Bonheiden - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

daar vrees ik voor , ik heb niet veel te vertellen hoor , flyers ed. zijn reeds gedrukt en ik denk dat ze bijna een jaar bezig zijn met het uittekenen van de huidige tocht.

Probleem is dat ook al rij jij soms op bepaalde stukken het nog altijd kan zijn dat die grond privé is ,waar de gemeente toestemming moet voor vragen om de tocht langs daar moet laten lopen , er zijn niet veel mensen die blij zijn met een route over hun stuk grond.

mvg
Bert
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Havik wrote:daar vrees ik voor , ik heb niet veel te vertellen hoor , flyers ed. zijn reeds gedrukt en ik denk dat ze bijna een jaar bezig zijn met het uittekenen van de huidige tocht.

Probleem is dat ook al rij jij soms op bepaalde stukken het nog altijd kan zijn dat die grond privé is ,waar de gemeente toestemming moet voor vragen om de tocht langs daar moet laten lopen , er zijn niet veel mensen die blij zijn met een route over hun stuk grond.

mvg
Bert

het lijkt mij hier toch om 1 stuk bos te gaan, en aangezien je het hele bos doorkruist (in rechte lijnen via de brede paden) denk ik dat hier niet echt een probleem zal zijn, alhoewel zelfs als er geen bord met privé of afsluiting staan ben je toch nog nooit zeker

maar zolang er bij die paadjes geen bord met privaat of een afsluiting sta kun je zelf rijden zoals je wilt he,
zou er wel bij zeggen om zeker te zijn, laat hier al zeker niets rondslingeren en altijd andere mensen die hier wandelen vriendelijk begroeten/laten passeren
ALS het hier dan toch om privé gaat, maar men weet dat je er voor geen overlast zorgt zullen ze dit wel toelaten denk ik

je kan natuurlijk altijd nog voorstellen om het parcour hier wat te verleggen he, voor die +-11 extra pijltjes die nodig zijn
en bij de drukker zeg je maar dat ze een drukfout gemaakt hebben :^o #-o

greetz
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

blijkt inderdaad 1 stuk bos te zijn maar de tocht mocht enkel lopen zoals hij er nu ligt , maar ja de mensen denken blijkbaar dat er dagelijks busladingen fietsers zullen rondrijden :)
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

heb op het internet (in de komende rijmheide, die al online staat) iet gevonden over vernieuwing en het leggen van asfalt in bonheiden

Geplande asfaltering Bonheidense straten
Zoals elk jaar zal de gemeente asfalteringswerken uitvoeren in verschillende straten. Enerzijds gaat het om
het onderhoud en herstel van de bestaande asfaltverharding, anderzijds over de asfaltering van straten die
nu nog niet verhard zijn.

De volgende straten krijgen een nieuw wegdek:
Hazelaarlei - Brandheidestraat - Hoogstraat (deel) - Harentstraat (tussen kapel en Kannoniersweg) - Jachthoornlaan (deel) - Korte Veldstraat - Bleukstraat (tussen Donkerstraat en Plasstraat) - zijstraat nrs. 56-60 van Weynesbaan - Vijverstein - Kromveld - Kraaivenstraat - Rivierenlaan - Sleestraat - Witthemhof - Taboralaan - Oude Keerbergsebaan
(deel tussen Kruisstraat en Brughoevestraat) - D’Elst - Kikshamlei - Ottershoek - Stuyvenberg - Gestellei -Kathoefweg - Achterdiedonken - zijweg Donkerstraat - zijweg Reetlei - zijweg Oude Baan.

De werkzaamheden starten in principe midden mei en zullen enkele dagen duren per
straat. De bewoners van die straten worden nog met een individuele brief op de hoogte
gebracht van het verloop van de werken.

de straten in het vet en onderlijnd zijn toch deel van het mtb parcour?,
als men hier dan ook asfalt legt zal hier dan toch ook een groter road percentage komen dan dat men nu zegt, of hebben ze dit al meegerekend
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

heb daarstrak gezien dat ze al een paal van het parcour scheef gereden hebben, aan de kraanvenstraat geloof ik
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

frederikc wrote:heb daarstrak gezien dat ze al een paal van het parcour scheef gereden hebben, aan de kraanvenstraat geloof ik
klopt, viel me daarstraks ook op [-X
Bolleke
Mountainbiker

Scheef paaltje

Post by Bolleke »

Daarnet tourtje nog is gereden met kleinst zoon,en zoals vermeld stond paaltje -oude keerbergsebaan-kraaivenstraat scheef.
Even gestopt en al mijn overgebleven krachten gebundeld en tocht recht gekregen dat paaltje :P .
Op de plaats waar vorig week,het tocht even zoeken was voor de juiste richting ,is er nog een paaltje bijgeplaatst(jachthoornlaan-heitomme).
Iets voorbij de afslag peerlaarstraat ,is er over gans de weg een touw + wit/rood lint gespannen.
Waarom????

Image
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Vandaag de route voor de 1e maal

Rood-wit lint hing er in 2 stukken tussen de bomen te wapperen.
Van een touw geen spoor...

Voor de rest een leuke route met veel afwisseling.
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

Wicked_Uncle_Ernie wrote:Vandaag de route voor de 1e maal

in dat geval denk ik dat ik je gezien heb, wel grappig als zo'n route vlak aan je deur passeert :-) :wink:
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

K10 wrote:
Wicked_Uncle_Ernie wrote:Vandaag de route voor de 1e maal

in dat geval denk ik dat ik je gezien heb, wel grappig als zo'n route vlak aan je deur passeert :-) :wink:

Indien tussen 15u en 16u en in zwart-rode Team Margi-outfit, dan was ik het.

Anders was het een andere lokale held :-D
Post Reply