Ik weet dat het hier misschien niet echt het juiste forum is, maar swat zal het toch proberen.
Ik rij dus met een 105compact groep (dubbel).
Ik rij meestal (als ik op het gemak rij) vooraan op de kleinste plateau en achteraan op de onderste 3. het is dus normaal dat de achterderrie redelijk plat ligt wat ik persoonlijk niet graag zie.
M'n fietsboer zei dat het volledige normaal is in dit geval.
als ik bv de ketting op vooraan de grootste plateau leg en achteraan helemaal bovenaan staat de achterderrie mooi recht.
Mag ik bv enkele schakels uit m'n ketting halen?
Dan staat de achterderrie meer recht (omdat de ketting korter is).
Ik weet dat ik dan niet meer mag rijden op groot plateau en achteraan bovenaan, maar da's iets wat ik toch nooit doe.
Ik rij niet graag met de ketting dwars, ook niet met de mtb.
alle advies is welkom.
Of moet ik overstappen naar een tripple, maar dan moet ik zowel voorder als achtder ook vervangen?
koersfiets: 105groep vraagje
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- anno53
- Mountainbiker
Uw ketting te kort maken, ttz. dat hij niet meer op hetzelfde ogenblijk op het grootste kamwiel en kransje kan liggen, is geen goed idee. Je kunt aanhalen dat je dergelijke versnelling nooit gebruikt, maar eens komt de dag dat je je vergist. De kans is dan zeer groot dat je derailleur tussen de spaken van je achterwiel wordt getrokken. Ik spreek uit ervaring...

De tip van bravho lijkt mij veel veiliger.
De tip van bravho lijkt mij veel veiliger.