Ik heb zelf het noodnummer gebeld en heb samen met nog iemand haar begeleidt tot haar moeder. Ik en de andere deelnemer hebben ook onze GSM nummer achter gelaten bij de moeder. Wij waren zelf niet betrokken bij het ongeval maar hebben wel onze hulp aangeboden. Tegen haar moeder zei het meisje dat ze daar zat en dat er heel veel voorbij zijn gereden, dus denk absoluut niet dat mij iets te verwijten valt?joeke wrote:Hallo,Palmboy wrote: Ook twee mensen geholpen die gevallen waren; één meiske die in de tegengestelde richting langs de Demer wilde rijden, uitweek voor mountainbikers en daarbij ten val kwam. Was misselijk, maar kon na een tijd rustig verder rijden. Ook de knie deed pijn.
>
Kan het zijn dat je dat meisje het noodnummer hebt gegeven?
Er is een meisje binnengebracht die omver was gereden door MTB-ers.
Anderen hebben het noodnummer bezorgd.
Bij deze wil ik een oproep lanceren dat men zich kenbaar maakt wanneer iets voorvalt. Zo kunnen de documenten van de verzekering ingevuld worden en verloopt de rest zonder problemen.
Indien je je niet kenbaar maakt, blijft er enkel gemor achter en wordt het steeds moeilijker voor de organisatoren om zulke mooie tochten aan te bieden. En ja uiteindelijk straf je jezelf.
Zelf heb ik eindelijk nog eens kunnen genieten na een polsbreuk. Het is nog niet volledig geheeld, maar het kriebelde te veel. Dus niet te zo en me goed gemauseerd.
Bedankt en tot de volgende.
Groetjes,
Joeke
Groetjes,
Joeke
19/04/2009 Rillaar
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Palmboy
- Mountainbiker
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Kep effe met uw groepke mee gereden.Fozzie wrote:Is het parcours goe te doen met een vaste vork??
Wij gaan voor de kaap van de 100km: 20 heen, de tocht van 65 en dan 20 terug (heen en terug uiteraard ook met de fiets)
Er staan een aantal fotokes van de tt op het net.

- facebreaker
- Mountainbiker
Post by facebreaker »
HELP , een collega van me is voorbij de bevoorrading van de 45km zijn
portemonnee kwijtgespeeld inclusief paspoort en siskaart, op het einde de organisatie ingelicht , Dus moest er iemand in die hooiberg em gezien of gevonden hebben , reeds bedankt op voorhand
gsm nr van mijne maat +32472565089.
voor de rest prachtige tocht die nu eens andersom werd gereden , met toffe prive stukken erin , in plaats van de plaatselijke bloso routes werd er moeite gedaan om ons eens iets anders voor te schotelen, prima gedaan
top organisatie en niets dan lof . tot de volgende keer
portemonnee kwijtgespeeld inclusief paspoort en siskaart, op het einde de organisatie ingelicht , Dus moest er iemand in die hooiberg em gezien of gevonden hebben , reeds bedankt op voorhand
gsm nr van mijne maat +32472565089.
voor de rest prachtige tocht die nu eens andersom werd gereden , met toffe prive stukken erin , in plaats van de plaatselijke bloso routes werd er moeite gedaan om ons eens iets anders voor te schotelen, prima gedaan
top organisatie en niets dan lof . tot de volgende keer
Het was gewoon prachtig!
Ik heb de 65km gedaan en heel wat nieuw terein ondekt. De modder heeft me verrast. Bij de eerste bevoorrading toch mijn banden een beetje afgelaten en alles ging meteen veel beter.
De bevoorradingen waren, om in herhaling te vallen, excellent. Het was mijn eerste 'marathon' dus ik heb er deftig gebruik van gemaakt.
Het bos na de eerste bevoorrading was leuk. Iemand info hoe dat bos noemt?
Het systeem om uw fiets op te hangen bij het afspuiten, was goed gevonden. De zes 'houders' stonden misschien wel wat kort bij elkaar: ik ben regelmatig nat gespoten door de buren, maar swat, dat is dus TOTAAL geen probleem.
Tot...
Ik heb de 65km gedaan en heel wat nieuw terein ondekt. De modder heeft me verrast. Bij de eerste bevoorrading toch mijn banden een beetje afgelaten en alles ging meteen veel beter.
De bevoorradingen waren, om in herhaling te vallen, excellent. Het was mijn eerste 'marathon' dus ik heb er deftig gebruik van gemaakt.
Het bos na de eerste bevoorrading was leuk. Iemand info hoe dat bos noemt?
Het systeem om uw fiets op te hangen bij het afspuiten, was goed gevonden. De zes 'houders' stonden misschien wel wat kort bij elkaar: ik ben regelmatig nat gespoten door de buren, maar swat, dat is dus TOTAAL geen probleem.
