Polar CS300

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Smirnoff103
Mountainbiker

Post by Smirnoff103 »

Hoi guys

Ik heb een probleempje bij het installeren van mijn CS300, heb het vorige week gekregen en wilde het daarnet monteren maar lukt niet :(

Had een vermoeden dat de afstand tussen het uurwerk en de ontvanger op de vork te groot was, daarmee dat ik het uurwerk rechtstreeks op de vork geplaatst heb (gewoon om te testen). Het is ook de bedoeling denk ik om de magneet wat hoger te zetten op de spaak, maar dan is de afstand nog groter tussen de zender en de magneet ?

De sensor heeft eenmaal gewerkt, namelijk voor een afstand van 5meter :p

Hier 2 foto's van hoe het eruit ziet
Image

Bedankt voor jullie hulp
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

@ hierboven: Zet dieje zender gewoon helemaal bovenaan van uwe vorkpoot?? Ge kunt zowel uwe sensor als uw magneet richten, dus dieje afstand tussen die 2 zal ook nooit te groot worden e.
Ale, da ge zoiets nu moet vragen? :-? In de handleiding sta toch ook max 50 cm...

On-topic: Beter een extern microfoontje gebruiken. interne microfoontjes zijn nooit echt sterk...
Seeker
Mountainbiker

Post by Seeker »

@ Yannick,

Na het vervangen van de batterij van m'n CS300 kwam ik nu toevallig hetzelfde probleem tegen als jij: bij het uploaden is het signaal van het horloge veel te stil. De oplossing is dat je het horloge eens moet resetten. Dit kan je door tegelijkertijd alle vijf de knoppen een paar seconden ingedrukt te houden. Je verliest enkel het uur + je persoonlijke gegevens zoals gewicht, leeftijd enz. Je trainingen blijven erin.
Nadat alles opnieuw is opgestart ga je zien dat het upload signaal veel luider klinkt en je dus kan opnemen met je micro. Ik heb deze oplossing van een Amerikaans forum gehaald, en bij mij werkt het althans.
Laat eens weten of het bij jou ook lukt.
yannick b
Mountainbiker

Post by yannick b »

Seeker wrote:@ Yannick,

Na het vervangen van de batterij van m'n CS300 kwam ik nu toevallig hetzelfde probleem tegen als jij: bij het uploaden is het signaal van het horloge veel te stil. De oplossing is dat je het horloge eens moet resetten. Dit kan je door tegelijkertijd alle vijf de knoppen een paar seconden ingedrukt te houden. Je verliest enkel het uur + je persoonlijke gegevens zoals gewicht, leeftijd enz. Je trainingen blijven erin.
Nadat alles opnieuw is opgestart ga je zien dat het upload signaal veel luider klinkt en je dus kan opnemen met je micro. Ik heb deze oplossing van een Amerikaans forum gehaald, en bij mij werkt het althans.
Laat eens weten of het bij jou ook lukt.
dit ga ik eens proberen, want het horloge tussen mijn hoofdtelefoon steken lukt ook niet echt. Ik denk dus inderdaad dat mijn signaalsterkte veel te zwak is...
Seeker
Mountainbiker

Post by Seeker »

En, gelukt?
yannick b
Mountainbiker

Post by yannick b »

Seeker wrote:En, gelukt?
nope :-?

ik probeer wel met mijn ingebouwde micro van mijn Mac, mss ligt het daaraan?
Post Reply