11/04/2009 Templeuve (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

yoeri wrote:
Herder Steven wrote:Ik heb vorig jaar zo goed als gans de tocht in een groepje gezeten; was af en toe wel handig gezien er toch iets meer wind stond dan morgen het geval zal zijn. Ik denk dat we vorig jaar rond 9u-9u15 aangezet zijn...
Ziet er ideaal uit. Hoelang hebben jullie er vorig jaar ongeveer over gedaan?
Ik ben na de tweede ravito buiten Templeuve (aan de Windmolen) terug naar het station gereden en had toen net geen 100 km op de teller. De rest van het groepje is verder gereden voor de extra lus (ik was overigens gelost uit dat groepje net voor de strook van Mons-en-Pévèle en me op die strook dan zodanig choco gereden dat ik er niet meer ben bijgekomen... :oops: ). Reken op een gemiddelde tussen 25 en 30.Sommige kasseistroken kunnen tegen +30 per uur; den bos is iets anders natuurlijk... :P
Putter Pierre
Mountainbiker

Post by Putter Pierre »

2 kilo druk op Michelin AT's had ik verleden jaar en zweefde over de stenen
Dit jaar 2 kilo en met SLICKS !!!!!!!!!!!
YES WE CAN fly
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

vandaag voor het eerst kennisgemaakt met de kasseien van Parijs-roubaix, en ze zijn niet te onderschatten.
Alleen gestart en net toen ik bij een groepje kwam, was de 1e bev. Tot nu toe hadden we slechts 1 kasseistrook mogen doen. Aan km 36 het bos van Wallers ingedoken, en amaai. Dat er daar tijdens de koers niet meer platvallen, ongeloofelijk. Ter hoogte van mons en pevele +- 85km en 3uur onderweg, heb ik efkens moeten bijtanken aan een mobilhome, want ik kreeg ne serieuzen tik van den hamer (2e bev. gemist). Na de 3e bev ging het opnieuw een klein beetje beter, maar de laatste 10km na carrefour de l'arbre waren de benen en de energievoorraad meer dan op. 'k Denk dat ik niet zuinig genoeg gereden heb onderweg. In totaal misschien 5km in 't wiel kunnen hangen en de rest bijna altijd wind op de neus. 4u48 minuten gereden over de 130km
Ze zeiden me voor de start dat deze lastiger was dan de RVV, en ik was vorige week in ieder geval veel frisser op het einde dan nu.
Morgen ga ik de beentjes wat rust gunnen
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

't was lang geleden, maar vandaag was het zover: ik ben mezelf nog eens tegengekomen en hoe. De laatste 2u van onze rit heb ik verschrikkelijk afgezien. Nog een geluk dat ploegmaat Benedikt me uit de strakke wind kon zettenof ik was nog onderweg. Toegegeven: dit "toeristen ritje" (met die ingesteldheid ben ik vertrokken) zou ik ne keer rap klaren, maar viel me dat tegen. Compleet onderschat en bekocht met een fenomenale inzinking. Morgen kijk ik met een andere bril naar de Profs, respect !

Ik had wel nog nooit over die kasseien gereden, maar soit, als ge een Ardennen MTB marathon kon rijden zou dit toch een makkie zijn ? Awel, op Carrefour de L'arbre bijna geweend van miserie. Die kasseien, dat is gewoonweg de stille langzame dood, verschrikkelijk gewoon.

Enfin, om maar te zeggen: weeral veel geleerd, voetjes op de grond, respect voor wie zo 270km rijdt, na 135km en ik weet niet meer hoeveel stroken er waren, kon ik echt geen pap meer zeggen.

