03/05/2009 Ecaussinnes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
peter W.
Mountainbiker

03/05/2009 Ecaussinnes

Post by peter W. »

Heeft er iemand info over deze tocht?

aantal hm?
% offroad?
veel of weing modder
veel bos, weinig bos

...

al bedankt hé ;-)
Last edited by peter W. on Sun 26 Apr 2009 14:37, edited 1 time in total.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

dit is het topic van vorig jaar, de toertocht vertrok toen vanuit Braine-le-comte.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... inelecomte

Vorig jaar een schitterend parcours, enorm veel bos. Ik heb me toen enorm geamuseerd tijdens de tocht. Na de tocht was het iets minder, douches waar amper water uit kwam en 't water dat er uit kwam was ijskoud.
Misschien mede daarom dat ze naar een andere vertrekplaats uitgeweken zijn.
Last edited by MC Johan on Sun 26 Apr 2009 21:41, edited 2 times in total.
peter W.
Mountainbiker

Post by peter W. »

Bedankt voor de info ...
Ziet er inderdaad een leuk tochtje uit!
Daar ga ik de 3de mei dus naartoe.

Titel is ook aangepast ;-)
Staat verkeerd op de kalender van mountainbike.be ...
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Yo @ all,

Dit heb ik gevonden op 't net.... :-k

4° ULTRARANDO DE LA HOUSSIÈRE
Province: Hainaut
Catégorie: Randonnée
Distance: 15-25-35-45-55 km
Nombre de ravitaillements: 3
Nombre de participants en 2008: 530
Heure de départ: 8.00-11.30
Lieu: Palette Verte, Rue Jean Jaures 5, 7190 Ecaussinnes
Prix: 3-5 €
Facilités: Douches, Bike-Wash, Parking à vélos gardé
Téléphone: 0478/37.86.42
E-mail: ultrarando@gmail.com

Misschien kom ik deze rijden morgen, lijkt mij wel een leuke rit te zijn.... :-D
stefan derdeyn
Mountainbiker

Post by stefan derdeyn »

net terug van deze 55 Km.
schitterend parcours, toffe sigle tracks in de bossen, pittige klimmetjes, een goed bewaard geheim voor de Vlamingen blijkbaar.

met stip op de kalender te plaatsen voor de volgende keer!!

stefan
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

Leuke tt met een afwisseling van singletracks, korte klimmetjes en afdalingen, betrekkelijk weining verbindingsstukken, veel groen en een mooie omgeving, goed voor 950hm op de 55km.

Deze ga ik al in m'n agenda zetten voor volgend jaar, want hij is spijtig genoeg in weinig kalenders terug te vinden.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Ik ben hier deze ochtend ook gaan rijden. Schitterend parcours, duidelijke bepijling, zeer goede bevooradring. Deze tocht was tip-top in orde. Ik kom volgend jaar zeker terug.

Jammer dat deze tocht niet meer aandacht krijgt.
Ik heb na de tocht even met één van de organisatoren gesproken en hem de raad gegeven om wat meer publiciteit in Vlaanderen te maken, ik heb hem ook naar deze site verwezen.
duvel
Mountainbiker

Post by duvel »

Stop maar met reclame maken. We houden het geheimpje lekker van ons :lol:
Was idd een super ritje in een prachtige omgeving !
marb
Mountainbiker

Post by marb »

Supper tocht die goed was voor 2h en 44min fietsplezier 53.84 kms lang
en dat geeft dus een avs van 19.6
en zoals hierboven vermeld top organisatie met alles erop en eraan,
klimmen , afdalingen , singletracks , bevoorradingen , het weer !! 8)

Volgend jaar kom ik zeker terug...
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Yep @ all,

Ik ben hier ook gestart vandaag, weliswaar na iets meer dan een uur rijden vanuit Kortrijk.

In alle geval het was meer dan de moeite waard.... :bounce:

Goed aangeduide bewegwijzering naar de startplaats toe en een zéér vlotte inschrijving met vriendelijke dames.

En dan onderweg voor de rit en wat voor één... BOS, BOS en nog eens BOS (o) dit alles geserveerd met heerlijke klimmen en afdalingen en overgoten met een saus van veldwegen en verbindingsasfalt, dit bij schoon weer... behalve een enkele druppelbui middenin en een fikse bui rond de middag.
Wat zou een biker nog meer willen. :wink:

Frederic de parcoursbouwers en organisator wist mij te vertellen dat eigenlijk de rit van 45km de mooiste was, omdat ze voor de 56km extra klimkilometers hadden gevonden maar dan op de weg, naar zijn zeggen waren er 1200hm op de langste afstand.

Goede bepijling met keuze tussen HARD & SOFT, eigenlijk overal vlot berijdbaar...
Aan een bepaalde HARD passage stond plots wat volk stil :-k Toen ik vroeg of het doenbaar was zeiden ze van wel, maar kijk toch misschien eerst eens voor je begint #-o En ja hoor bij nazicht, was het te doen, maar keek je naar beneden in een halfpipe, waarvan je eigenlijk niet zag waar de grond was die je moest berijden alvorens er langs de andere kant bovenuit te vliegen... :lol:
Toch gewaagd en 't was plezant... geen enkele HARD passage laten voorbij gaan zonder ervan te genieten. En dat was het eigenlijk gans de rit... GENIETEN.

Sommige stukken waren eerder weggelegd voor muurklimmers dan voor Bikers... maar tevoet gaat ook wel eens hé... :roll: Maar ik was zeker niet de enigste... :wink:

Mooi decor met prachtige landschappen en vergezichten :-)

De bevoorradingen waren ruim voldoende met vanalles wat zoals banaan, sinaasappel, chocolade, rozijnen, brownies, suikerwafels, grenadine, munt- en gewoon water. En alles geserveerd met de glimlach =D>

De afspuitstand was goed ingericht en van voldoende druk voorzien :bounce:

De douches waren warm en van voldoende druk voorzien.

De worsten zagen er heerlijk uit en den aprés was waarschijnlijk ook in orde... maar ik had een afspraak met het thuisfront en heb er bijgevolg niet kunnen van genieten... :wink:

De waarden van vandaag,

56,41km afstand :P
16,5kmph gemiddeld =D>
59,8kmph max. op de weg (naar beneden natuurlijk :wink: )
43kmph max. downhill in de bossen :bounce:
3u24min genoten

Hierbij nog de link naar de foto's die genomen werden onderweg door de organisatie
http://picasaweb.google.com/ultrarando.vtt

Ik heb er ook nog wat genomen vandaag, vooral de landschappen en organisatie, deze plaats ik dan ook nog wel eens online. :P

@ de Dworpse bikers... misschien tot op jullie TT ergens in November :-)

Tot volgend jaar, deze staat met stip in m'n agenda :-D
Post Reply