MTB vakantie rond Sion (Zwitserland)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
rubber-12
Mountainbiker

MTB vakantie rond Sion (Zwitserland)

Post by rubber-12 »

Wij kunnen in de tweede helft van juni een chalet huren in Anzere, in de buurt van Sion in Zwitserland.
Is er daar wat te beleven op MTB gebied?

Ik heb al gevonden dat de Cristalp daar in de buurt komt.
Hoe zit het met bewegwijzerde routes,
zijn er gemakkelijk (en veel) GPS tracks voor tochten in de omgeving te vinden?
We rijden liever niet met de auto ergens naartoe om daar een tocht te doen, maar vertrekken liefst vanuit onze chalet.

Ervaringen in die regio, tips,.... allemaal meer dan welkom.
swimmer
Mountainbiker

Post by swimmer »

Ik ben in januari gaan skiën in Veysonnaz (gebied van 4 vallées). Daar waren zeker uitgepijlde routes voor VTT in de zomer.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

swimmer wrote:Ik ben in januari gaan skiën in Veysonnaz (gebied van 4 vallées). Daar waren zeker uitgepijlde routes voor VTT in de zomer.
Maar dat is aan de zuidkant van de valei, hoe is het aan de noordkant gesteld?
jant
Mountainbiker

Post by jant »

Beste,

Vorig jaar in Sion geweest en er zijn uiteraard uitgepijlde routes (zelfs nog van één of andere raid waar de bordjes blijven van hangen zijn )

Voor meer uitleg kan je gerust naar mijn madam mailen die een reisbureau uitbaat en die ook nog eens 6 maanden in Sion gewoont heeft dus de streek van binnen en van buiten kent

groeten herder janten
voor meer uitleg mail naar info@perlan.be

enkele winterfotookes van vorig jaar : http://picasaweb.google.be/jan.trouve/S ... directlink
tish
Mountainbiker

Post by tish »

In Crans-Montana, niet ver van Sion heb ik ook al pijltjes gezien voor fietsroutes. Dat is in skigebied en dus niet van de poes. :wink:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

tish wrote:In Crans-Montana, niet ver van Sion heb ik ook al pijltjes gezien voor fietsroutes. Dat is in skigebied en dus niet van de poes. :wink:
We gaan voor 2.000-2.500 hm per dag :bounce: .
Maar de kans is heel groot dat we nu naar Auvergne in Frankrijk gaan en volgend jaar naar Anzere.
Post Reply