19/04/2009 Snellegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- MX jorgy
- Mountainbiker
Deze morgen ook vertrokken voor de grote toer.Rustig opbouwen.Meteen gezelschap gehad van kadeetje,was reeds lang geleden.
Schoon toerke in eigen streek,mooie indeling en eruit gehaald wat mogelijk was.
Kilted rider op beide bevoorradingen tegengekomen
Net voor de 2e bevoorrading kwamen er enkele snelle gasten voorbij,ipv netjes te vragen om opzij te gaan,was het van"weg!!!". Dit was er even teveel aan en toen ze voorbij waren de achtervolging ingezet en ze de keuze gegeven om op 2/5 mss es mee te rijden in houffa ipv hier de mensen op stang te jagen.
Langs de baan en als het plat is kunnen ze rap rijden maar op het moment dat het wat technisch wordt of op-en af is zie je ze ni meer
.
Al bij al toch geamuseerd met dit mooie weer.
Zondag naar Cassel

Schoon toerke in eigen streek,mooie indeling en eruit gehaald wat mogelijk was.
Kilted rider op beide bevoorradingen tegengekomen
Net voor de 2e bevoorrading kwamen er enkele snelle gasten voorbij,ipv netjes te vragen om opzij te gaan,was het van"weg!!!". Dit was er even teveel aan en toen ze voorbij waren de achtervolging ingezet en ze de keuze gegeven om op 2/5 mss es mee te rijden in houffa ipv hier de mensen op stang te jagen.
Langs de baan en als het plat is kunnen ze rap rijden maar op het moment dat het wat technisch wordt of op-en af is zie je ze ni meer
Al bij al toch geamuseerd met dit mooie weer.
Zondag naar Cassel
Als twee uitgedroogde naaktslakken hingen mijn lippen deze morgen aan elkaar geplakt. Dit was het resultaat van een nachtje stappen met twee Engelse klanten. En Engelsen eten graag, maar drinken nog veel liever.Deze avond heeft me naast een houten kop ook nog eens een fortuin gekost en daarom wens ik mijn gasten nog een stevige 'hangover' toe. De kans dat ze dit lezen is immers zo goed als onbestaande.
Overigens een heel plezante rit vandaag met een overschot aan bosjes en bossen. En als je in die bosjes dan nog een hoop bultjes kan terugvinden met de keuze tussen gemakkelijk en moeilijk dan is de verleiding om te bissen en trissen heeeeel groot.Eigenlijk hebben die Snelle Gemmers (en wij eigelijk ook) wel geluk met zo een streek. Ze kunnen zonder problemen ieder jaar iets nieuws in elkaar steken, als ze er tenminste een beetje moeite voor doen.Volgende keer ben ik zeker terug van de partij !!!!!
En nu nog een asperientje.....
Overigens een heel plezante rit vandaag met een overschot aan bosjes en bossen. En als je in die bosjes dan nog een hoop bultjes kan terugvinden met de keuze tussen gemakkelijk en moeilijk dan is de verleiding om te bissen en trissen heeeeel groot.Eigenlijk hebben die Snelle Gemmers (en wij eigelijk ook) wel geluk met zo een streek. Ze kunnen zonder problemen ieder jaar iets nieuws in elkaar steken, als ze er tenminste een beetje moeite voor doen.Volgende keer ben ik zeker terug van de partij !!!!!
En nu nog een asperientje.....
- sliekfretter
- Mountainbiker
- Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Post by sliekfretter »
Wat zijn wij vandaag verwend geweest in Snellegem
, prachtparcour in een streek waar ik graag kom biken ,de buurt van Jabbeke , droog en snel parcour , goede bevoorradingen ,warme douches en een goeie apres waar de Tongerlo's gesmaakt hebben , wel een heel vriendelijke fotograaf die gemakkelijk een foto maakte van je wanneer je het hem vroeg, nu nog effe wachten op de foto's , volgend jaar in Januari zeker van de partij in Snellegem
Last edited by sliekfretter on Tue 21 Apr 2009 22:23, edited 2 times in total.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Een beetje biker weet dat wanneer Kilted biker in de organisatie van een tocht zit, het minimum super wordt.
De forumbikers waren matig gedelegeerd, maar juist voldoende om van een bende snelle mannen en vrouwen te spreken. Wat de mannen betreft “snelle” in de Algemeen Beschaafd Nederlands betekenis.
Gekuierd, gelachen en plezierig gebiked - met hier en daar een biske - tot aan de eerste bevoorrading.
Nadien haalde een energiek groepke ons bij en kon de reactie niet uitblijven. Gas erop en ik eraf. Maar niet helemaal want in de turbulentie van Grote Plateau bleef ik aan de rekker.
Na aankomst zelfs nog even de eerste twee bosjes gebist.
Een tof toerke, lekker weertje en fijne compagnie.
We zijn weer voor een jaar vertrokken
De forumbikers waren matig gedelegeerd, maar juist voldoende om van een bende snelle mannen en vrouwen te spreken. Wat de mannen betreft “snelle” in de Algemeen Beschaafd Nederlands betekenis.
Gekuierd, gelachen en plezierig gebiked - met hier en daar een biske - tot aan de eerste bevoorrading.
Nadien haalde een energiek groepke ons bij en kon de reactie niet uitblijven. Gas erop en ik eraf. Maar niet helemaal want in de turbulentie van Grote Plateau bleef ik aan de rekker.
