0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Ik ben in december begonnen met MTB'en en ondertussen elk zondag gaan fietsen en heb nu 2000kms gedaan

Ondervonden dak TT met klimmen beter aankan dan gewoon TT waar het Formule 1 is

Ik kan een 25km'h op vlakke TT aanhouden maar niet sneller terwijl mijne maat vlot 30km'h kan halen

Maar op TT's in Vlaamse Ardennen voel ik me goe en geraak ik overall op

2weken terug deze Bloso gedaan en vlot de tocht gereden terwijl mijne maat regelmatig moest blazen om boven te geraken en soms afstappen

Maar TT zoals lokeren moet ik dan blazen om hem bij te houden

Azo blijkt dat de ene sneller kan fietsen en de andere beter kan klimmen
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag voor de eerste keer de drie routes in Oudenaarde gereden. Deze zijn zeker de moeite waard. Alles was zeer goed berijdbaar. De rode route bevat wel veel baan, maar de Koppenberg maakt veel goed. Ik had wel veel moeite om de juiste weg te vinden. Sommige pijltjes waren niet zo goed zichtbaar en ik had de indruk dat er ook enkele pijltjes verdwenen waren. Gelukkig had ik voordien een kaartje gekocht met het parcours erop. Dit verschillende keren moeten raadplegen. Ik moet wel toegeven dat ik niet zo vaak blosoroutes rijd en meestal zijn het dezelfde als training (Heuvelland, Kluisbergen en streek van Kortrijk). De volgende keer zal het wel beter lukken.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Om het jaar in schoonheid te eindigen heb ik vandaag voor de eerste keer de 3 lussen van Oudenaarde gedaan. Alles lag er beenhard bij, zoals te verwachten en links en rechts lagen er ijsplekken waar men beter wat oplet.
De eerste bergop in de rode lus was maar matig te rijden, hele diepe sporen maakten het op sommige plaatsen onmogelijk om verder te rijden, ik vraag me af wat dat moet geven in de modder :-? .
De Koppenberg volgde daarna en amai, die is wel veel steiler dan je zou verwachten, leek veel gemakkellijker op TV :P
Ook met iets teveel overmoed aan de klim begonnen en er dus niet opgeraakt :oops: Moest iets voorbij het bankje eventjes voetje aan de grond zetten en na enkele meters toch terug aangezet om al puffend boven te geraken. Voor de rest vond ik de route leuk, wel wat veel asfalt, maar de klimmetjes maakten veel goed.
Het boomwortelpad kende ik alleen uit de commentaar van één van de TT's die daar passeren. Ik had beter deze topic gelezen voor het vertrek want ook daar ben ik niet opgeraakt :oops:
Geen enkele biker tegengekomen, tenzij twee die net vertrokken toen ik terug op weg was naar de sporthal, maar wel twee amazones van de politie.:P

In elk geval een toerke om nog een paar keer te doen, en meteen al goede voornemens voor volgend jaar.... De Koppenberg en het boomwortelpad

De beste wensen aan allen en nu PARTY ON !!!!!!!!!!!!!!!! :-)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

en hou zou deze route er nu kunnen bijliggen, iemand een idee ?? streekbewoners ??

MaC'Red 8)
Lucifer Principle
Mountainbiker

Post by Lucifer Principle »

MaC'Red wrote:en hou zou deze route er nu kunnen bijliggen, iemand een idee ?? streekbewoners ??

MaC'Red 8)
Ik heb vandaag de 3 lussen gedaan en de modder valt eigenlijk heel goed mee, er was geen enkele strook waar niet valt door te rijden :-)
driesmuylle
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Post by driesmuylle »

Gisteren ook de Bloso route volledig gefietst. De Wortel was ook voor mij geen probleem, enkel erna serieus zitten harpen om op het asfalt te raken ! Beetje verder boven op Ladeuze zitten zoeken naar de pijltjes. Juist voor de grote weg ontbreekt het pijltje. Daar waar je rechts moet zo'n 200m voor de grote weg en dan 200m verder dat smal padje moet volgen voor je de grote baan oversteekt.
Ook na Volkegem waar je na de offroad op de grote weg komt en wat verder rechts af moet heb ik geen pijltje gezien.

Voor de rest een super skoone route op het vele asfalt na !
cimicke
Mountainbiker

Post by cimicke »

Ik heb gisteren ook deze route gereden. Een plan meenemen, is aan te raden. Op het einde van de route, vanaf de Katteberg (richting Natusdreef etc.), heb ik vrijwel geen enkel pijltje meer terug gevonden.

Voor de rest prachtige route en overal is er gemakkelijk doorkomen aan.
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

ik heb vandaag nog de route gereden, en op de plaatsen waarvan in de vorige 2 replies sprake van is, staan zeker pijltjes.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

wij gaan deze vanavond eens rijden.
is er daar ergens ook een bike wash ? ( tzal misschien wel nie nodig zijn met da warme weer )
geertje
Kerstman

Post by geertje »

polletje wrote:wij gaan deze vanavond eens rijden.
is er daar ergens ook een bike wash ? ( tzal misschien wel nie nodig zijn met da warme weer )
Achter de sporthal is er een bikewash. Ik vermoed dat je binnen in de cafetaria moet vragen om water op de leiding te steken (2 jaar geleden).

Veel succes
Geertje :wink:
Post Reply