"Rocket Ron" Evo of Performance
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- sintesistef
- Mountainbiker
"Rocket Ron" Evo of Performance
Post by sintesistef »
Ik zie op de site van schwalbe dat er verschillende type RO RO zijn
met toch redelijk wat prijsverschil.
heeft er iemand de goedkopere PERFORMANCE LINE al getest?
Zie hier de 2 verschillende banden
http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... 062&info=1
http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... 116&info=1
met toch redelijk wat prijsverschil.
heeft er iemand de goedkopere PERFORMANCE LINE al getest?
Zie hier de 2 verschillende banden
http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... 062&info=1
http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... 116&info=1
- sintesistef
- Mountainbiker
Post by sintesistef »
THX fcb
Dus, een niet competitie rijder zoals ik zal eigenlijk met de performance line
ook goed af zijn? of mss nog beter.
en hoe zou het verschil van grip tussen beide zijn?
Waar wil het EPI getal juist op duiden?
Dus, een niet competitie rijder zoals ik zal eigenlijk met de performance line
ook goed af zijn? of mss nog beter.
en hoe zou het verschil van grip tussen beide zijn?
Waar wil het EPI getal juist op duiden?
- fcb
- Mountainbiker
Ik denk dat je best af bent met een NN of RaRa .
Die performance gaat volgens mij ook nogal snel verslijten , zeker als je er met op asfalt rijdt .
De uitleg van EPI http://www.schwalbe.com/nl/nl/technisch ... chnikInfos
Die kenne er meer van dan mij

Die performance gaat volgens mij ook nogal snel verslijten , zeker als je er met op asfalt rijdt .
De uitleg van EPI http://www.schwalbe.com/nl/nl/technisch ... chnikInfos
Die kenne er meer van dan mij
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Rijd sinds kort met Rocket Ron evo's.
Bollen snel, goede grip etc...
Veel blabla om te zeggen dat ik bij schwalbe aangenaam verrast ben hoeveel weerstand tegen lekken en scheuren die evo's geven.
Ik kan ze vergelijken met Conti's supersonic reeks, waarmee ik vaak aan de kant stond met "nen platte".
Schwalbe lijkt me er toch beter in geslaagd een balans tussen bescherming, gewicht en rolweerstand te vinden voor zijn topreeks.
Veel blabla om te zeggen dat ik bij schwalbe aangenaam verrast ben hoeveel weerstand tegen lekken en scheuren die evo's geven.
Ik kan ze vergelijken met Conti's supersonic reeks, waarmee ik vaak aan de kant stond met "nen platte".
Schwalbe lijkt me er toch beter in geslaagd een balans tussen bescherming, gewicht en rolweerstand te vinden voor zijn topreeks.
Niet te vlug victory kraaienYalta-cruiser wrote:Rijd sinds kort met Rocket Ron evo's.
- robin123456789
- Mountainbiker
Post by robin123456789 »
Ik heb juist een nieuwe bike met " rocket ron " voor en achter.. en eerlijkgezegt is de grip bij droog weer echt belachelijk slecht!!
Na mijn 2de rit stond ik alsook plat..
Het is natuurlijk ook niet echt een band voor het droge weer aangezien de noppen zeer ver uit elkaar staan maar heb al ene paar keer serieus de voeten moeten zetten of ik lag op mijn smoel
Ik zouw volgende keer zeker geen rocket ron meer nemen..
Na mijn 2de rit stond ik alsook plat..
Het is natuurlijk ook niet echt een band voor het droge weer aangezien de noppen zeer ver uit elkaar staan maar heb al ene paar keer serieus de voeten moeten zetten of ik lag op mijn smoel
Ik zouw volgende keer zeker geen rocket ron meer nemen..
Ik rij nu sinds enkele weken met de RoRo vanachter en ik moet zeggen een hele verbetering tov de RaRa die er eerst oplag. Persoonlijk vind ik hem veel beter in modder dan de RaRa die nogal veel doorslipte waardoor ik kon afstappen. En ook op het droge nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik rij nu bijna een jaar en ben nog nooit lekgereden ligt dat nu aan mij of rijden anderen constant lek.
Ik rij nu bijna een jaar en ben nog nooit lekgereden ligt dat nu aan mij of rijden anderen constant lek.
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Is juist Uncle Sam... Maar eerste indruk is vaak de goede indruk (toch zeker bij banden me dunkt)
Moet zeggen... ben tot nu toe tevreden.
Op de baan met 3.5bar en terein met 2.5... en gaat bon.
Moet zeggen... ben tot nu toe tevreden.
Op de baan met 3.5bar en terein met 2.5... en gaat bon.
- GBFelPresidente
- Mountainbiker
Post by GBFelPresidente »
Mmmm, ik heb sinds enkele weken mijn Scott Spark 20 met RoRo evo banden op DT Swiss XR1 wielen. Ik heb meer dan 10 jaar ervaring met MTB'en en rijd zelden lek (geen Ardennen), ondanks mijn 110 kg. Mijn hardtail heeft Crossride wielen met Geax Barro Mountain performance. Dat zijn zware wielen en eigenlijk zijn ze niet bestand tegen mijn gewicht. Gebroken spaak achteraan, slag in voorwiel, you name it. Daarvoor Mavic velgen en conventionele 32 st. spaken en nooit echt problemen mee gehad, maar de velgwanden kapotgeremd, met wielbreuk tot gevolg. Soit, mijn eerste indruk van die XR1 wielen zijn: lichte velg, stevige constructie.
Toch zou ik nog een tweede setje wielen willen en daarom dacht ik aan een XTR-naaf met DT Swiss XR 4.2D velg en super comp spaken. Mijn vraag: is die XTR-naaf goed of is een DTSwiss 240S nog beter? Nog een vraag: is het de moeite om Stan's no tubes of Joe's no flat te gebruiken in combinatie met de RoRo EVO banden (lekbestendigheid, qua gewicht zal het allicht niet zo veel verschil uitmaken). Graag jullie mening.
Toch zou ik nog een tweede setje wielen willen en daarom dacht ik aan een XTR-naaf met DT Swiss XR 4.2D velg en super comp spaken. Mijn vraag: is die XTR-naaf goed of is een DTSwiss 240S nog beter? Nog een vraag: is het de moeite om Stan's no tubes of Joe's no flat te gebruiken in combinatie met de RoRo EVO banden (lekbestendigheid, qua gewicht zal het allicht niet zo veel verschil uitmaken). Graag jullie mening.