12/04/2009 Sint-Martens-Voeren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

julie wrote: tja het is pasen morgen...familie verplichtingen..
trouwens, werd deze tocht normaal gesproken niet op 2e paasdag georganiseerd?
Inderdaad Julie.
Ik was het al jaren zó gewoon dat ik vorige week al afspraken gemaakt had om maandag in St.Martens Voeren te gaan fietsen, tot iemand anders me erop wees!
Ik ken de reden ook niet.
Heeft misschien hier iets mee te maken : de vorige jaren was er op Paasmaandag altijd een wandeltocht in 's Gravenvoeren, die ook altijd veel volk trok, en in die streek is het noet gemakkelijk om elkaar dan te vermijden.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Schijfrem wrote: Ik ben er vandaag met de koersbak geweest fietsen. Heb daar een ferm bui over mijne kop gehad.
Dus kurkdroog zal het daar morgen niet zijn en ge zult het stof dus niet uit uw ogen hoeven te prutsen, eerder wat modder peis ik :-)
Waar hing die bui dan ?
Want ik zie op de weerstations van Mortroux en Chaineux (allebei op slechts enkele km van de Voerstreek) tot nu toe 0 mm neerslag vandaag. Alleen voor Maastricht-Beek zie ik 0,3 mm (vóór of op de middag).
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Ik ga traditioneel voor de dubbel 40+25.
De voerstreek ligt mij blijkbaar goed, mijn beste chrono's waren in de fietschallenge (toen die nog zo geen geldwolf-allures had).
Vind het een prachtige streek met een zeer gevarieerd parkoers, eerste stuk veel klimmen en dalen in bossen, tweede stuk meer veldwegen.
mierlo6
Mountainbiker

Post by mierlo6 »

Johan M zal er ook zijn, in licht? beschonken toestand en zal de Flipper wellicht niet kunnen volgen....
Last edited by mierlo6 on Sun 12 Apr 2009 18:24, edited 1 time in total.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

lowie wrote:
Schijfrem wrote: Ik ben er vandaag met de koersbak geweest fietsen. Heb daar een ferm bui over mijne kop gehad.
Dus kurkdroog zal het daar morgen niet zijn en ge zult het stof dus niet uit uw ogen hoeven te prutsen, eerder wat modder peis ik :-)
Waar hing die bui dan ?
Want ik zie op de weerstations van Mortroux en Chaineux (allebei op slechts enkele km van de Voerstreek) tot nu toe 0 mm neerslag vandaag. Alleen voor Maastricht-Beek zie ik 0,3 mm (vóór of op de middag).
Gelooft gij nog altijd in die ondingen zoals weervoorspellers, weerstations en buienradars? #-o
Soit ik reed daar op een bepaald moment Fourons-st-Martin of zoiets binnen en het was aan het regenen, niet veel maar wat op mijn regenvestje hing was water. :-?
Op het kaartje hieronder is de gele track het stuk weg waar ik mijn deel van de nattigheid heb gehad:
Image
Laat maar weten hoe stoffig het daar was vandaag

:wink:
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Zou deze 40km-tocht morgen op gps (edge 705) willen narijden.
Wil er iemand mij deze in de loop van de dag even doormailen?

Merciekes! :wink:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ik vond het parcours beduidend minder dan een paar jaar geleden
gelukkig perfecte droge ondergrond
want we moesten een paar keer door een veld en een weide 8) :-D
vanduffel 1
Mountainbiker

Post by vanduffel 1 »

een prachtig tochtje!, niet voor de singletracks maar des te meer voor het landschap. het ging ook lekker snel over de harde ondergrond. gem. 22,4 km/u we hebben er echt van genoten.
merci :-D
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Dit was met heel véél voorsprong de saaiste Voerentocht die ik al gereden heb !
We hebben geen meter bos gehad, niks single-track, niks spectaculair, niks.
Enkel veld, veld en nog eens veld.
Inderdaad het blijft uiteraard een geweldig landschap, waarvan ik absoluut ook genoten heb. Maar van het parkoers kan ik met de beste wil van de wereld niks goeds zeggen. Zo een toch kan je evengoed in Glabbeek gaan rijden :-)

