Probleem SRAM Rocket vs. LX voorderailleur

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Tha Neighbour
Mountainbiker

Probleem SRAM Rocket vs. LX voorderailleur

Post by Tha Neighbour »

:( Heb net een SRAM Rocket Gripshift gemonteerd die maar niet afgesteld geraakt ism LX voorderailleur. Volgens SRAM website zou dit perfect moeten kunnen. Iemand een tip?!
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Beetje meer uitleg aub.
Tha Neighbour
Mountainbiker

Post by Tha Neighbour »

Verhoudingen 1, 2 en 3 kloppen niet, afstellen lukt niet helemaal. Dwz dat als 1 en 2 goed afgesteld staan, schakelen naar 3 op gevoel moet gebeuren (en Vise Versa) en zich in het midden tussen 2 en 3 bevindt.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ben je zeker dat je tandwielen alle 3 op eenzelfde onderlinge afstand staan?
Tha Neighbour
Mountainbiker

Post by Tha Neighbour »

Dat zou wel echt héél voor de hand liggend zijn ..., ja dus, maar toch bedankt voor de reactie!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Vertel eens hoe je precies te werk gaat bij het afstellen, volgorde...
Tha Neighbour
Mountainbiker

Post by Tha Neighbour »

Heb waarschijnlijk oorzaak gevonden, de 2 twee kleine schroefjes op de derailleur schijnen niet meer te werken zodat het onmogelijk word om het allemaal fijn te regelen. Wreed bedankt voor je reacties!!!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Rikson wrote:Heb waarschijnlijk oorzaak gevonden, de 2 twee kleine schroefjes op de derailleur schijnen niet meer te werken zodat het onmogelijk word om het allemaal fijn te regelen. Wreed bedankt voor je reacties!!!
Lijkt me toch wel sterk! Die vijsjes dienen enkel en alleen om de uiterste stand van de derailleur te bepalen :roll: . Niks om te regelen dus :-?
Guest

Post by Guest »

""
Last edited by Guest on Sun 20 Jun 2004 14:50, edited 1 time in total.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Ik ben toch ook niet helemaal mee :roll: Uit onderstaand berichtje maak ik op dat je wel degelijk op de 3 bladen geraakt:
Rikson wrote:Verhoudingen 1, 2 en 3 kloppen niet, afstellen lukt niet helemaal. Dwz dat als 1 en 2 goed afgesteld staan, schakelen naar 3 op gevoel moet gebeuren (en Vise Versa) en zich in het midden tussen 2 en 3 bevindt.
d.w.z. dat die kleine vijsjes niet te krap staan ingesteld, anders zou je helemaal niet op het grootste (of kleinste) blad geraken.
Ik vind het dus net zoals Filip een beetje vreemd dat je hoger beschreven probleem bij die vijsjes zou liggen.
[-X
Post Reply