Vat dit niet verkeerd op, ben geen Boonen-fan, maar zonder Boonen had er nooit een groepeke van 6 geweest. Hij heeft 5x een schifting veroorzaakt en dat na een val waar hij duidelijk last van had. Het is trouwens niet zijn fout dat Flecha geen bochtentechniek heeft en dat Hushovd volledig uitgeput was (focus weg in die bocht). Pozzato is gewoon gekraakt en is geen haar beter dan Evans in de Tour. Ok hij rijdt met stijl. Stijvol wieltjeszuigen that is. Boonen was de sterkste man in koers.Sophie17 wrote:native instinct wrote:@ Sophie 17 . Wat denkt ge van Volderken![]()
en van onze Quickstep wielekeszuiger Pozzato![]()
twas verdorie of dat diene met een navelstreng aan Boonen vasthing.
Ik heb het voor Pozzato(sorry niet omdat ne schonen is) en ik zie ook dat hij makkelijk het gatje dicht kan rijden terwijl die quickstepper al 't werk doet héhé![]()
Ja Volderke heeft goe gereden in de RVV!
En gisteren heeft Boonen VEEL geluk gehad ik had hem liever samen met Thor en de rest aan de meet zien komen maar dat zijn vijgen naPasen hé
snel geirriteerde renners
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
SoundLeSs
- Mountainbiker
- Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
Ik ben een fan van de sport, niet van een renner 
Wat ik gezien heb?
Boonen die verschillende keren iedereen verdomd pijn deed.
Flecha die Vansummeren en Hoste meeneemt in zijn val.
Hushofd die te breed ging.
Pipo die geen 6 seconden dichtkreeg op Boonen.
Voor Hushofd en Flecha geen pardon, fouten maken is "eigen schuld dikke bult".
Stel, puur theoretisch;
Pipo, Boonen, Vansummeren en Hoste rijden samen de piste op,
Vansummeren kan je afschrijven, die heeft zich kapot gereden voor Hoste (en erg verdienstelijk ook).
Hoste zijn spurt?? goed voor het laatste trapje op het podium,
dus zou het gaan tussen Boonen en Pipo.
Kantje boordje voor beide, ze zijn aan mekaar gewaagd in een spurt.
Maar vermits Pipo gediplomeerd wieltjeszuiger is lijkt het mij dat Boonen verdienstelijk gewonnen heeft.
Moest Pipo sterker zijn dan Boonen dan had hij die 6 seconden dichtgekregen.
Conclusie?
Boonen was de beste.
En ik heb me goed geamuseerd languit liggend op de zetel.
(met de laptop erbij en ondertussen de wereldbeker DH volgend op freecaster.tv)
Wat ik gezien heb?
Boonen die verschillende keren iedereen verdomd pijn deed.
Flecha die Vansummeren en Hoste meeneemt in zijn val.
Hushofd die te breed ging.
Pipo die geen 6 seconden dichtkreeg op Boonen.
Voor Hushofd en Flecha geen pardon, fouten maken is "eigen schuld dikke bult".
Stel, puur theoretisch;
Pipo, Boonen, Vansummeren en Hoste rijden samen de piste op,
Vansummeren kan je afschrijven, die heeft zich kapot gereden voor Hoste (en erg verdienstelijk ook).
Hoste zijn spurt?? goed voor het laatste trapje op het podium,
dus zou het gaan tussen Boonen en Pipo.
Kantje boordje voor beide, ze zijn aan mekaar gewaagd in een spurt.
Maar vermits Pipo gediplomeerd wieltjeszuiger is lijkt het mij dat Boonen verdienstelijk gewonnen heeft.
Moest Pipo sterker zijn dan Boonen dan had hij die 6 seconden dichtgekregen.
Conclusie?
Boonen was de beste.
En ik heb me goed geamuseerd languit liggend op de zetel.
(met de laptop erbij en ondertussen de wereldbeker DH volgend op freecaster.tv)
Dat is idd van het goede teveel.fargo wrote:Als renner zou je geirriteerd geraken.
Bekijk eens de beelden van Parijs Roubaix, nog 63 km te gaan, net voor het ongeval.
Maar 10 renners op kop , en daartussen en rond 3 auto's en 17 Motorrijders... moet dat ? Is dat niet een beetje teveel ?
Zondag was er dikwijls een blauwe moter te zien(soort crosstype)met enkel de rijder zonder meer of minder.Dus wat doen die gasten daar dan?
Enkel in de weg rijden,verder nut heeft het niet.
- Sjoerie
- Mountainbiker
Die houden het publiek aan de kant zeker... soms zijn ze zelfs iets te gemotiveerdmaltje wrote:Dat is idd van het goede teveel.fargo wrote:Als renner zou je geirriteerd geraken.
Bekijk eens de beelden van Parijs Roubaix, nog 63 km te gaan, net voor het ongeval.
Maar 10 renners op kop , en daartussen en rond 3 auto's en 17 Motorrijders... moet dat ? Is dat niet een beetje teveel ?
Zondag was er dikwijls een blauwe moter te zien(soort crosstype)met enkel de rijder zonder meer of minder.Dus wat doen die gasten daar dan?
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Sommige koerscommissarissen rijden zelf met de motor ipv met de auto. Zo hebben ze beter zicht op de koers en zeker bij een wedstrijd als Parijs Roubaix is dit soms nodig want vanuit de auto heb je geen zicht op de koers.maltje wrote:
Dat is idd van het goede teveel.
Ook zijn er motards die de rugnummers doorgeven van renners in de kopgroep + renners die lossen uit de kopgroep/peleton doen dit vanop de motor.
Andere motoren zorgen voor begeleiding op de kasseien, om het volk uiteen te drijven zo'n 15-20m voor de renners.
In Frankrijk gebruiken ze ook dikwijls een motor gesponsord door een of ander watermerk die neutrale bidons water meedraagt. Maar dat is dan meer in de Tour.
Niet simpel hoor om zo'n grote koers te begeleiden!