Ronse-Maarkedal - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ik ken gans die streek praktisch van buiten, maar is al tijdje geleden dat ik die lus nog gereden heb, 'k twijfel dus ad draairichting, maar dacht dat het wijzerszin was...sampil wrote:Weet er iemand hoe de route verderloopt als je na het bospaadje op de kruisberg komt (rode route)? Ik ben toen aan het volgende kruispunt naar rechts gegaan, helemaal tot aan de kerk van etikhove om daar de blauwe route te vervolledigen. Maar ik had ook graag de rest van de rode route nog gedaan.
Als je uit die singletrack op de kruisstraat komt, steek je over, rij je -schat ik- 50 m naar boven (links) en dan kun je rechts een grindpadje nemen en ben je weer vertrokken richting Hogerlucht, Muziekbos....
Weet niet hoe het met de pijlen vd rode lus is, maar de blauwe, die voor mijn deur passeert heeft enkele weken geleden een serieuze upgrade gekregen. Alle verbleekt en ontbrekende pijlkes zijn vervangen door blinkende nieuwe
Zeker een aanrader om deze lus dus nog eens te rijden!
Best wel niet op 23/05
Je bent dan wel niet verplicht om onze http://www.herdermarathon.be te komen rijden... maar als je weet dat we vorig jaar bij onze eerste organisatie al iets meer dan 1300 (tevreden
ik heb vandaag de rode route (en stuk blauw) gedaan, man wat is die slecht aangegeven.
Verschillende keren moeten gokken, soms fout, soms goed. Het ging al slecht van bij het begin: als je de blauwe route begint (bij de "Fiertel") kun je eigenlijk al allerlei verschillende kanten uit, en de aansluiting met de rode route is ook geen sinecure.
Wel zeer mooi, ook technisch wel (te) uitdagend soms
, en ook schone heuvels die al eens in de kuiten durven bijten.
Spijtig van die slechte bepijling, want echt een aanrader.
Verschillende keren moeten gokken, soms fout, soms goed. Het ging al slecht van bij het begin: als je de blauwe route begint (bij de "Fiertel") kun je eigenlijk al allerlei verschillende kanten uit, en de aansluiting met de rode route is ook geen sinecure.
Wel zeer mooi, ook technisch wel (te) uitdagend soms
- Jos met zijn bike
- Mountainbiker
Post by Jos met zijn bike »
Ik heb gisteren de blauwe gedaan en de bepijling vond ik dan weer zeer goed :-))). De bepijling van de blauwe route start idd aan De Fiertel. Net naast de twee 'Bloso-borden' staat er al meteen een eerste blauwe pijl , wat verderop staat er een splitsing van rood en blauw. Hoe de verdere bepijling van rood is dat zal ik de volgende keer checken.Sedlex wrote:ik heb vandaag de rode route (en stuk blauw) gedaan, man wat is die slecht aangegeven.
Voor de rest vond ik dit een leuke, maar knap lastige trip. Onze conditie werd zwaar op de proef gesteld. Dat was reeds duidelijk tijdens de eerste 5km. Zodra je de parking van ‘De Fiertel’ verlaat is er een korte afdaling, maar vanaf dan is het zwaar klimmen geblazen a/d Fortuinberg.
Bovengekomen, maar het was blazen en tijd voor een adempauze :-))). Vanaf dan waren alle beklimmingen beter haalbaar. De omgeving is subliem, de uitzichten zijn zeer knap. De route zelf kent zeer veel afwisseling (veel stukjes offroad die zeer uitdagend zijn en niet steeds makkelijk). Bij momenten moet je je technische kunsten bovenhalen wil je overeind blijven. De bepijling is uitstekend! Overal staan er pijlen! Enkel in de Ijsmolenstraat staan er pijltjes die ons niet direct opgevallen waren (rechterkant a/h bruggetje, offroad). We zoefden er immers voorbij. Voor de rest hebben we het plannetje niet nodig gehad.
Beslist nog eens te doen!
- Jossen
- Mountainbiker
Gisteren de rode route afgehaspelt... De rode pijltjes kunnen her en der ongelukkig verscholen zitten, tot 3 keer toe enkele niet teruggevonden.
