deel. Stuk erna door het beekje liep wel super goed, daar kon ik weer rijden.

Kortom, een heel mooie route en perfecte bewegwijzering. Ik had geen kaartje mee en dit was ook totaal niet nodig. Alleen op het einde bijna opnieuw de route gestart omdat de groene pijl om het bos in te gaan niet zichtbaar was vanwaar ik kwam en de blauwe pijl volgde en dus herbegon. Ik had dit gelukkig snel door :-) .
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Donavan wrote:
prideandglory1891 wrote:Gisteren eens met de bike van thuis af (kuurne) naar ginds gereden en me eens gewaagd aan de gele route die 20km lang is.

Men rijdt veel meer IN het bos op die route. De cote de trieu wordt er ook bijgenomen.

Tja, ik ga m'n best doen...
Als je Jowan passeert, rechts blijven volgen (is er nu een rond punt tussen? zowieso rechts) eens boven gekomen rechts meedraaien, de "grote" baan blijven volgen en je komt op je linkerkant een pleintje tegen, die baan volgen naar beneden, en je bent er aan begonnen..
Hopelijk is m'n uitleg voldoende. Succes en alvast veel plezier
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Donavan wrote:

bij deze..http://cith.tourinsoft.com/upload/MEDIA ... 180d8a.pdf

je hebt 2 gele routes op de kluis:

beiden kun je volgen vanaf de parking aan het torentje aan de rand naast het infobord naar beneden.(dus gelegen aan de waalse kant van de kluis)
de gele route met het gele bloso teken is een korte single track route van +/- 2km en komt uit aan de vierschaar.
De andere gele route is een van "Pays de Collines" zie link en volgt in het bos de zelfde track als hierboven beschreven, maar deze is bepijlt op dikke houten vierkante palen met mooie aluplaatjes met een fietser erop en met het nr. 2.03.

veel plezier

grtzzz
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

MaC'Red wrote:kan men dat stuk na die draaihekkens niet omzeilen dan ??

MaC'Red 8)
Het stukje is omzeilbaar als je voor de draaihekkens in het veld naar beneden rijdt en beneden door de prikkeldraad kruipt. Daarna kan je je weg gewoon verder zetten met het leuke technisch klimmetje. Ik doe het telkens zo.
En nog nooit een bronstige stier tegengekomen in het veld. :wink:

Die singletrack aan de waalse kant is een aanrader!! bissen en trissen :)

Have fun!
Bradley
Mountainbiker

Post by Bradley »

Zou er mij iemand kunnen helpen met de straatnaam waar je van groen naar blauw, van blauw naar rood, rood terug op blauw en blauw op groen opkomt.

Vorige week heb ik moeilijk de combinaties kunnen vinden :roll:
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Bradley wrote:Zou er mij iemand kunnen helpen met de straatnaam waar je van groen naar blauw, van blauw naar rood, rood terug op blauw en blauw op groen opkomt.

Vorige week heb ik moeilijk de combinaties kunnen vinden :roll:
Zaterdag zal ik de 3 bloso-routes rijden en zal je dan nog melden hoe de splitsingen eruit zien (zal toch proberen). Na de 3 bloso-routes doe ik, als ik me goed voel, ook nog de nr 2.03 voor de eerste keer, maar aan de reacties te zien denk ik dat deze super zal meevallen.

Grtz Donavan
Stragete
Mountainbiker

Post by Stragete »

rijd er zondag iemand deze route ?
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Stragete wrote:rijd er zondag iemand deze route ?
Jammer, ik ga zaterdag en kan het niet verplaatsen
Stragete
Mountainbiker

Post by Stragete »

zaterdag in de nammidag of s'morgens?
Post Reply