Beneluxcup (Kampioenschap) Averbode 9/05/2009 - 10/05/2009
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
het mountainbiken overleeft al meer dan 20jaar het zonder enige vorm van media aandachtspooky wrote:Het mtb parcours van Londen 2012 zal ook geen zware hellingen bevatten hoor... Ik denk dat het media-gewijs een heel goeie stap is voor de mtb. Ik kan mis zijn hoor. Maar ik wil het het voordeel van de twijfel geven.
mountainbike heeft op zich die aandacht niet 100% nodig
het is goed meegenomen dat ze mountainbike meer media aandacht geven,maar laat mountainbike mountainbike blijven en geen veredelde cyclocrosswedstrijden
- Guy S.
- Mountainbiker
Gij wilt dus dat we gaan protesteren op basis van geruchten???manitou. wrote:als het parkoers niet mtb waardig is en dat men de cyclocross rijders voortrekken dan geef ik dat geen kansspooky wrote:Ik begrijp het negatieve niet zo,
geef het toch maar een kans zou ik zo zeggen...
dan moet men daar ook deftig tegen protesteren
Als dat uw manier is om de mountainbike sport te promoten zijt ge volgens mij verkeerd bezig.
Ok, het ene parcours is het andere niet... Ok het is een mooie kans om de media-aandacht te vergroten, maar ik vind het jammer dat die media-aandacht er vooral komt door de vele cyclocrossers die zullen starten. Het is natuurlijk wel een beetje logisch want dit zijn in "Vlaanderen" bekende mensen en verdienen ook wel de aandacht, maar die mag niet primordiaal zijn. Ik heb eerder de indruk dat dit wel zo is en daar maak ik me wel beetje zorgen over: startplaatsen van die mannen ed.
Allé, het is een mes dat langs 2 kanten snijdt. Afwachten is idd de beste oplossing, maar ik hoop gewoon dat de mountainbikesport op de eerste plaats komt en niet de cyclocross.
Allé, het is een mes dat langs 2 kanten snijdt. Afwachten is idd de beste oplossing, maar ik hoop gewoon dat de mountainbikesport op de eerste plaats komt en niet de cyclocross.
uit zeer goede bronnen weet ik al hoedat het parkoers eruit zal zienGuy S. wrote:Gij wilt dus dat we gaan protesteren op basis van geruchten???manitou. wrote:als het parkoers niet mtb waardig is en dat men de cyclocross rijders voortrekken dan geef ik dat geen kansspooky wrote:Ik begrijp het negatieve niet zo,
geef het toch maar een kans zou ik zo zeggen...
dan moet men daar ook deftig tegen protesteren
Als dat uw manier is om de mountainbike sport te promoten zijt ge volgens mij verkeerd bezig.
en dat gaat niet echt mtb gericht zijn naar mijn mening
eerder richting cyclocross gericht
er gaat al geen deftige klim inzitten
mountainbike is toch zoals de naam het zegt mountain (berg) dat zal daar ver te zoeken zijn
hoe komt het dat de dagen nadat het parkoers goedgekeurd was door de bond er plots een boel veldrijders zich inschreven?
dat roept toch ook serieuze vraagtekens op vind ik
en dat voor een benelux kampioenschap
- Guy S.
- Mountainbiker
En vind jij dan ook dat Davy Coenen (en andere mountainbikers) niet meer aan cyclocross mag doen? Is dat dan ook verdacht?
Nu krijgt het mountainbiken eens wat meer aandacht en is het weer niet goed.
Akkoord, het zal waarschijnlijk geen 'echt' mountainbike parcours worden. En dan?
Wacht toch gewoon af, en probeer het eens langs de positieve kant te bekijken.
Akkoord, het zal waarschijnlijk geen 'echt' mountainbike parcours worden. En dan?
waarom zend men de week ervoor met de wereldbekerwedstrijd in houffa niet intergraal uit?Guy S. wrote:En vind jij dan ook dat Davy Coenen (en andere mountainbikers) niet meer aan cyclocross mag doen? Is dat dan ook verdacht?
neen daar gaan geen veldrijders meedoen voor de overwinning en dus niet interessant genoeg
daar durven de helft van de veldrijders ook niet starten wegens te technische afdalingen en te lange klimmen
dat men media aandacht schenkt aan het mountainbiken dat is goed, maar dat men dan wel op de juiste manier er media aandacht aan schenkt en dat doet op echte mountainbike wedstrijden
ik blijf erbij op het gedeelte waar men nu in averbode de wedstrijd mag organiseren kan men geen echt mountainbike parkoers uit tekenen en zal men dat ook niet doen
davy coenen en andere mountainbikers eisen niet dat er bepaalde stukken uit het parkoers word gehaald of dat het meer technisch wordt aangelegd om meer naar het mountainbike gericht te zijn
dit is in het verleden al wel het omgekeerde gebeurd
Geef het alstublieft toch een kans !!! Iedereen weet dat er in Averbode geen parkoer kan uitgetekend worden zoals in Houffa , maar tegen mij hebben ze altijd gezegd dat Houffa het mekka van de mountainbike sport is dus veronderstel ik dat er in België en Nederland nog wel parkoers zullen zijn die niet aan Houffa kunnen tippen . Ik ben er zelfs zeker van dat er nog parkoers zijn die niet aan Averbode kunnen tippen . We hebben ik weet niet hoe lang geroepen voor meer media aandacht voor onze sport en blijkbaar kan dit moeilijk zonder onze veldrijders . Waarom zend men Houffa niet uit en wel Averbode ? Wel dit heeft volgens mij allemaal met geld en sponsors en de politiek er rond te maken . Ik weet niet wie het evenement in Houffa organiseert maar ik dacht dat het in Averbode georganiseerd wordt door GOLAZO. Een organisatiebureau met tal van connecties bij sponsors en organisators van grote evenementen en ik dacht ook dat ze het management doen van grote sportmensen ( ook veldrijders ) . En zodoende meer veldrijders aan de start krijgen dan ergens anders wat dan weer de nodige sponsors en media op het evenement laat afkomen .
Maar geef het alstublieft een kans , ik ben er zeker van dat de mountainbike sport er op langere termijn alleen zijn vruchten van gaat plukken .
Maar geef het alstublieft een kans , ik ben er zeker van dat de mountainbike sport er op langere termijn alleen zijn vruchten van gaat plukken .
inderdaad Golazo organiseerd dat in averboderollemol wrote:Ik weet niet wie het evenement in Houffa organiseert maar ik dacht dat het in Averbode georganiseerd wordt door GOLAZO. Een organisatiebureau met tal van connecties bij sponsors en organisators van grote evenementen en ik dacht ook dat ze het management doen van grote sportmensen ( ook veldrijders ) . En zodoende meer veldrijders aan de start krijgen dan ergens anders wat dan weer de nodige sponsors en media op het evenement laat afkomen .
ze hebben oa sven nys onder contract en nog een paar veldrijders
dus gaan ze niet een parkoers uit tekenen waardat ze afgaan als een gieter
maar een parkoers waardat veldrijders bevoordeeld zijn tov mountainbikers
op termijn is dat nadelig ten opzichte van het echte mountainbike
nu gaan ze de echte mountainbikers min of meer belachelijk laten overkomen op tv omdat ze mss de veldrijders niet echt kunnen volgen op die omloop terwijl de week ervoor het totaal het omgekeerd zou kunnen zijn
dat is mijn mening ervan en daar zal ik niet snel van afwijken (juist zoals er sommige van de bond het mountainbiken naar de cyclocross perse willen pushen zeker kwestie omlopen)