Beneluxcup (Kampioenschap) Averbode 9/05/2009 - 10/05/2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Mountainbike-wedstrijden zijn maar interessant als je moet klimmen, afdalen en vele technische passages moet overwinnen. Daarvoor is die fiets ontworpen en dat maakt onze sport zo uitdagend. Media-belangstelling is niet echt een must. Mountainbiken is 1000 keer mondialer dan het kleine, in de buitenwereld onbekende, veldrijden. De wedstrijden in Averbode, Zillebeke, e.d. zijn leuke opstapjes om jongeren kennis te leren maken met de competitiesport in het veld maar ze zijn niet de wedstrijden die als referentie mogen gebruikt worden voor onze sport. Daarom kunnen ze beter in een Kidstrophy of een Flanders Cup zitten dan in een UCI-kalender onder de noemer van BENELUXCUP. Het probleem ligt gewoon bij de WBV en de UCI want het zijn zij die hiervoor de toestemming geven. Zij zijn onbekwaam en verkrachten onze sport omdat ze naam willen maken met een top(cyclocross)affishe. EZELS!!!
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Laten we dan gewoon met zijn allen AFWEZIG blijven op het Beneluxkampioenschap en die veldrijders moeten het dan maar onderling uitvechten wie van hen de beste mountainbiker is...
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Op dezelfde dag is er een VISA Wallonia CUP in Eupen. Daar kan je ECHT mountainbiken. 't Was daar beter BENELUXkampioenschap geweest. Maar ja ipv die mensen geld toe te stoppen om hun organisatie tot een hoger niveau te tillen, ontvangen ze (UCI en WBV) liever van Averbode om onze sport te verkrachten!!! De waarheid doet zeer, hé!!!!!!
xav
Mountainbiker

Post by xav »

Marathonman, hetzelfde weekend is er inderdaad een Wallonie Cup in Eupen, maar wel op de zaterdag. Ik zou zeggen laten we met zijn allen daar gaan biken op een mooi parcour.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de veldrijders evenveel startgeld zullen krijgen als tijdens het veldritseizoen. Wie zal dit betalen?
Een sponsor of wij met ons geld om te MOGEN starten.
Weet er al iemand hoeveel we zullen moeten betalen om te mogen deelnemen? Indien NOG meer dan normaal hoeft het voor mij ook niet.
En kunnen we beter allemaal thuisblijven.
n_biker
Mountainbiker

Post by n_biker »

xav wrote:Marathonman, hetzelfde weekend is er inderdaad een Wallonie Cup in Eupen, maar wel op de zaterdag. Ik zou zeggen laten we met zijn allen daar gaan biken op een mooi parcour.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de veldrijders evenveel startgeld zullen krijgen als tijdens het veldritseizoen. Wie zal dit betalen?
Weet er al iemand hoeveel we zullen moeten betalen om te mogen deelnemen? Indien NOG meer dan normaal hoeft het voor mij ook niet.
belgacom ? :-?
nissan is ook sponser en die zijn normaal ook altyd sponser op de cc :roll:
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

mensen die afzakken naar EUPEN, dit is een parcour om U tegen te zeggen! echt nice en tof! krijgt van mij een dikke 10 op 10
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

n_biker wrote:
xav wrote:Marathonman, hetzelfde weekend is er inderdaad een Wallonie Cup in Eupen, maar wel op de zaterdag. Ik zou zeggen laten we met zijn allen daar gaan biken op een mooi parcour.

belgacom ? :-?
nissan is ook sponser en die zijn normaal ook altyd sponser op de cc :roll:
Neen de inschrijving blijft zoals de andere wedstrijden in de BENELUXCUP, dus GEEN extra bijdrages, en wie is die betrouwbare bron, je weet er gaan snel roddels rond. Dus oppassen hiermee en de wildcards zijn een beslissing van de jury van commisarissen.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Ik begrijp het negatieve niet zo,
geef het toch maar een kans zou ik zo zeggen...
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

spooky wrote:Ik begrijp het negatieve niet zo,
:bounce: =D> :bounce:
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

spooky wrote:Ik begrijp het negatieve niet zo,
als het parkoers niet mtb waardig is en dat men de cyclocross rijders voortrekken dan geef ik dat geen kans
dan moet men daar ook deftig tegen protesteren
Post Reply