Tot...
Fantastische tocht, dikke proficiat aan de organisatie was de eerste keer dat ik in Rillaar kwam rijden maar zeker niet de laatste keer, leuke technische hellingen zeer goed afgepeild (toch eenmaal verloren gereden had drie pijltjes niet zien staan
) Toch volop genoten van de volle 65 km en het rijsttaartje heeft gesmaakt. Kortom reclame voor het mountainbike, spijtig van het meisje dat omver gereden is gelukkig zijn er blijkbaar toch nog mountainbikers die andere mensen willen helpen....Proficiat aan hen

Ni te erg..Trekkie 800 wrote: Een andere maat bij een stom bochtje na een klim verkeerd over een wortel gereden en met zijn hoofd tegen een muur met als het einde voor hem als gevolg. Twas niet al te erg maar doorrijden was toch afgeraden.
't is tof om te zien dat er MTB'ers zijn die even stoppen om te zien of alles ok is, maar 't is erg dat er ook zijn die het nodig vinden om MTB'ers die gevallen zijn uit te lachen (spijtig genoeg heb ik niet goed kunnen zien van welk clubke ze waren). 't heeft anders best wel zeer gedaan!
Bedankt aan de mens van de pechdienst die me via de baan direct terug naar de start heeft kunnen sturen, en bedankt aan de 2 EHBO'ers die me verzorgd hebben. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Spijtig dat ik de rit niet heb kunnen uitrijden, volgend jaar dan maar!
-
bart3071
- Mountainbiker
- Location: Grand Canyon 29 (Alu & Carbon) - Ridley X-Night Cyclocross
Schitterende organisatie & super sympathieke mannen
Zaterdagavond naar Rillaar getrokken met de mobilhome voor de nightride & de toertocht
3 keer plat gereden in 6 km (velglint sneed in "nek" van de binnenband)
Uiteindelijk zelf nog tot aan de start geraakt. Ik vreesde voor de TT van zondag. Maar nee, de mannen waren zo vriendelijk dat ze thuis een nieuw velglint zijn gaan halen. Daarnaast ook nog 2 binnenbanden gekregen.
Zaterdagavond na voldoende Leffe's en wa pintjes in de mobilhome gekropen. De band heeft het gehouden (alhoewel eerste 20km op 1 bar gereden
)
Mooi parcourske!!
Nog eens merci aan de organisatie! De groeten aan de Chiro
Tof weekendje
Groeten
Bart
ShortMTBikers Kortenberg
Zaterdagavond naar Rillaar getrokken met de mobilhome voor de nightride & de toertocht
3 keer plat gereden in 6 km (velglint sneed in "nek" van de binnenband)
Uiteindelijk zelf nog tot aan de start geraakt. Ik vreesde voor de TT van zondag. Maar nee, de mannen waren zo vriendelijk dat ze thuis een nieuw velglint zijn gaan halen. Daarnaast ook nog 2 binnenbanden gekregen.
Zaterdagavond na voldoende Leffe's en wa pintjes in de mobilhome gekropen. De band heeft het gehouden (alhoewel eerste 20km op 1 bar gereden
Mooi parcourske!!
Nog eens merci aan de organisatie! De groeten aan de Chiro
Tof weekendje
Groeten
Bart
ShortMTBikers Kortenberg
-
Capitol
- Mountainbiker
Zaterdag de GPS-rit meegereden, wat een prachtige rit waarvan het einde het zwaarst was. Juist na de middag met een prachtig weertje vertrokken en bij het oversteken van de straat juist aan de bevoorrading problemen met de rechter shifter. De shifter viel helemaal uit elkaar en niet meer in orde gekregen. Van de organisatie een zeer waardige vervangfiets gekregen (Scott Scale 35) en zo de rit toch nog kunnen uitrijden. Alleen de pedalen overgezet en we konden verder. Merci aan de organisatie en aan de persoon van de Scale. Wat een service!!
Gisteren ook afgezakt tot in Rillaar om de 65 km te doen . Plezant toerke , met op momenten toch ff tanden bijten . 1ne berg ben ik niet opgeraakt , was rond de 35 km denk , spekglad wat ik niet verwacht had en denk wel meerdere want kheb niemand em zien oprijn . Tweede bevoorrading met lekkere rijsttaart !! Dat heeft gesmaakt !! Bij aankomst had ik iets van een 63km denk , als ik thuiskwam iets van een 96 , dus me super geamuseert
Chapeau voor de organisatie en de gasten van de fietsherstelling want was wel handig
Tot volgend jaar
Chapeau voor de organisatie en de gasten van de fietsherstelling want was wel handig
Tot volgend jaar