11/04/2009 Astene
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
De Herders gaan hier ook van start. We zijn weg om 8u30.
Voorlopig zijn we reeds met een man of 15...
Voorlopig zijn we reeds met een man of 15...
-
Barteken
- Mountainbiker
- Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)
er is voor elk wat wils... veel dreven, wat bos, weidedoorsteken,... grindweggetjes in Latem... Hier en daar zit er een ietwat langere wegstrook in als verbinding, helaas onvermijdelijk in deze buurt... om me voorzichtig uit te drukken, off road % ligt zeker boven de helft...
Als het niet onweert deze avond moet het morgen allemaal heel goed berijdbaar zijn...
Als het niet onweert deze avond moet het morgen allemaal heel goed berijdbaar zijn...
- den mountenbiker
- Mountainbiker
-
Horsepower
- Mountainbiker
Post by Horsepower »
Leuk tochtje, mede uiteraard door het fantastische weer. Vooral het bosje in St-Martens-Latem vond ik zeer tof (temidden van de 'kleine huisjes' aldaar).
Afstanden klopten wel niet, denk ik ?
Groeten
Afstanden klopten wel niet, denk ik ?
Groeten
Vandaag ook afgezakt naar Astene voor een leuke tocht. In het eerste deel wat veel baan, met uitzondering van het leuke bosje. 't Was inderdaad af en toe kijken naar de "huisjes" aldaar
In het tweede deel kwam er wat meer offroad aan te pas. Bevoorradingen waren lekker en voldoende.
Wat betreft de afstanden gaf mijn kilometertellerke inderdaad een paar kilometers meer aan. Ik weet niet of mijn tellerke op nul stond of niet, dus...
Volgend jaar weer van de partij....
In het tweede deel kwam er wat meer offroad aan te pas. Bevoorradingen waren lekker en voldoende.
Wat betreft de afstanden gaf mijn kilometertellerke inderdaad een paar kilometers meer aan. Ik weet niet of mijn tellerke op nul stond of niet, dus...
Volgend jaar weer van de partij....
- den Trekmountainbiker
- Mountainbiker
Astene
Post by den Trekmountainbiker »
Hoi,
goe weer, vriendelijk onthaal, en vertrokken voor de 30km (vanmorgen al 75km weest rijden in Zulte met de koersfiets...)
eerste 5km geen wegeltje of bos te zien... spijtig
daarna toch ruimschoots goedgemaakt met het speelbos in latem, (2x gedaan
)
dan door talrijke dreven in deurle, echt een vlamparcour
de bevoorrading was oké, nu richting de pinte..
nog nooit hier gereden.. was zelfs langs een moeras!! kheb echt genoten van dit stuk. dan richting nazareth door de gekende bossen langs E17, hier was het sompig maar toch goed te doen. dan nog wat lussen in astene om zo terug bij zaal ten hove te komen.
twas geleden van december dat ik nog op de mtb gezeten had, dus dit was een goede rit...
tot de volgende keer...
goe weer, vriendelijk onthaal, en vertrokken voor de 30km (vanmorgen al 75km weest rijden in Zulte met de koersfiets...)
eerste 5km geen wegeltje of bos te zien... spijtig
daarna toch ruimschoots goedgemaakt met het speelbos in latem, (2x gedaan
dan door talrijke dreven in deurle, echt een vlamparcour
de bevoorrading was oké, nu richting de pinte..
nog nooit hier gereden.. was zelfs langs een moeras!! kheb echt genoten van dit stuk. dan richting nazareth door de gekende bossen langs E17, hier was het sompig maar toch goed te doen. dan nog wat lussen in astene om zo terug bij zaal ten hove te komen.
twas geleden van december dat ik nog op de mtb gezeten had, dus dit was een goede rit...
tot de volgende keer...
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Was een plezant tochtje met in het begin veel baan dit werd ruimschoots goed gemaakt naar mate de kilometers voorbij gingen.Tamelijk afwisseling gehad qua off-road met o.a het ''speelboske'' kon het niet laten om deze nog eens te doen
.De bos tracks waren goed berijdbaar aan de auto snelweg.Hier en daar nog wat grintwegels , single tracks en boere wegels.Bevoorrading best ok.Heb de 50 km gereden waren uiteindelijk 56 km geworden.De bepijling kon ietske beter hier en daar eentje meer hangen was een optie soms wat getwijfeld.De douche's waren ijskoud
.De nieuwe parcour bouwer heeft dat goed gedaan 
Gisteren de 40 (50)km gereden.Schoon parcours
rustig opgebouwd,schitterend weer en een goede organisatie.
Kortom:een geslaagde voormiddag
Pluspunt was 2 bevoorradingen,ook op de 40
fotos: http://www.mtb-live.com/nl/mtb-fotoalbu ... y&catid=80
Kortom:een geslaagde voormiddag
Pluspunt was 2 bevoorradingen,ook op de 40
fotos: http://www.mtb-live.com/nl/mtb-fotoalbu ... y&catid=80