Meeting te Rotselaar 13/4/2009 Paasmaandag
Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Re: Meeting te Rotselaar 13/4/2009 Paasmaandag
Post by StrammerMax »
Dat is heel jammer! Ik heb nog speciaal m'n gsm uit m'n rugzakje gehaald om te zien of je soms iets had laten weten omdat ik geen rubber-12 bespeurde!rubber-12 wrote:Kom ik om 10:02 aangevlogen op de parking van de Meander om nog net in de verte een MTB clubje te zien verdwijnen. Nét te ver om nog te kunnen claxoneren.
Zo verlegen moet gij anders niet zijn, zoals ik u daar bij die eerste steile heuveltop naar boven zag biken. En uw zoon zal wel een goede leermeester hebben! Hij had in ieder geval heel wat in zijn mars! Dat hij de tekst op uw sticker maar in gedachten houdt! Hij kan nog een heel leven plezier hebben aan 't biken!Gf biker wrote:Was een beetje bang dat de zoon de hoogtemeters niet goed zou verteren, maar hij klimt gewoon beter dan mij!
Ik heb met bewondering gekeken naar de kunde waarover de meesten beschikten! Voor mij was het ruim zwaar. Ik heb wel de vorige twee dagen ook wat afgefietst, dat is niet in m'n kleren gekropen, maar zelfs dan nog! Hellingen is niet mijn ding, ik heb er m'n tijd voor nodig en jammer genoeg niet voldoende kracht in m'n benen! Ik kan alleen maar m'n best doen! Goed dat manitou de achterblijvers in de gaten hield! En het was fijn dat niemand zich vrolijk maakte over degenen die het minder goed aankonden! Ik ben dan wel een keer in het decor gevlogen daar aan de autoweg, maar die trappen aan het einde heb ik allemaal met de bike gedaan. Dat lijkt voor jullie misschien niks, maar voor mij was 't een prestatie!
Ik herkende bepaalde plekken waar we passeerden en ben dat gaan opzoeken in m'n bike-dagboek waar ik vanaf het begin altijd opgeschreven heb waar ik ging biken, met wie, welke afstand, het type weer enzovoort. Wel, bijna een jaar geleden, op 3 mei 2008, ben ik met m'n maat, de ex-wielrenner die me op de mountainbike gekregen heeft, delen van de “Demerlandroute” en “De 4 heuvels route” gaan rijden, dit zijn vaste mountainbikeroutes in de streek van Aarschot, Rotselaar, Gelrode en Nieuwrode. Wij hadden toen 67 km gereden en ik schreef het volgende: "Mooie toer, mooie omgeving. Soms wel veel asfalt en verharde wegen. Pittige klimmen en spectaculaire afdalingen. Op het einde is mijn pijp uit en moet K. af en toe eens wachten. Maar voor het grootste deel van de tocht mag hij zeker niet mopperen over mijn snelheid!" Voilà, dus zo verlegen hoef ik dus toch niet te zijn!
Ik heb foto's van jullie gemaakt bij die eerste steile afdaling. Maar 't was geen digitaal toestel. Ik zal een foto-cd laten maken, dan kan ik ze later mailen aan wie geïnteresseerd is. Of ge veel van de bikers gaat zien tegen de achtergrond is zeer de vraag. Gezien ik niet veel foto's maak kan het wel een tijd duren eer dat filmpje ontwikkeld wordt! Ik zal het in dit topic melden als het zo ver is! Bedankt aan de mensen die deze rit georganiseerd hebben! Groeten!
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ben hier ook geweest en het was een prachtige tocht!
Ben onder de indruk van het ongelooflijk hoge fungehalte je hier in de streek kunt hebben.
Ik heb de track op mijn gps opgenomen en ga deze in de zomer zeker nog eens narijden.
Merciekes aan Liesss, Gert en Farmer voor het gidsen en de mensen die ons halverwege een korte bevoorrading hebben bezorgd
Het weer was mooi, de sfeer zat er dik in en gelukkig zijn er geen al te erge ongevallen gebeurd. Op naar een volgende meeting !!
Hier wat prentjes:
http://www.pixagogo.com/9600544241
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Re: Meeting te Rotselaar 13/4/2009 Paasmaandag
sorry ervoorrubber-12 wrote:Vanmorgen nog gauw mijn AM klaargemaakt en met veel gesukkel op de fietsendrager gezet. Een Thule Euroway en een Ghost AMR zijn niet de beste vrienden.manitou. wrote:Vertrekuur zal rond 10h zodat de langslapers ook nog op tijd kunnen komen.. Na Bertem en Kortenberg met de marathon bike, wilde ik wel eens weten hoe de iets ruigere fiets het doet in gezelschap.
Volledig in ornaat in de auto en alles bij de hand om geen tijd te verliezen ter plaatse.
Kom ik om 10:02 aangevlogen op de parking van de Meander om nog net in de verte een MTB clubje te zien verdwijnen. Nét te ver om nog te kunnen claxoneren.
Balen dus. Dan maar zelf op tocht gegaan en de eerste bult die ik zag op, teveel asfalt naar mijn zin en passeer ik een blauwe Bloso route. Dan heb ik die maar gedaan, alhoewel er onderweg een splitsing naar de rode was met een weggeltje dat me meer aanstond. Maar zonder gids en kaart ging ik met niet in het avontuur storten.
Alles bijeen was er maar één stuk wat leuker, naar de beschermer van Wesemael toe én de afdaling over de trappen. Dat ging wel vlot met de AM.
Uiteindelijk was ik wel wat vroeger bij mijn kameraden.
volgende maal zal ik via een pb mijn gms nummer doorgeven zodat je kan bellen ofzo
mea culpa
Geert zoals gewoon mooie foto'sSchijfrem wrote:![]()
Ben hier ook geweest en het was een prachtige tocht!![]()
![]()
Ben onder de indruk van het ongelooflijk hoge fungehalte je hier in de streek kunt hebben.
Ik heb de track op mijn gps opgenomen en ga deze in de zomer zeker nog eens narijden.
Merciekes aan Liesss, Gert en Farmer voor het gidsen en de mensen die ons halverwege een korte bevoorrading hebben bezorgd![]()
Het weer was mooi, de sfeer zat er dik in en gelukkig zijn er geen al te erge ongevallen gebeurd. Op naar een volgende meeting !!![]()
Hier wat prentjes:
http://www.pixagogo.com/9600544241
- devil biker
- Mountainbiker
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Als het mogelijk is mag je mij die altijd eens bezorgen, het zag er daar een plezante boel uitSchijfrem wrote:Ik heb de track op mijn gps opgenomen en ga deze in de zomer zeker nog eens narijden.