als je een fatsoenlijke koersfiets wilt zal je tog snel een 1000€ kwijt zijn hoor.. Ik weet nog een bianchi koersfiets staan die maar enkele malen gebruikt is voor een scherpe prijs.. Voor de prijs stuur je maar een PB.onlijnmagazijn.net wrote:Pff, op kapaza wel veel fietsen te vinden maar je zit al snel boven de 500 à 600 EUR voor een degelijke (niet te oude) fiets.
Sneller rijden: Baanwielen of een koersfiets kopen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- robin123456789
- Mountainbiker
Post by robin123456789 »
Makkelijk een gemiddelde van 30 dan ben je ook geen gewoneXaus wrote:Ik heb me een extra set XT-wielen gekocht (prijs kwaliteit uitstekend!! zie Van Eyck), heb me daar een koerscassette op laten zetten, kwestie van groter te kunnen schakelen en een setje slickbanden. Haal daar toch makkelijk een gemiddelde van 30 mee.
Groot voordeel is dat mijn MTB volledig afgesteldt is op mijn lichaam en dat die geometrie perfect behouden blijft.
Relatief goedkope oplossing die toch werkt. En een wielsetje vervangen neemt nu niet zoveel tijd in beslag hè.
toerist meer he denk dat er al veel blij zouden zijn dat ze met een
koersfiets een gemiddelde van 30 halen
- moorfretter
- Mountainbiker
Post by moorfretter »
Ik zat ook met twijfel en was van zin om een 2de paar wielen te kopen.
Maar dat was buiten dit weekend gerekend...
Mijn vader (fietsliefhebber) belde me op, want hij stond bij een mooi koersfietsken op de jaarmarkt van Waasmunster.
Dus direct naar daar, en na een 10min bedenktijd een koersfiets Giant OCR 1 van 1,5 jaar oud en weinig gebruikt, gekocht voor 450 €.
Gisteren een testrit van 75km gebold en zeer goed bevonden.
Er zal natuurlijk veel beter koersmateriaal zijn, maar voor mijn behoefte (voorbereiding mtb marathons) is dit meer dan voldoende.
Dus ik denk een 2de hands koersfiets de beste/makkelijkste oplossing is...
Maar dat was buiten dit weekend gerekend...
Mijn vader (fietsliefhebber) belde me op, want hij stond bij een mooi koersfietsken op de jaarmarkt van Waasmunster.
Dus direct naar daar, en na een 10min bedenktijd een koersfiets Giant OCR 1 van 1,5 jaar oud en weinig gebruikt, gekocht voor 450 €.
Gisteren een testrit van 75km gebold en zeer goed bevonden.
Er zal natuurlijk veel beter koersmateriaal zijn, maar voor mijn behoefte (voorbereiding mtb marathons) is dit meer dan voldoende.
Dus ik denk een 2de hands koersfiets de beste/makkelijkste oplossing is...
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Hoe zit het met de maat van een koersfiets? Ik ben zelf 1m75 (binnenbeenlengte 85cm)
Ben nu al een drietal weken terug met koersfiets aan het rijden maar denk dat ik terug de mountainbike ga nemen.Telkens die aanpassing van positie op de fiets heb ik problemen mee.Ok,men gemiddelde zal een 3km/u lager zitten maar wat maakt het uit als je voor je plezier rijdt.
Kleine slicks op een mountainbike vind ik verschrikkelijk lelijk daarom zijn Furious Fred's een goeie optie voor de baan.Op de site van Wielertoerist kun je de trainingen volgen van een triathleet(ironpete)en die rijdt regelmatige ritten van 200km met zen mountainbike aan 27 a 28 km gemiddeld met Furious Fred's.
Ook Patrick Meerschaert heeft tot 2 jaar geleden nooit op een racefiets gezeten,nu weet ik het niet maar indertijd was het zo.
Een racefiets is voor mij belangrijk als je echt koers gaat rijden,maar als training kun je zeker met je mountainbike ook goed resultaten halen.
Kleine slicks op een mountainbike vind ik verschrikkelijk lelijk daarom zijn Furious Fred's een goeie optie voor de baan.Op de site van Wielertoerist kun je de trainingen volgen van een triathleet(ironpete)en die rijdt regelmatige ritten van 200km met zen mountainbike aan 27 a 28 km gemiddeld met Furious Fred's.
Ook Patrick Meerschaert heeft tot 2 jaar geleden nooit op een racefiets gezeten,nu weet ik het niet maar indertijd was het zo.
Een racefiets is voor mij belangrijk als je echt koers gaat rijden,maar als training kun je zeker met je mountainbike ook goed resultaten halen.
Toch wel zenne, ik rij drie keer per week. Eén TT en twee trainingsritjes op de baan van +/- 60km telkens. Op een vlakke trainingsrit (stuk langs kanaal, enz) haal ik redelijk vlot een gemiddelde van 30km/h en ik ben zeker geen conditiemirakel en word ook nog voorbijgereden op de TT's door straffe mannen . Enfin mijn punt is MTB met slicks of koersfiets, veel maakt dat niet uit. En het gemiddelde speelt ook geen rol. Het gaat erom waarop je je het beste voelt, en bij mij is dat mijn MTBXaus schreef:
Ik heb me een extra set XT-wielen gekocht (prijs kwaliteit uitstekend!! zie Van Eyck), heb me daar een koerscassette op laten zetten, kwestie van groter te kunnen schakelen en een setje slickbanden. Haal daar toch makkelijk een gemiddelde van 30 mee.
Groot voordeel is dat mijn MTB volledig afgesteldt is op mijn lichaam en dat die geometrie perfect behouden blijft.
Relatief goedkope oplossing die toch werkt. En een wielsetje vervangen neemt nu niet zoveel tijd in beslag hè.
Makkelijk een gemiddelde van 30 dan ben je ook geen gewone
toerist meer he denk dat er al veel blij zouden zijn dat ze met een
koersfiets een gemiddelde van 30 halen.