Sneller rijden: Baanwielen of een koersfiets kopen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

trailstar wrote:
Swannie wrote:
SoundLeSs wrote:Ga naar Nederland. Daar is het vaak €500 goedkoper.
wel niet op ne vlo van 1000€ :wink:
maar idd, maakt wel een hoop eurookens verschil, vb. 12gotrading, math salden, hopmans...
Daarvoor hoef je helemaal niet tot in Nederland te gaan. www.fietskopen.be ofzo hebben ook altijd leuke prijzen voor de koersfietsen staan...
euh die winkel kan en mag je niet gaan vergelijken met math salden,hopmans enzo
daar zijn degelijke en bekende merken te vinden
bij die internetwinkel die jij aangeeft enkel onbekende b-merken met serieuze niet direct zichtbare items waarop men bespaard heeft
bv volgende mountainbike
http://www.fietskopen.be/fietsen/mounta ... 24-xt-2009
xt achterder met de rest vrij hard rommelmateriaal erop (alvio shifters oa)

nog zo'n grap
hoe dat ze daar de maten van een fiets aanraden
http://www.fietskopen.be/informatie/fietsmaten

:lol: :lol: :lol:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

manitou. wrote:nog zo'n grap
hoe dat ze daar de maten van een fiets aanraden
http://www.fietskopen.be/informatie/fietsmaten

:lol: :lol: :lol:
1.65 m > 19" 50 cm framehoogte #-o
eigenljk is da ni voor te lachen e, als ge daar als leek binnenstapt
gegarandeerd da ze u wa rommel in uwe nek duwen #-o
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

ik zou me een koersfiets aanschaffen 2de hand bv
kijk eens op kapaza daar heb je keuze genoeg :roll:
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Post by onlijnmagazijn.net »

Ik denk dat 1000 euro toch een richt prijs is voor een deftige koersfiets. Blijft toch een pak geld. Op Kapaza heb ik al vaak gekeken maar mijn grote probleem is de juiste maat te vinden (verschilt blijkbaar per merk en model) + je weet nooit wat met zo'n fiets gebeurd is.

Mavic Speedcity (1.970 gr)kost bij Janssen Fietsplezier 345 EUR. Schijven + cassete + banden maakt in totaal zo'n 440 EUR

Shimano WH-T565 (2.249 gr) kost 175 EUR bij Bikebuild dus in totaal zo'n 270 EUR.
robin123456789
Mountainbiker

Post by robin123456789 »

koop een koersfiets, zal je veel meer plezier aan beleven dan met de mtb.. wereld van verschil dan met een mtb te rijden. Heb altijd met crossfiets en koersfiets gereden en het verschil met de mtb voel ik wel enorm.. 2de hands vind je dikwijls de beste fietsen voor een goede prijs.
met een 105 groep en een goei stel wielen ben je al veel vooruit..

grtz!
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

en de rommelmarkten in je buurt niet vergeten he. Nu de zomer begint, zijn er overal rommelmarkten.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Idd, koop een koersfiets. Met een opgebouwde mtb zit je ook met andere beperkingen. De zithouding blijft toch altijd wat rechtop ivm een koersfiets en bijgevolg vang je meer wind. En een probleem dat ik heb wanneer ik met slicks op het circuit (van Zolder) ga rijden, is dat ik geen verzet heb dat groot genoeg is.
G-Stoel
Mountainbiker

Post by G-Stoel »

Ik heb jaren met baanbanden op de MTB gereden,ik heb 2 setten wielen.
Nu rijd ik met de koersfiets en dat rijdt toch nog een pak beter(lees sneller).Van de twee setten wielen heb ik n u een setje winter en een setje zomerbanden .
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Post by onlijnmagazijn.net »

Pff, op kapaza wel veel fietsen te vinden maar je zit al snel boven de 500 à 600 EUR voor een degelijke (niet te oude) fiets.
Xaus
Mountainbiker

Post by Xaus »

Ik heb me een extra set XT-wielen gekocht (prijs kwaliteit uitstekend!! zie Van Eyck), heb me daar een koerscassette op laten zetten, kwestie van groter te kunnen schakelen en een setje slickbanden. Haal daar toch makkelijk een gemiddelde van 30 mee.
Groot voordeel is dat mijn MTB volledig afgesteldt is op mijn lichaam en dat die geometrie perfect behouden blijft.
Relatief goedkope oplossing die toch werkt. En een wielsetje vervangen neemt nu niet zoveel tijd in beslag hè.
Post Reply