19/04/2009 Snellegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

19/04/2009 Snellegem

Post by dhoop »

Ja, "witte animator" is er al iets bekend van de beste toertocht van de streek :bounce: :wink:
branko-brenda
Mountainbiker

Post by branko-brenda »

Ik heb gehoord dat het in orde zal zijn 8)
kilted biker
Mountainbiker

Re: 19/04/2009 Snellegem

Post by kilted biker »

dhoop wrote:Ja, "witte animator" is er al iets bekend van de beste toertocht van de streek :bounce: :wink:
Ik zal hem eens wakker maken. Maar hij is nu bezig met het "paasontbijt" en de "paaseierenraap" voor 12 april. Meer info op www.vrij-actief.be
De kleine toer werd vorige week getest, en zo goed als compleet bevonden.
Gisteren de lus voor de grote toer gereden, en ook daar voldaan huiswaarts gekeerd.
Er zal heel wat verschil zijn met de rit van Januari, want de "papa-koeien" :evil: :evil: houden de wacht in de weide-doorsteken. En er wordt voor deze editie nog eens wat meer uitgeweken naar Loppem.
Meer info volgt nog.

Grtzzz.
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

de streek van loppem dat wilt zeggen nog meer bos :lol:
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Hoi,

een beetje meer info ivm onze zomertoertocht.
Er zitten toch weer een paar volledig nieuwe stukken in, en hoe dan ook is het weer een totaal verschillende rit in vergelijking met die van januari.
Morgen , in de vooravond, rij ik de kleine toer volledig. Kwestie van de exacte kilometers te kennen. Als ik eens vlug overloop, tel ik zeker acht "aangelegde single-track" bosjes. =D> :bounce: =D> Tel daar nog een ferme dosis eenmalige privé-doorgangen =D> =D> bij en we kunnen jullie weer een prachtige gevarieerde rit aanbieden.
Morgenavond geef ik nog wat meer details prijs.

Grtzzz
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Sorry voor de paar dagen vertraging, maar ik moest ook mijn deel van het werk doen voor het paasontbijt, en de paaseierenraap. Voor geïnteresseerden ; de foto's kun je vinden op onze website (www.vrij-actief.be ), via de link in de linkse kolom "paasontbijt 2009". Ikzelf kun je herkennen aan mijn grote oren en mijn groene sjaal. Op sommige andere foto's ook aan mijn geruite Kilt.(=schotse rok voor deze die dat nog niet weten.)
Vrijdag heb ik , samen met een nieuwe bike-compagnon, de kleine toer volledig gereden. Conclusie : geen onverwachte obstakels tegengekomen, een tof toerke met veel bosjes en off-road verassingen, en de kilometers kloppen. Dwz 28km zoals vermeld werd op de kalender.
Opa heeft de lus voor de 48km de dag voordien gereden. En ook daar dezelfde conclusies.
We starten allemaal samen in dezelfde richting, zowel grote als kleine toer. Er wordt pas gesplitst na 25km.
De vernieuwingen zijn te vinden in het feit dat we een lus gelegd hebben naar Loppem, dat bepaalde weide-doorsteken moesten vervangen worden, en dat we ook eens een stukske naar Jabbeke doortrekken.Er is één stuk dat nog door niemand gereden werd, en een single-track bosje dat we reeds een aantal jaren niet meer opnamen in ons parcours.Dus da's ook weer eens nieuw.
Voor nog meer details nodig ik jullie allen uit om Zondag massaal aanwezig te zijn op de zomereditie van de Bosrally te Snellegem.

Grtzz en tot Zondag, hé.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

we zullen er zijn op deze toffe tocht.
den willy
Mountainbiker

Post by den willy »

Etentje met enkele buren zaterdag.Zal wel met een houten kop om 8u00 proberen te vertrekken. (Zal de kater achteraf wel doorspoelen.) :drunk:
vinckierke
Mountainbiker

Post by vinckierke »

Kan iemand me zeggen waarde startplaats is?
Langs waar rijd ik het best?
Ik kom van de E17
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

vinckierke wrote:Kan iemand me zeggen waarde startplaats is?
Langs waar rijd ik het best?
Ik kom van de E17
Startplaats is Eernegemweg 34, 8490 Snellegem
E 17 afrit Ruddervoorde, richting Zedelgem. Normaal staan er aan de eerste rotonde reeds VTT pijlen (Geel met rode top) Indien niet is het eigenlijk gewoon rechtdoor en dan op de Y-splitsing rechts aanhouden. Van dan af is het alsmaar rechtdoor, door de dorpskern van Zedelgem tot in Snellegem. In Snellegem moet je aan het kruispunt met de eernegemweg rechtsaf. Dat Kruispunt herken je aan de handelszaken op alle vier de hoeken. "Pieker niet", Café Den Os, Motowinkel DeClerck en Supermarkt Teddy.
Grtjs en tot Zondag
Post Reply