18/04/09 Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Kom hier ook eens zullen wel zien wat we krijgen :roll:
Dizze
Mountainbiker

Post by Dizze »

De Kodo's van Kemmel komen af.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Net terug van de kleine tocht samen met de kids. Leuk tochtje in een ideaal weertje 8) . Bepijling was goed met de opvallende Grinta pijlen :-D . Zoals verwacht heel veel road in de tocht. Ik had zowaar met de kids (10 jaar) bijna een gemiddelde van 20 per uur !
Originaliteit 0/10 : ik had kwasi alle off road stukken reeds tegengekomen in de vortige tocht te Lichtervelde amper een maand geleden. Waarom kan aan deze tocht geen eigen karakter gegeven worden ? Ne keer zelf een prive stukje zoeken of zelf een single track aanleggen mag heus wel en niet enkel teren op het werk van de voorgangers :evil: [-X
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Hoewel ik mijn redenen heb om rancuneus te zijn t.o.v. deze organisatie en parcoursbouwer, wil ik gerust één van de eerste zijn die het ook wil zeggen wanneer een tocht goed bezig is.

Al vele van de Flandriatochten in Lichtervelde gereden en hoewel er vaak ietsje verbetering in zat, waren deze eerder in de zwakke categorie onder te brengen. Deze editie hoort daar echter niet bij! =D>
Een nieuw parcours dat het traditionele parcours in de Heihoek en Gits achterwege liet en zich toespitste op een lus vanuit het Veld naar het Vrijgeweid richting Lakenbossen en dan weer terug via de Landsman voor de kleine tocht. Als je Lakenbossen in de kleine afstand wil steken is het onvermijdelijk dat je heel wat road nodig hebt. Dat is een keuze.
Op de grote afstand kregen we nog quasi alle Velddreven, een zoveelste passage door Torhout tot in het Veldegemse Plaisirbos en ik moet zeggen dat ik me heel goed geamuseerd heb op deze tocht.

Dit komt o.a. door het goede weer, een tocht die eigenlijk heel goed meeviel, betrekkelijk droog gezien de regenbui van gisteren en ook door de compagnie. Een medebiker die ik al maanden niet meer gezien had, biij de start tegengekomen en besloten om samen te rijden. Een deftig tempo voor mij, iets rustiger voor hem, avg van 24, dus veel voor mij.

Ik wil dus gerust toegeven dat de Flandria een grote stap vooruit heeft gezet in de opbouw van haar tocht. Eindelijk een tocht de naam VTT waardig! =D>
een ding moet me echter van het hart en voor mensen die niet in een (lokale) organisatie zitten, lijkt dit misschien jaloezie of van geen belang, maar als je organiseert, is het dat wel.
De hele lus van de kleine tocht, vanaf de oversteek van de autostrade richting Lakenbossen was een quasi-kopie van de KWB-tocht van Lichtervelde vorige maand. [-X Een paar aanpassingen (oa omgekeerde richting), mooi maar 't was een kopie. Zoals amateur-biker terecht opmerkt: geen originaliteit en zeker geen unieke passage, alles werd al door de KWB voorbereid en aangeboden, alleen hadden zij zo'n geen goed weer. Beter goed gepikt dan slecht in elkaar gestoken zullen we maar zeggen. :-?
Niettemin toch positief eindigen: de tocht zelf was goed en de organisatie is eindelijk de goede weg ingeslagen. Nu nog wat meer eigen karakter insteken.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Terug eens de West Vlaanderens opgezocht was voor mij een prima tocht totaal onbekend terrein voor me, wat me bij gebleven is van deze tt was de prive passage =D> en het laatste technische boske :P was juist voor het einde ,dit was genieten 8) .Wat de rest van de tocht bevatte waren vooral boerewegels en hier en daar een Single trackske,zelf een klein afdalingske 8).Parcour lag vrij goed op zich met hier en daar een plaske en wat mud.De bevoorradingen waren goed vooral de brood pudding =P~ njammie njammie graag het recept a.u.b 8-[ .De bepijling was in orde met sponsering van Grinta... :lol: .Bike wash douche prima :-) .Daarna nog een stutte met kop :P gekregen en een boekske van Grinta.Uit eindelijk was de 50 km 55 km geworden.WVL heb mij geamuseerd
LouisVitess
Mountainbiker

Post by LouisVitess »

Nog eens meegereden met de bekenden in Lichtervelde, na de KWB tocht van anderhalve maand geleden en het moet gezegd : ander weer geeft een ander parcours. Verder kan ik me wel aansluiten bij de vorige reacties : goede organisatie, goede bevoorrading, maar qua offroad stukken hebben ze toch eventjes gespiekt bij de vorige organisatoren ...
Biky burger
Mountainbiker

Post by Biky burger »

Mooi weertje, na al die regen toch nergens moeten afstappen, duidelijke pijlen en een speciale vermelding voor de bevoorradingen met inderdaad verse broodpudding (voor mij een première).
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Ons verslag kan je hier lezen.
Post Reply