Alhoewel de bepijling in orde was, heb ik het toch weer gepresteerd om een gans stuk verkeerd te rijden, waardoor ik er 44 had aan de finish, maar daar stond ik al na precies 2 uurkes #-o

Dan maar op eigen houtje de andere richting (noordelijk) op gefietst. Eerst over het vast parkoers, overgeschakeld op de hollandse routes tot in Vaals en dan via de bordjesroutes over de weg terug. Uiteindelijk dus een goeie training van 90 km gedaan
:-)
Voor ik die extra lus begon, even gepraat met iemand van de org. Zij mochten nergens ten noorden van Voeren (dus in de bossen) komen, het was dus alweer met dank aan de groene apen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Biestie1 wrote:Dit was met heel véél voorsprong de saaiste Voerentocht die ik al gereden heb !
We hebben geen meter bos gehad, niks single-track, niks spectaculair, niks.
Enkel veld, veld en nog eens veld.
Inderdaad het blijft uiteraard een geweldig landschap, waarvan ik absoluut ook genoten heb. Maar van het parkoers kan ik met de beste wil van de wereld niks goeds zeggen. Zo een toch kan je evengoed in Glabbeek gaan rijden :-)

Alhoewel de bepijling in orde was, heb ik het toch weer gepresteerd om een gans stuk verkeerd te rijden, waardoor ik er 44 had aan de finish, maar daar stond ik al na precies 2 uurkes #-o

Dan maar op eigen houtje de andere richting (noordelijk) op gefietst. Eerst over het vast parkoers, overgeschakeld op de hollandse routes tot in Vaals en dan via de bordjesroutes over de weg terug. Uiteindelijk dus een goeie training van 90 km gedaan
:-)
Voor ik die extra lus begon, even gepraat met iemand van de org. Zij mochten nergens ten noorden van Voeren (dus in de bossen) komen, het was dus alweer met dank aan de groene apen.
2 antwoordjes :
- 't was wel echt niet alleen veld hé - wel het stuk tot de eerste bevoorrading, dat was echt saai. Maar de Berwinne-vallei, nadien de omgeving van Saint Jean de Sart, en de kilometerkes na de laatste bevoorrading waren toch niet echt mottig. Wat noem je single-trakcs ? Die zijn hier, op enkele stroken na richting Teuven, niet zo talrijk, maar pittige beklimmingen en zoals je zelf zegt : mooie landschappen, die waren er toch wel bij (en dat laatste is voor mij ook wel één van de geneugten van de mtb)
- parcours : ik heb op twee bevoorradingen (noem het maar dubbel-check) met de organisatoren gepraat over de totale ommegooi van het parcours. Ik heb daaruit begrepen dat degene die zich met het ontwerpen van het parcours bezig houdt omwille van zware ziekte een beetje uit de running was. Ze lieten me verstaan dat ze wél het vaste parcours mochten gebruiken (waarom hebben ze dat dan niet gedaan ?) en dat ze volgend jaar alles zouden herbekijken. Misschien heb jij een derde mening gehoord. Wait and see .... next year ?

Enfin, ik heb er wel van genoten, zeker ook omdat alles er kurkdroog bijlag (enkele jaren geleden heb ik ook eens vanuit Berneau of Warsage, weet het niet meer precies, een TT gedaan door die velden van het eerste stuk, en toen was het daar stoempen tegen 10 km/u ipv vliegen tegen 30 !)
Ik moet ook eerlijk toegeven dat we gestart zijn met een eigen lus van 20 km richting De Planck, Nurop, Teuven, Veurs met 550 hms, en dat dat wel het mooiste van de dag was.
De TT van 42 km hadden 680 hms - kan dus een stuk beter. De rustige mtb-er, en daar moeten we toch ook aan denken, zal dit wel top gevonden hebben.

Maar waar zat iedereen ? Niet te begrijpen dat zo'n bekende en veel volk lokkende TT nu plots met deze vrij doodse toestand zat.

Conclusie ?
'k Weet het ook niet meer.
Post Reply