Na aankomst zelfs nog even de eerste twee bosjes gebist.
Een tof toerke, lekker weertje en fijne compagnie.
We zijn weer voor een jaar vertrokken
- SafariChris
- Mountainbiker
Post by SafariChris »
Prachtige rit!! Proficiat aan parcourbouwers en alle helpende handen
http://picasaweb.google.be/henkrogiers/ ... lsDpg_uOeA#
Foto's nu al online. Bedankt fotograaf
http://picasaweb.google.be/henkrogiers/ ... lsDpg_uOeA#
Foto's nu al online. Bedankt fotograaf
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
Samen met 4 andere grysperre's gisteren een mooie en verzorgde TT gereden.
Eens met de wagen naar snellegem gereden, wat uitzonderlijk is, met het voornemen 2maal den groten toer te rijden. Dit viel in het water door het vele bissen van de mooiste stukken. 7 Maal het stukje bos gereden waar je da bergsken op moest. Daar ook in het zog van de forum bende gereden. Ze staan ook gefilmd aan de bevoorrading met in de hoofdrol het achterwiel van slijkcrosserke
Nen goeiendag aan die mensen en opnieuw ingeslagen om te bissen. 4 tal toerkes terplaatse later verklaarde Uncle Sam mij op vriendelijke wijze ZOT???
Verdere verloop van de tocht komt neer op bos, bos en nog eens bos.
Heb dan maar besloten 1 van de weinige weidedoorsteken te filmen kwestie van eens een ander plaatje te kunnen gebruiken in het filmpje.
Vele single tracks later om 11u30 aangekomen met 58km op de teller. Moe waren we nog niet maar we besloten om er ene te drinken op de geslaagde voormiddag. Veel kans daartoe krijgen we niet door onze wekelijkse marathon tochten. K'moet ook nog diene vriendelijke mens bedanken die mij spontaan een boterham bracht toe ik na de tocht mij nog ingeschreven heb. Had men vergunning in de wagen laten liggen en door het vele volk aan de inschrijving zag ik het niet zitten om terug in de rij te gaan staan. Ondertussen was en nog een late grysperre bijgekomen. Nog een gezellige babbel en om 12u45 terug de wagen in om naar huis te rijden.
Om 14u in m'n bedde gekropen en lekker geslapen tot 17u30. Toen ik wakker kwam en de living indook lag m'n vrouwken in dromenland en dan op kousevoeten terug naar buiten. Dan maar besloten om de filmpkes te maken. Dus vandaar dat jullie er nu al kunnen van genieten.
Enjoy
http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... ip=1&Mnu=1
Eens met de wagen naar snellegem gereden, wat uitzonderlijk is, met het voornemen 2maal den groten toer te rijden. Dit viel in het water door het vele bissen van de mooiste stukken. 7 Maal het stukje bos gereden waar je da bergsken op moest. Daar ook in het zog van de forum bende gereden. Ze staan ook gefilmd aan de bevoorrading met in de hoofdrol het achterwiel van slijkcrosserke
Verdere verloop van de tocht komt neer op bos, bos en nog eens bos.
Heb dan maar besloten 1 van de weinige weidedoorsteken te filmen kwestie van eens een ander plaatje te kunnen gebruiken in het filmpje.
Vele single tracks later om 11u30 aangekomen met 58km op de teller. Moe waren we nog niet maar we besloten om er ene te drinken op de geslaagde voormiddag. Veel kans daartoe krijgen we niet door onze wekelijkse marathon tochten. K'moet ook nog diene vriendelijke mens bedanken die mij spontaan een boterham bracht toe ik na de tocht mij nog ingeschreven heb. Had men vergunning in de wagen laten liggen en door het vele volk aan de inschrijving zag ik het niet zitten om terug in de rij te gaan staan. Ondertussen was en nog een late grysperre bijgekomen. Nog een gezellige babbel en om 12u45 terug de wagen in om naar huis te rijden.
Om 14u in m'n bedde gekropen en lekker geslapen tot 17u30. Toen ik wakker kwam en de living indook lag m'n vrouwken in dromenland en dan op kousevoeten terug naar buiten. Dan maar besloten om de filmpkes te maken. Dus vandaar dat jullie er nu al kunnen van genieten.
Enjoy
Nu kunnen we er niet meer om heen, de zomer is begonnen.
En het zal de jongens van Snellegem niet spijten dat ik dit jaar hun toer tot “eerste-zomer-tocht-2009” bombardeer.
Vanaf nu mag het officieel van datte zijn zulle.
Zon, bos, single tracks, prachtige organisaties en na de rit genieten van het zonneke met de bende.
Ne zalige zondag beleeft, niet in “de dardennen” of “over de schreve” mo int West-Vlaamse Snellegem.
Ne mens zou beginnen dromen van meer
En het zal de jongens van Snellegem niet spijten dat ik dit jaar hun toer tot “eerste-zomer-tocht-2009” bombardeer.
Vanaf nu mag het officieel van datte zijn zulle.
Zon, bos, single tracks, prachtige organisaties en na de rit genieten van het zonneke met de bende.
Ne zalige zondag beleeft, niet in “de dardennen” of “over de schreve” mo int West-Vlaamse Snellegem.
Ne mens zou beginnen dromen van meer