Scalpel BBQ update achterderrie P4

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Jan the Man
Mountainbiker
Location: Niner Jet9 kermit met Lefty, Niner RIP9 Tang, Singular Swift rigid

Post by Jan the Man »

roger wrote:Wat zijn je bevindingen van die Bebop pedalen?
ik heb er nog niet echt mee geemtebeet. ze komen vrijdag op de scalpel, maar heb ze even op de Scott gemonteerd.

Even een rondje door de straat, en ze klikken erg makkelijk in en uit, en zitten toch stevig vast. Erg veel bewegingsruimte, voor je gevoel zit je niet gefixeerd.

Maandag maar even het bos in, afscheid nemen van de Scott. Dat weet ik ook hoe ze het in het bos doen.

Ciao,

Jan
radical
Mountainbiker

Post by radical »

Eindelijk hun gatlelijke stickers veranderd bij notubes!
Matthijs
Mountainbiker

Post by Matthijs »

Wanneer komen nou die volledige pics!!?/
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Hello,
Ik zie dat je ook een soul kozak voornaaf hebt voor je lefty.
Heb je daar een sleutel bijgekregen om deze vast te zetten op je lefty, of hoe doe je dat?
Ik vind nergens zo'n sleutel...
MVG.
Jan the Man
Mountainbiker

Post by Jan the Man »

TaurineR wrote: Heb je daar een sleutel bijgekregen om deze vast te zetten op je lefty, of hoe doe je dat?
MVG.
Ik heb er geen sleutel bijgekregen. Vrijdag wordt alles gemonteerd bij de LBS, en ik ben er zelf bij.

Zal eens kijken hoe dat zit. Ik heb totaal geen ervaring met lefty's tot zover.

@Matthijs: De volledige pics komen als alles op het frame gemonteerd is :wink: . Frame is eind vorige week binnengekomen, en vrijdag a.s. wordt hij geassembleerd.

Ciao,

Jan
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Jan the Man wrote:
TaurineR wrote: Heb je daar een sleutel bijgekregen om deze vast te zetten op je lefty, of hoe doe je dat?
MVG.
Ik heb er geen sleutel bijgekregen. Vrijdag wordt alles gemonteerd bij de LBS, en ik ben er zelf bij.

Jan
Hou het maar eens in t'oog.
Ik heb zo'n model sleutel nog niet gevonden, ik heb ook niet speciaal gezocht moet ik toegeven..
Jan the Man
Mountainbiker

Post by Jan the Man »

Gisteren een ritje met de Bebop pedalen gemaakt. De vrijheid van de schoen tov pedaal vind ik heerlijk. Nog meer dan de Eggbeaters.

Schoenplaatjes zijn hoger, waardoor ze sneller de grond raken als je loopt (ze komen boven het zoolprofiel van m'n schoenen uit). Als je dus veel loopt op stenen, zullen ze waarschijnlijk sneller slijten (maarja, waarom heb je dan een MTB :P )

Geen last gehad van ongewenst uitklikken. Pedalen zijn absoluut spelingsvrij.

De asjes zijn vrij kort, waardoor de Q-factor gunstiger wordt. Echter bij sommige cranks zullen de schoenen de armen gaan beschadigen. De stalen assen zijn iets langer dan de tita.

Ciao,

Jan
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

TaurineR wrote: Hou het maar eens in t'oog.
Ik heb zo'n model sleutel nog niet gevonden, ik heb ook niet speciaal gezocht moet ik toegeven..
Dit is een omgekeerde Torx sleutel. Maat weet ik niet van buiten. Een vriend die in een garage werkt heeft deze voor mij meegebracht. Moet ook wel te verkrijgen/bestellen zijn bij een werkmaterialen winkel.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Jan the Man wrote:
Gisteren een ritje met de Bebop pedalen gemaakt. De vrijheid van de schoen tov pedaal vind ik heerlijk. Nog meer dan de Eggbeaters.

Schoenplaatjes zijn hoger, waardoor ze sneller de grond raken als je loopt (ze komen boven het zoolprofiel van m'n schoenen uit). Als je dus veel loopt op stenen, zullen ze waarschijnlijk sneller slijten (maarja, waarom heb je dan een MTB :P )

Geen last gehad van ongewenst uitklikken. Pedalen zijn absoluut spelingsvrij.

De asjes zijn vrij kort, waardoor de Q-factor gunstiger wordt. Echter bij sommige cranks zullen de schoenen de armen gaan beschadigen. De stalen assen zijn iets langer dan de tita.

Ciao,

Jan
Ok,bedankt voor de toelichting.Zijn ze dan te vergelijken met de Frogs van Speedplay?
Jan the Man
Mountainbiker

Post by Jan the Man »

roger wrote: Ok,bedankt voor de toelichting.Zijn ze dan te vergelijken met de Frogs van Speedplay?
Dat zou ik niet weten. Ik heb nooit met Speedplay pedalen gereden.

Ciao,

Jan
Post Reply