Technisch parcours te Wetteren gepland...

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Matchbox wrote:Als je de Schelde volgt tot in Wetteren (waar je de trapjes naar beneden hebt), is het dan nog ver?
Hopelijk werkt dit plannetje :

Image

Je ziet de vijver liggen, het parcours gaat errond.
Matchbox
Mountainbiker

Post by Matchbox »

We zijn er vanmiddag eens naartoe geweest. Amai, is dat de moeite! Na 20 keer proberen, lukken de meeste bochtjes wel, maar aan de 2 stukken bergaf naar de vijver toe heb ik me toch nog niet gewaagd. Ik zal nog veel moeten oefenen voor ik dit parcours helemaal kan rijden. Maar ja, mijn techniek is dan ook vrijwel onbestaande.
beethoven
Mountainbiker

technisch parcour te wetteren

Post by beethoven »

Beste bikers,
Zie het plannetje werk best.
Ik wil het ook wel eens proberen maar of het zal lukken, het is gelijk op de Blaarmeersen te Gent weeral recht naar de vijver toezo te horen. Best mijn zwembandjes aandoen dus.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

beethoven
(Ik wil het ook wel eens proberen maar of het zal lukken, het is gelijk op de Blaarmeersen te Gent weeral recht naar de vijver toezo te horen. Best mijn zwembandjes aandoen dus).

WAT BEDOEL JE
bedoel je boven op de skiberg en dan recht naar beneden richting water
das toch te doen
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Ik zie dat het plannetje nu niet meer werkt...

Ga naar www.mappy.be en geef in : 9230 Wetteren, Kruisbergstraat

Die afdalingen naar de vijver : geen schrik, je kan eigenlijk niet in de vijver belanden (plaats genoeg om uit te wijken 8) ) Die eerste knik bergaf is wel even slikken in het begin (schat dat op 60%), de tweede is meer op techniek.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Gulle hebt mij allemaal nieuwsgierig gemaakt. Als ik nog tijd vind ga ik dit weekend ook eens kijken. Ik heb in mijn jeugdjaren, ik denk 20j geleden ooit een cyclo-cross gereden in de warande. Maar van technische stukken kan ik mij niks herinneren. Maar aan de verslagsjes te horen moet dat daar toch dik in orde zijn.
Deze week had ik ook nog een gesprekje met een medebiker en blijkbaar is dat stukje in melle, tussen de spoorwegen ook erg in trek. Gaan we tussen onze biljartvlakke omlopen dus toch nog een paar technische stukjes kunnen rijden?
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

vanmorgen naar wetteren gereden
aan de waranda parcour gevonden
is inderdaad technish
goed voor 3 maal rond te rijden
ge moet er rond alle bomen die er staan
eigenlijk zijn bijna alle bochten te kort
(zit dikwijls met de schouder tegen de boom;ben dan ook 1,96m groot)
hoogtevershil is maar 4 a5 meter
voor de plaats hebben ze er inderdaad alles uitgehaald wat er in zit
als je in de buurt woont kan je er gebruik van maken ,om speciaal naar wetteren te komen dat zou zeker niet doen
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

deze avond vlug ook nog eens dit plaatselijk parkoertje bijgenomen bij de destelbergen route.
En ja hier valt wel wat mee te doen.
Is inderdaad vrij technisch , maar wel te doen.
De afdalingen vind ik vrij simpel, is gewoon een talud afrijden ,maar 2 klimmetjes op diezelfde talud heb ik toch even opnieuw moeten doen omdat je praktisch vanuit stilstand begint na een korte bocht. Dus boven voor de afdaling al op kleinste versnelling leggen want voor schakelen heb je anders geen tijd meer. En dan alle gewicht naar voor om te klimmen.
De ondergrond is een mengeling van zand en bosgrond, was vrij mul.
In bepaalde bochten kan je voorwiel weggaan. Misschien nog even wachten tot er kuipbochtjes gevormd zijn. :P :P :P
Is vergelijkbaar met het vroegere parkours op de blaarmeersen alleen nog meer draaien en keren , inderdaad rond iedere boom en moeilijkere klimmetjes zoals op het parkoertje in lovendegem langs de vaart.
Parkours kan niet op grote snelheid gereden worden !
De bepijling is niet zo goed, de linten zijn afgebroken zodat je eerst even moet puzzelen om de juiste track te vinden. Zonder het te beseffen was ik er bijna een uur bezig .

Eens je het parkours kent gaat het vrij vlot.... kom je dit tegen op een tocht dan sta je wel 9/10 te voet.

De uitlopers buiten de omheining komen lachwekkend over !!
beethoven
Mountainbiker

technisch parcour te wetteren

Post by beethoven »

hello,
Ik ben nog niet naar Wetteren kunnen afzakken. Ik heb wel al enkele gesprekken over dit parcour gehad met andere bikers die ik ken en 1 heeft mij geprokken dat hij er gisteren is geweest : erg technisch maar de linten zijn al weggenomen op sommige plaatsen, door enkele vissers dacht hij. Die klagen dat er voor hun niet veel plaats meer is. Ook een bekommernis was wat vanaf Mei, moet er dan ook betaald worden( inkom).
maar ik ben van gedacht, als men met 10 bikers op dit parcour zit en je een uur bezig bent per biker dus, dit parcour zeker niet meer deelnemenrs aankan, dus kan best gewerkt worden met jetons, of hoopt men dat je achteraf nog gaat zwemmen?? dan slaan ze wel het mis, want wie laat nu zijn bike alleen achter. Veel sportieviteit aldaar. Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

technische parcourte Wetteren

Post by beethoven »

Beste Bikers,
Nu er een nieuwe maand is begonnen heeft men de bevolking ingelicht via een plaatselijk blad bestemd voor inwooners van Wetteren, dat er begonen is aan een mountainbik parcour in de Warande. Verder vermelde men dat het open gaat vanaf September zonder datum te bepalen. Het gehele parcour is nog niet volledig af blijkbaar gaat men er een stukje naast liggend bos ook erbij laten dienst doente behoeve van het parcour.
Ik hoop dat we luidiek dit parcour zullen inhuldigen. Ik hoop zowel bij mijn bronnen, als op de site info door te krijgen. Mocht ik iets vernemen zal ik deze zo vlug mogelijk posten. Rudy VdE.
Post Reply