Ik ken de situatie daar een beetje.sjors wrote:Dat staat daar al een paar weken, ongeveer 2km voorbij de brug. Passeer dat bijna wekelijks maar heb daar nog nooit iemand gezien aan dat huis (rechts). 'tis zoals ge zegt, niets van aantrekken, -openbareweg-STUKA wrote:Opgelet aan wie de groene lus rijdt! Ongeveer halverwege moet je rechtsaf een grindweg inslaan ( Weistraat, aan huisnummer 37 ).
Iemand heeft daar een bordje neergeplant 'PRIVATE WEG'.Waarschijnlijk een éénmansactie van een buurtbewoner die wandelaars en fietsers niet gunstig gezind is. Dat bordje staat daar dus niets te doen.
Als je daar passeert, en er loopt er ene van zijn teelballen te maken, negeren en gewoon verder rijden ; je doet immers niets illegaal.
Die grindweg die je daar omhoog moet is inderdaad grotendeels privé en is eigendom van de boerderij die je zou bereiken mocht je aan het volgende pijltje rechtdoor rijden.
Het bord is dus waarschijnlijk van de eigenaar van die boerderij.
Van die weg is er echter één meter "openbaar" (Erfdienstbaarheid).
Het is de rechtse meter geloof ik en als ik het mij goed herinner staat dat bord dan ook links.
Het bord is volgens mij dus niet voor wandelaars/fietsers bedoeld, maar eerder voor wagens die er zouden parkeren en dergelijke.
Maw : Negeren en doorrijden