blinkende cassette

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Edlisjas
Mountainbiker

blinkende cassette

Post by Edlisjas »

Om mijn cassette opnieuw als nieuw te krijgen doe ik zuivere benzine of petroleum op een vod en "flos" ik mijn cassette. Hierdoor gaat deze opnieuw blinken als nieuw. Ik kom niet met de benzine aan de body. Is deze methode van reinigen schadelijk voor de cassette? Met deze vod ga ik ook eens over mijn ketting. 8)
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Kan gene kwaad. Ik gebruik biologische ontvetter. Is 'iets' milieuvriendelijker.
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

Demonteer uw cassette en gooi ze gewoon in de benzine, in de veronderstelling dat het wel degelijk over een cassette gaat en niet over een freewheel.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

ik neem ontvetter en een verfborstel, eerst wat insmeren en laten rusten, na paar minuutjes de flosmethode, werkt goed
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

cassette kan tegen heel wat.

Doe enkel niet wat ik laatst gedaan heb: cassette in bakje van dreft met water leggen en dan pas een week later het er weer uit halen :roll:
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

WD40 of diesel/stookolie werkt ook echt schitterend en laat bovendien een film achter tegen toekomstige modder en ander vuil.
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

cassette eraf halen en in wasbenzine stoppen (te koop bij den drogist of de verfwinkel)
Wasbenzine in potje, cassette erin, potje afsluiten en goe schudden !
wallywalvis
Mountainbiker

cassette op body laten?

Post by wallywalvis »

waarom niet de cassette gewoon op body laten en met oude verfborstel en potje benzine over wrijven en erna afspuiten?
is benzine slecht voor de body?
arne_be
Mountainbiker

Post by arne_be »

Ik denk toch dat dit niet de ideale manier is. Benzine zal zorgen dat de kunstof spacers tussen de tandwielen bros worden en dus makkelijk kunnen breken. Wel kan je heel de casette uit elkaar halen en enkel de tandwielen poetsen met benzine. Ik zou zowiso opletten met het gebuik van organische solventen op kunststof.
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Ik kuis mijn cassette al jaren met wasbenzine zonder te monteren nog nooit problemen mee gehad. En mijn naafjes tikken nu een pak harder, maar vraag me niet waarom :lol:
Post Reply