Er bestaat een hele topic overSusXT wrote:'t Is het fabriek in Duitsland dat uiteindelijk beslist of 't garantie is of niet, als ze mij in Heerlen tenminste goed hebben ingelicht indertijd. Misschien heeft de fransman navraag gedaan en hebben ze ingestemd met garantie (vreemd, want normaal gezien moet het frame opgestuurd en bekeken worden in Koblenz, maar je hebt de bevestiging op mail, dus dat zou OK moeten zijn) en zal Peter zijn twijfels hebben gehad bij je foto's en je tot een bekentenis willen dwingen als je inderdaad zelf in fout bent. Ik kan begrijpen dat er soms misbruik wordt gemaakt van "garantiegevallen", maar wil Canyon zijn stempel drukken in de MTB-wereld, dan zal het bij zijn klanten duidelijk moeten maken dat ze zich geen zorgen moeten maken mocht er iets mis gaan.
Ik zou het ook verder afhandelen via Frankrijk.
@Sounless: ik denk niet dat je veel mails gaat krijgen aangezien hier niet veel malcontente Canyonbezitters zijn. Laat 't weten als ik mis ben
Canyon Ultimate CF gebroken ..... geen garantie .... p4,5,6
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
SoundLeSs
- Mountainbiker
- Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
Filialen, onderaannemers, agenten... een serieus bedrijf zorgt voor een eenduidige communicatie jegens zijn klant. Zeker in deze tijden. Intern even afstemmen en de klant verderhelpen.
Komaan het gaat hier wel niet over een prul van 5 euro hé.
Ik zou ook zeker Duitsland erbij betrekken, en je natuurlijk goed indekken qua oorzaak, nagaan of montage bij vervoer, zware slagen bij een put of 'fosse' niks veroorzaakt hebben, maar in ieder geval, een beetje constructeur maakt hier niks aan vuil en stuurt een ander frame, wat kost hun dat, alvast brengt het wat positieve PR...Ben benieuwd.
Komaan het gaat hier wel niet over een prul van 5 euro hé.
Ik zou ook zeker Duitsland erbij betrekken, en je natuurlijk goed indekken qua oorzaak, nagaan of montage bij vervoer, zware slagen bij een put of 'fosse' niks veroorzaakt hebben, maar in ieder geval, een beetje constructeur maakt hier niks aan vuil en stuurt een ander frame, wat kost hun dat, alvast brengt het wat positieve PR...Ben benieuwd.
- calonne
- Mountainbiker
Ik heb juist nieuwe tube wielen gedaan
Hope Pro 2 naven, ambrosio Velgen, DT competition spoken, Dugast Rhino Tuben

Maar geen fiets gisteren om deze wielen te proberen.
Ik zal een scandium frame (1100g) deze week ontvangen.
Eerste XC wedtrijd 2009 voor mij volgende week in Cuesmes als ik een MTB heb
Hope Pro 2 naven, ambrosio Velgen, DT competition spoken, Dugast Rhino Tuben
Maar geen fiets gisteren om deze wielen te proberen.
Ik zal een scandium frame (1100g) deze week ontvangen.
Eerste XC wedtrijd 2009 voor mij volgende week in Cuesmes als ik een MTB heb
- calonne
- Mountainbiker
new Canyon Benelux
nieuwe antwoord van Canyon Benelux :
Hallo mijnheer Calonne,
Als ik het forum volg kan u ook Nederlands, ik ben dan ook zo vrij om in het Nederlands te antwoorden.
Allereerst mijn excuus voor mijn zeker niet perfecte frans (ik doen mijn best) en als mijn antwoord u in het verkeerde keelgat geschoten is. Ik had hier zeker niet de bedoeling mee om de garantie vooraf al af te wijzen, Uiteraard heeft Canyon en zeker ook ik er alle belang bij om (liefst) alleen maar tevreden klanten te hebben (ik neem echter ook aan dat u kan begrijpen dit wij ook eerst onderzoek willen doen) . Ik heb tot op heden nog geen enkele CANYON gezien met een dergelijke breuk van de onderbuis zonder dat dit door een van de aangegeven redenen gebeurt is (inklemmen of aanrijding) dit is de rede waarom ik u dit vroeg. Maar daarnaast heb ik denk ik ook duidelijk aangegeven dat indien u er zeker van bent dat dit niet gebeurt is u het kader of de gehele fiets zeker naar ons kan opsturen of langsbrengen ik zal er dan voor zorgen dat het Kader in Koblenz bekeken en beoordeelt zal worden.
Uit persoonlijke ervaring kan ik u meedelen dat Canyon elke aanvraag serieus beoordeeld en frames en materiaal met o.a sonar en endoscopie onderzoekt op materiaal en fabricagefouten alvorens men een uitspraak doet. Men onderbouwt dit ook, Canyon heeft zeker niet de bedoeling om zich aan haar plicht te onttrekken, is er iets fout met een product dan wordt dit ook zondermeer onder garantie vergoed.
Mijn voorstel is en blijft dan ook nog altijd om ons het frame/of de fiets te bezorgen voor onderzoek.
Bij toewijzing van garantie zullen de eventuele verzendkosten ook door ons vergoed worden.
Groetjes/Cordialement/Viele Grüsse/Best regards,
Peter Hogenhout
Canyon Benelux, Kerkraderweg 84
6416CL Heerlen, Nederland
0031 (0)45 5412017
Hallo mijnheer Calonne,
Als ik het forum volg kan u ook Nederlands, ik ben dan ook zo vrij om in het Nederlands te antwoorden.
Allereerst mijn excuus voor mijn zeker niet perfecte frans (ik doen mijn best) en als mijn antwoord u in het verkeerde keelgat geschoten is. Ik had hier zeker niet de bedoeling mee om de garantie vooraf al af te wijzen, Uiteraard heeft Canyon en zeker ook ik er alle belang bij om (liefst) alleen maar tevreden klanten te hebben (ik neem echter ook aan dat u kan begrijpen dit wij ook eerst onderzoek willen doen) . Ik heb tot op heden nog geen enkele CANYON gezien met een dergelijke breuk van de onderbuis zonder dat dit door een van de aangegeven redenen gebeurt is (inklemmen of aanrijding) dit is de rede waarom ik u dit vroeg. Maar daarnaast heb ik denk ik ook duidelijk aangegeven dat indien u er zeker van bent dat dit niet gebeurt is u het kader of de gehele fiets zeker naar ons kan opsturen of langsbrengen ik zal er dan voor zorgen dat het Kader in Koblenz bekeken en beoordeelt zal worden.
Uit persoonlijke ervaring kan ik u meedelen dat Canyon elke aanvraag serieus beoordeeld en frames en materiaal met o.a sonar en endoscopie onderzoekt op materiaal en fabricagefouten alvorens men een uitspraak doet. Men onderbouwt dit ook, Canyon heeft zeker niet de bedoeling om zich aan haar plicht te onttrekken, is er iets fout met een product dan wordt dit ook zondermeer onder garantie vergoed.
Mijn voorstel is en blijft dan ook nog altijd om ons het frame/of de fiets te bezorgen voor onderzoek.
Bij toewijzing van garantie zullen de eventuele verzendkosten ook door ons vergoed worden.
Groetjes/Cordialement/Viele Grüsse/Best regards,
Peter Hogenhout
Canyon Benelux, Kerkraderweg 84
6416CL Heerlen, Nederland
0031 (0)45 5412017