Morgen heb ik een plekje gereserveerd op Carrefour De L'arbre, als toeschouwer met een pintje en braadworst ... man man, dat zal deugd doen:-)
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

hetzelfde hier, me helegans choco gereden op de laatste kasseistroken. Nuja, ik had na de 1e strook al gevoeld dat het niet voor vandaag zou zijn. Geen macht in de benen en kloterij met mijn fiets die niet altijd deed wat ik van hem verlangde. Als de moral niet helemaal goed zit komt het moeilijk nog goed
Vorige week bij wijze van spreken de RVV al fluitend afgewerkt. Maar dit is toch heel andere koek me dunkt. Hier worden de pannekoeken van de echte mannen onderscheiden, waar ik zelf zit laat ik effe in het midden :-)
desalnietemin sta ik volgend jaar er weer aan de start
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Deze rit was inderdaad niet te onderschatten. De eerste km's gingen vlot, maar na enkele kasseistroken was het al serieus voelbaar. De vingerkootjes en armspieren voelden lam aan van de schokken. Dan toch mijn ‘teveel druk’ uit mijn banden gelaten en het was al een stuk aangenamer. Ik had voor deze rit een ander zadel gemonteerd. Dit bleek ook al geen goeie keuze te zijn, na 80km begon ik het zadel al serieus te voelen.
Na de laatste bevoorrading dacht ik van ‘dit laatste’ neem ik d’r ook nog bij. Enkele km’s verder was de pijn aan mijn zitvlak echter niet meer te harden en ben ik teruggekeerd richting Templeuve. Na 107km was ik toch blij dat ik aan mijn auto was.
Dit was mijn eerste deelname. Volgend jaar zal ik toch iets meer voorbereid aan de start staan voor de 132.

Peter G,
Benedikt en u reden wel een strak tempo. Ik denk dat er veel blij zouden zijn moesten ze het wiel van Benedikt al zouden kunnen volgen…
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Vandaag voor de 3e keer onze favoriet gereden maar vastbesloten om nu de volledige 135 km af te haspelen. Nou moe , dat is gene kattepis.
In totaal hebben we een 17-tal kasseistroken gedaan (ge zoudt uwen tel kwijt geraken) al dan niet op het officiële parcours. #-o

Aan de eerste bevoorrading een "eenzame cowboy" tegengekomen en een eindje samen gefietst maar aan de eerste kasseistrook (nog niet eens op het parcours) kwam het verschil tussen de A-ploeg en de B-ploeg bovendrijven en hebben we hem maar wijselijk laten rijden :oops:

'k Ben blij dat ik het eens gedaan heb maar volgend jaar zal de 100 km wel volstaan.

Niet te onderschatten mede door de strakke wind , grotendeels in het nadeel.Meest afgezien in Mons en Pévèle en na de strook van den "carrefour" was het doosje helemaal leeg

Tot volgend jaar :bounce: :bounce: :bounce:
betonboerke
Mountainbiker

Paris-Roubaix

Post by betonboerke »

Inderdaad deze rit is echt niet te schatten, hoe ze het doen met de koersfiets is voor mij een raadsel, het kan niet anders of ze hebben morgen een heel speciale fiets en zeker speciale banden, want het ligt er echt slecht bij, of het nu zwaarder is dan de RVV dat denk ik niet want de hellingen zijn zeker niet te vergelijken. Het was voor ons de eerste keer maar we komen volgend jaar zeker terug, en nu we de kasseien gezien hebben, kunnen we morgen beter inschatten wat die mannen afzien, zeker als je weet de ze gestart zijn in Parijs. Tot volgend jaar!!
olike11
Mountainbiker

Post by olike11 »

toch ook pluim voor de goeie organisatie , eerste jaar dat ik deze rij en aangezien commentaren van vorig jaar die slecht waren vond ik het vandaag toch dik in orde allemaal ook rekening houdend dat men in frankrijk zit toch goed gedaan
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Post by onlijnmagazijn.net »

Aan de reacties te zien heb ik er toch goed aan gedaan om te passen voor dit jaar. Met mijn huidige conditiepijl zou ik daar nog ergens langs de kant liggen... :lol:

Op 1 mei wil ik de eerste keer kennis maken met de kasseien tijdens de Superklassieker van de Vlaamse Wielrijderbond....

Als dat meevalt ga ik volgend jaar zeker komen rijden.
Post Reply