Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

prideandglory1891 wrote:klimmetje voor de paterberg kon je nochtans oprijden. Alé, gisteren toch, er lag ook al ijs, maar ben er boven geraakt. Maat van me wel niet, gleed ook uit.

Wie moet je eigenlijk contacteren om die problemen te melden. Er zal daar maar eens iemand vallen en toevallig alleen zijn, je ligt daar mooi te liggen in the middle of nowhere
het bovenste laagje van het ijs was al gesmolten door de zon waardoor ik het risico niet wou nemen, was vrijdag al redelijk hard op mijn schouder gevallen en wou geen risico's nemen.

heb na de tocht eens op het bord gekeken van de route, gezien dat er enkele namen op staan zoals jowan bikes, ... en nog een paar die ik ondertussen weeral vergeten ben :oops:
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Jah aan ijs en zo kan je deze dagen nie veel doen! Misschien een naar Sabine Haghedooren bellen om te vragen wanneer het gedaan is met vriezen?

Wat de sporen aan de Hotondafdaling betreffen die lagen daar voor zover ik weet deze zomer ook! In de zomer een mooi (maar gevaarlijk) technisch stukje!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

snellebeentjes wrote:Jah aan ijs en zo kan je deze dagen nie veel doen! Misschien een naar Sabine Haghedooren bellen om te vragen wanneer het gedaan is met vriezen?

Wat de sporen aan de Hotondafdaling betreffen die lagen daar voor zover ik weet deze zomer ook! In de zomer een mooi (maar gevaarlijk) technisch stukje!
Met dat ijs heb ik persoonlijk geen enkel probleem.
Maar aan de hotond, laat daar maar eens een enkeling tegen de grond gaan... Oké, je kan overal vallen, i know, ma die afdaling is er een klein beetje over vind ik.
Tegen sporen en putten heb ik ook geen enkel probleem, ma die sporen zijn toch wel 20a30cm diep.
Beetje opvullen of zo zou geen kwaad kunnen
Djess
Mountainbiker

Post by Djess »

Iemand idee hoe deze bloso-tocht erbij ligt in deze tijd van het jaar en met dit weer? Bij gebrek aan een tt in de buurt zou ik wa willen doen aan mijn klimmers-capaciteiten met het oog op 4 april (Ronde v Vlaanderen). :wink:
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

we zijn zaterdag de bloso routes gaan rijden, groen blauw en rood, natuurlijk is het te zien hoe technisch je bent want ier en daar wel echt niet te doen om te rijden.
heb de patersberg offroad gedaan en de eerste 100 meter is te doen maar de rest is stappen.

voor de rest have fun ( we dit )

gr

BEASTY
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

er is me zonet een voorstel gedaan om volgende week woensdag een bloso route te doen, ik heb carte blache gekregen en dacht aan Kluisbergen of de route van ronse - maarkedal.

Dus mijn vraag is wat mag en kan ik van dit traject verwachten ??
alle info is welkom. thx in advance

MaC'Red
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

kan men van de paterberg makkelijk naar de koppenberg om nadien terug op het officiele parcours uit te komen ??

MaC'Red 8)
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

MaC'Red wrote:kan men van de paterberg makkelijk naar de koppenberg om nadien terug op het officiele parcours uit te komen ??

MaC'Red 8)
Ik ben misschien te laat om te antwoorden, maar toch doe ik het, voor de volgende keer ofzo :P Als je de groene, daarna de blauwe en dan de rode route doet moet je op die rode de paterberg beklimmen. Maar als je eerst naar de Koppenberg wil (wat ik zelf ook gedaan heb) moet je het bordje naar rechts die je over de paterberg loodst verwaarlozen en gewoon rechtdoor rijden. Dan kom je op een vreemd kruispunt waar je rechts moet gaan. Je volgt de Driesstraat en dan sla je links de Neerhofstraat in. Deze straat volg je een heel eind, het gaat over in de Hevelweg. Dan kom je uit op een grote weg, daar ga je rechts en de eerste straat weer rechts in en je ziet de Koppenberg mooi voor je liggen. Hopelijk lukt het om het te vinden want ik heb bijna 10km omgereden om de koppenberg te vinden #-o :-)
Anders probeer dit eens:
http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&ms ... e074e7fc91

Veel succes !

Grtz Donavan
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

MaC'Red wrote:kan men van de paterberg makkelijk naar de koppenberg om nadien terug op het officiele parcours uit te komen ??

MaC'Red 8)
Ik ben misschien te laat om te antwoorden, maar toch doe ik het, voor de volgende keer ofzo :P Als je de groene, daarna de blauwe en dan de rode route doet moet je op die rode de paterberg beklimmen. Maar als je eerst naar de Koppenberg wil (wat ik zelf ook gedaan heb) moet je het bordje naar rechts die je over de paterberg loodst verwaarlozen en gewoon rechtdoor rijden. Dan kom je op een vreemd kruispunt waar je rechts moet gaan. Je volgt de Driesstraat en dan sla je links de Neerhofstraat in. Deze straat volg je een heel eind, het gaat over in de Hevelweg. Dan kom je uit op een grote weg, daar ga je rechts en de eerste straat weer rechts in en je ziet de Koppenberg mooi voor je liggen. Hopelijk lukt het om het te vinden want ik heb bijna 10km omgereden om de koppenberg te vinden #-o :-)
Anders probeer dit eens:

Veel succes !

Grtz Donavan
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

MaC'Red 8)
Anders probeer dit eens:

Veel succes !

Grtz Donavan
Post Reply