Het was enorm puffen het eerste half uur, superleuk was de afwisseling in het parcours up- & downhill, wel heel veel asfalt maar dat kon de pret niet deren.
Er zit één off-road stukje dat echt wel ENORM off-road is en eigenlijk gewoon gevaarlijk is door die betonblokjes...
Wetende dat ik nog maar 2 weken bike was het al een hele prestatie om deze ervaring rijker te zijn, een schitterende streek, die ik nog wat beter ga trachten te leren kennen (blauw is een must als ik het hier een beetje goed lees)
Climax na al de beklimming in het eerste gedeelte was voor mij de afdaling van het Muziekbos tegen een max. van 62 km/u dat is meteen ook een personal best :)
Groeten en tot binnenkort!
Het was enorm puffen het eerste half uur, superleuk was de afwisseling in het parcours up- & downhill, wel heel veel asfalt maar dat kon de pret niet deren.
Er zit één off-road stukje dat echt wel ENORM off-road is en eigenlijk gewoon gevaarlijk is door die betonblokjes...
Wetende dat ik nog maar 2 weken bike was het al een hele prestatie om deze ervaring rijker te zijn, een schitterende streek, die ik nog wat beter ga trachten te leren kennen (blauw is een must als ik het hier een beetje goed lees)
Climax na al de beklimming in het eerste gedeelte was voor mij de afdaling van het Muziekbos tegen een max. van 62 km/u dat is meteen ook een personal best :)
ik weet welk stuk je bedoelt met de betonblokken, ik ben daar even afgestapt, want was de eerste maal met klikpedalen, en ging anders omvallen.Jossen wrote:Gisteren de rode route afgehaspelt... De rode pijltjes kunnen her en der ongelukkig verscholen zitten, tot 3 keer toe enkele niet teruggevonden.
Wel nog jammer van het stuk dat je door Ronse-stad moet, maar deze route is een mooie concurrent voor de route van Oudenaarde, qua bergop en zo.
Prachtige uitzichten wel, zelfs met een gewoon huisje ginder zou ik mij al tevreden kunnen stellen, moet geen dikke villa zijn, als het uitzicht maar goed is.
(ps: lekkere bramen gegeten onderweg, 't is er het seizoen voor).
- polletje
- Mountainbiker
twas dik in orde. met drie de rode route gedaan en twee andere de blauwe route gedaan.polletje wrote:wij gaan morgen deze eens doen vanaf een uur of 18 uur.
als afsluiter in het muziek bos de single track opgezocht en ons goe geamuseerd. volgende keer doen we nie meer de bloso maar blijven we ons amuseren op en rond het muziekbos
als er iemand een schoon gpx parcourtje op file heeft staan van op en rond het muziekbos mag hij/zij me dit altijd sturen.
- Feysie
- Mountainbiker
Vandaag vanop de Hotond aan de route begonnen. Stukje rood, dan gespeeld in het muziekbos, daarna de volledige blauwe lus maar daarna kom ik weer op rood maar bepijling kwijt geraakt in het Muziekbos.
Dan maar zelf m'n weg weer gezocht naar Hotond. In het bos boven op de Hotond (niet in Bloso-parcours) zit er ook een fijne trail met een lekker steile afdaling.
Bepijling op de blauwe route was trouwens pico bello (al waren er twee paaltjes omver gereden).
Als je dit parcours combineert met wat gesjees door dat bos op Hotond en Muziekbos is het toch wel super!
Wanneer is die privé singletrack in het Muziekbos eigenlijk toegankelijk?
Dan maar zelf m'n weg weer gezocht naar Hotond. In het bos boven op de Hotond (niet in Bloso-parcours) zit er ook een fijne trail met een lekker steile afdaling.
Bepijling op de blauwe route was trouwens pico bello (al waren er twee paaltjes omver gereden).
Als je dit parcours combineert met wat gesjees door dat bos op Hotond en Muziekbos is het toch wel super!
Wanneer is die privé singletrack in het Muziekbos eigenlijk toegankelijk?