Vorig jaar tijdens een rit in zonhoven. Met 5 achter mekaar stevig aan het trappen in een afdaling. Ik reed als 2de toen nummer 1 met zijn stuur achter een boom bleef haken en erbij ging liggen.
Net niet op tijd stil geraakt, maar toch kunnen blijven rechtstaan leunend tegen een boompje. Nummer 3 is vol op mij geknald en toen ging het licht even uit.
Resultaat: 4 gebroken ribben, een afgescheurde tussenribspier, kneuzing in pols en elleboog en een scheur in de gewrichtsband van mijn voet omdat er eentje nog in de klikkers zat.
Dankjewel helm, want er zonder had de lichamelijke schade erger geweest.
Bike was op een paar krasjes na ok. Maar mijn 2 mede geaccidenteerde bikevrienden zijn mee naar het ziekenhuis gemogen. De jongen die op mij ingereden is had ook heel wat kneuzingen, een gebroken elleboog en neus.
Heb er toch een half jaarke weet van gehad alvorens ik echt terug durfde mtb-en.
Sindsdien hou ik een pak meer afstand op mijn voorganger en ben ik mss niet meer zo onbezonnen als het naar beneden gaat.
Ride on!
Grtz
ergste valpartij
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
platten_tuub
- Mountainbiker
Mijn ergste valpartij was de eerste keer toen ik ging mtb-en met klikkers. Het was redelijk stom. Ik was nog onervaren. Ik klom
op een redelijk steile helling, en na een scherpe bocht, viel achterover een boomwortel. Gevolg fiets omhoog, ik omhooggeschoten,ik kon niet van mijn klikkers uitschieten en belandde op het uiteinde van een bar-end. Gevolg kneuzing en een week werkonbekwaam.
Ben nog steeds voostander van klikkers en ben sindsdien niet meer gevallen !
op een redelijk steile helling, en na een scherpe bocht, viel achterover een boomwortel. Gevolg fiets omhoog, ik omhooggeschoten,ik kon niet van mijn klikkers uitschieten en belandde op het uiteinde van een bar-end. Gevolg kneuzing en een week werkonbekwaam.
Ben nog steeds voostander van klikkers en ben sindsdien niet meer gevallen !
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
heb je nooit fijne crack geluiden gehoord, vooral bij optrekken achter een bocht, bergop rijden op wanneer je sterk steunde op je stuur - bv bij vertrekken??
de vork moet normaal korte crackgeluiden hebben gemaakt (doet carbon altijd)
in elk geval ben je er nog zeer goed vanaf gekomen.. meestal veroorzaakt zoiets zeer zware valpartijen , met ernsitge blessures.
de vork moet normaal korte crackgeluiden hebben gemaakt (doet carbon altijd)
in elk geval ben je er nog zeer goed vanaf gekomen.. meestal veroorzaakt zoiets zeer zware valpartijen , met ernsitge blessures.
cutthroat wrote:Nog wat fotokes gevonden van na mijne crashcutthroat wrote:De ergste valpartij die ik meegemaakt heb was niet met de mtb maar met mijn racefiets.
Vorige zomer met zijn drieën achter mekaar goed aan het doortrekken. Ging allemaal goed tot ik door een boomwortel, die het fietspad omhoog duwde, werd weg gekataputeerd. Kwam een meter of 3 verder,head-first, neer.
Hield er buiten een 1 grote schaafwonde van mijn schouder tot aan mijn enkel ook een flinke hersenschudding aan over. Helm op 3 plaatsen gescheurd, moet er niet aan denken hoe ik er uit gezien zou hebben als ik geen helm gedragen had.
Fiets was ook total loss, vork in 2 gebroken (lag een paar meter verder in de gracht), achterderrie in mijn wiel, scheur in mijn kader...
Was weer een prachtig voorbeeld van de "goede" staat van onze Belgische fietspaden
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Ge zult wel "barends" menen en vergeet uw leestekens niet te gebruiken.nor1997 wrote:was wa aan het rijde tegen +-25 km per uur opeens een gat in de weg natuurlijk had ik da weer nie gezien mijn voor wiel plooit en ik vlieg erover![]()
![]()
gevolg: hendels voor te klimmen kappot knie open maar eigelijk valt het nog mee
in het begin van het jaar in de sneeuw iemand willen voorbij steken en verborgen spoor niet gezien. gevolg overkop en een smet op mijn carriere.
een paar weken terug in een afdaling tegen een goei snelheid naar beneden aan het rijden remmen voor een bocht net waar de grond een 20cm naar onder gaat. gevolg: schouder licht gekneusd, gezicht vol zand en weer een smet op mijn carriere
een paar weken terug in een afdaling tegen een goei snelheid naar beneden aan het rijden remmen voor een bocht net waar de grond een 20cm naar onder gaat. gevolg: schouder licht gekneusd, gezicht vol zand en weer een smet op mijn carriere
- toon pertetotal
- Mountainbiker
Post by toon pertetotal »
Vorige vrijdag:
Km aan het malen met de nieuwe wegfiets als training voor de zomer marathons met de mtb in de Ardennen.
Een tandem a d verkeerde kant v d weg,juist na een rechtse bocht
Boem,Patat daar lagen we.
Gevolg:sleutelbeen gebroken,schouderblad gebroken,jukbeen op 2 plaatsen gebroken,oogkas gebroken en fiets kapot.
Weg zomersezoen,hier zitten we dan de komende 12 weken in een harnas
Nu maar aftellen en hopen dat we over week of 4 op de rollen kunnen rijden.
Km aan het malen met de nieuwe wegfiets als training voor de zomer marathons met de mtb in de Ardennen.
Een tandem a d verkeerde kant v d weg,juist na een rechtse bocht
Boem,Patat daar lagen we.
Gevolg:sleutelbeen gebroken,schouderblad gebroken,jukbeen op 2 plaatsen gebroken,oogkas gebroken en fiets kapot.
Weg zomersezoen,hier zitten we dan de komende 12 weken in een harnas
Nu maar aftellen en hopen dat we over week of 4 op de rollen kunnen rijden.